Страница 4 от 8

Публикувано: пон мар 22, 2010 6:39 pm
от funlive
Да ви питам:
Имам стена и шахта в банята изидани с итонг. Ще се слагат плочки на стените. Направо върху итонга ли да нанасям аквастоп или за направя тънка шпакловка с теракол флекс за да затворя шуплите и тогава?

Публикувано: пон мар 22, 2010 8:03 pm
от сола 180
Шпакловка, хидроизолация и после лепи с кеф.

Публикувано: съб мар 27, 2010 9:09 am
от funlive
Панелните стени в банята са ми вълнообразни. Като сложа мастара има вдлъднатини до 1-1,5см. Преди да лепя плочки с какво ще ме посъветвате да ги изравня след като съм намазал с боро контакт?

Публикувано: съб мар 27, 2010 10:07 am
от solo5
ПВЦ мрежа и шпакловаш с лепило отгоре :roll:

Публикувано: пон авг 16, 2010 5:49 pm
от Crafty
Поздравления за труда, колега!
С няколко неща от статията не съм съгласен:

1. Задължително махаш блажната боя - не е вярно. Задължително проверяваш дали е устойчива с 10 хоризонтални и 10- вертикални черти с макетен нож пре3 няколко милиметра. Ако паднат над 20 квадратчета - махаш. Ако не падат - грунд за непорьозни основи и флексово лепило. Спестява къртовски труд и става здраво.
2. Минималната ширина на фугата 1 мм - всъщност минималната фуга е 2 мм. Фугата не е декорация - тя поема движенията в основата и само между другото декорира.
3. Лепилото се нанася на стените с назъбена маламашка в хоризонтална посока, а не във вертикална. Така ако зад плочката попадне вода, тя не тече до пода.
4. Правиш баня, а никъде не виждам хидроизолация....

Публикувано: пон авг 16, 2010 6:37 pm
от chapara
Пораснали пилците, ..................

Публикувано: пон авг 16, 2010 7:08 pm
от Crafty
chapara написа:
Пораснали пилците, ..................
..и гонят рибата на мачароците ;)

Публикувано: пон авг 16, 2010 9:37 pm
от SHL
Crafty написа:
Поздравления за труда, колега!
С няколко неща от статията не съм съгласен:

1. Задължително махаш блажната боя - не е вярно. Задължително проверяваш дали е устойчива с 10 хоризонтални и 10- вертикални черти с макетен нож пре3 няколко милиметра. Ако паднат над 20 квадратчета - махаш. Ако не падат - грунд за непорьозни основи и флексово лепило. Спестява къртовски труд и става здраво.
2. Минималната ширина на фугата 1 мм - всъщност минималната фуга е 2 мм. Фугата не е декорация - тя поема движенията в основата и само между другото декорира.
3. Лепилото се нанася на стените с назъбена маламашка в хоризонтална посока, а не във вертикална. Така ако зад плочката попадне вода, тя не тече до пода.
4. Правиш баня, а никъде не виждам хидроизолация....
Здрасти!
Ще карам по твоя ред:
1. Дори да е здрава блажната боя винаги я махам! Експерименти заради спестяване на хамалогия или по-лесна работа не си правя!
2. В ПИПСМР наистина пише, че ширината на фугите трябва да бъде не по-малко от 2мм, но това е доста остарял текст. Там също така пише, че плочките се топят във вода, както и че се фугира с циментопясъчен разтвор, оцветен с оксидни бои. Ти още ли работиш по този начин? С течение на годините производителите на облицовки и настилки увеличиха многократно гамата на производството си и в момента на пазара присъстват много видове материали, различаващи се по материал, размер и приложение. Преди години технологията на фугиране с цимент или циментопясъчен разтвор налагаше използването на фуги с ширина не по-малка от 2мм. Сега не е така! Ако фаянсови плочи ги редиш на фуга 1мм всъщност се получава дебелина на фугата 2мм, заради заобления край на фаската им! Ще ти дам пример и с друг тип плочи - калиброваните или казано по друг начин, тези без фабрична фаска. Ти и калибровани плочи ли редиш на фуга 2мм?
3. Тук имаме новина! :-D Чудя се как да коментирам това технологично твърдение: "Така ако зад плочката попадне вода, тя не тече до пода." Без да обръщам внимание, че зад плочката "може" да проникне вода ще поясня, че лепилото нанесено по какъвто и да било начин с гребена, при правилно залепване образува плътна маса върху цялата площ на плочката, вакумирайки я към стената или пода! Следователно зад плочката не трябва да има никакви кухини или улеи от гребен!
4. Хидроизолация не виждаш, защото темата е "Методи за полагане на плочки", а не "Методи за полагане на хидроизолация".

Темата я създадох за хора, които искат сами да си направят баня и не са съвсем наясно по въпроса. Ако им кажа да си оставят блажната боя в банята и по някакви причини после им паднат плочките... ти би ли поел такава отговорност?
Ами ако някой от тези хора си купи калибровани плочки, за да няма фуга и прочете твърдението ти, дали няма да се обърка от него. Същия вариант се получава при фаянса. Използвайки кръстачка 2мм при някой фаянсови плочи можеш да достигнеш ширина на фугата дори повече от 3мм. Трябва да поясниш за какво говориш. И на края пак си прегледай точка 3, защото там работата издиша! :)

Иначе съм тук и оставам на линия за коментари и обсъждане!

Публикувано: пон авг 16, 2010 10:26 pm
от сола 180
Ха ха ха .Аз не съм направил много бани ама искрено се забавлявам с тоя спор.

СХЛ гарантираш ли, че зад всички плочки които ти си залепил няма кухини??????Т. Е . "кухини от гребена"?????????? Аз съм сигурен, че ако потвърдиш ,ще излъжеш.Иначе съм на твоя страна. :) :) :)
А това за хоризонталното теглене на гребена и за водата го бях чувал и се смях много и дълго..............Даже сега се сещам, че ми даваха акъл за една външна изолация със стиропор да тегля вертикално, че като правело конденз между стиропора и тухлата да течяло , а да не попивало в тухлата.СМЯЯЯЯЯХХХХХХХ.

Публикувано: пон авг 16, 2010 11:45 pm
от SHL
сола 180 написа:
Ха ха ха .Аз не съм направил много бани ама искрено се забавлявам с тоя спор.

СХЛ гарантираш ли, че зад всички плочки които ти си залепил няма кухини??????Т. Е . "кухини от гребена"?????????? Аз съм сигурен, че ако потвърдиш ,ще излъжеш.Иначе съм на твоя страна. :) :) :)
А това за хоризонталното теглене на гребена и за водата го бях чувал и се смях много и дълго..............Даже сега се сещам, че ми даваха акъл за една външна изолация със стиропор да тегля вертикално, че като правело конденз между стиропора и тухлата да течяло , а да не попивало в тухлата.СМЯЯЯЯЯХХХХХХХ.
Понякога запълвам плочите на 110%... това с материал, който 'фърлям отгоре по плочите, а понякога и на стените. :lol:

П.П. Все пак да допълня. :)
При лепене на двоен гребен с мек материал трудно остава непокрита част от гърба на плочата. Когато се лепи на единичен гребен и материала е по-твърд, може да се получат празнини между линиите на гребена, но не повече от 20%. При единичен гребен с мек материал процентите отиват под 10. За добре залепена плоча се смята тази по площта на която има 80% равномерно разпределено лепило, като условието е всички краища и ъгли да бъдат уплътнени!
Ще го обясня така: лепилото нанесено с гребен първоначално заема площ от 50-55% върху основата за лепене. Вследствие на натиска на плочата към основата, лепилото се деформира и колкото разстоянието между плочата и стената намалява, толкова линиите на гребена се разширяват и уплътняват съседните празни пространства. Следва изкарване на въздуха и вакумиране на плочата.