От мобилни телефони до цифрови камери
todortv - майстор
Junak написа:
todortv написа:
Subsa написа:
Аз мисля да спра до тук, че не искам да се заяждам, а може да звуча заядливо вече. :rolleyes:
Аз също спирам, всеки сам решава за себе си. :drinkers:
http://kosharata.com/archives/53
И аз не искам да се заяждам, но все пак кажи къде я прочете тази глупост - "За нов акумулатор се казва, че е зареден до достигане на максимална гъстота, ако на клемите му има 16V за поне 1 час след откачане от зарядното."

Щот в линка, който си дал, я няма.
:x Грешката е моя-"поне 1 час преди откачане на зарядното". Първият линк е от книгата "Акумулаторът", Илия Бойчев, София, Техника, 1991 година
Благодаря.
Последна промяна от todortv на пет ное 23, 2012 4:19 pm, променено общо 2 пъти.
Junak - майстор
Абе пука ми, щот в нета повече от половината информация е неверна. И който не разбира - чете, вярва, и после си скапва акумулатора. Не става само с четене, трябва и ....
И много писатели се навъдиха напоследък....
Subsa - специалист
При кипенето се отделя водород, дали има кислород не знам.
Ако този водород е от водата вътре, остава кислород, който няма да излиза всичкия, ами като нищо може да цака плочите.
После ако е от киселината, ами губи се от активния материал.
Ако е от 2те по малко, пак сме прецакани, спада нивото в крайна сметка.

Така го виждам аз.
lz1wvm - специалист
gogo7777 написа:
Решил съм да си направя елементарно, малко и компактно зарядно за автомобилниа ми акумулатор. За целта ще използвам трансформатор 14V 5A. Понеже не искам никакви екстри (автоматично изключване, ампер и волтмери), а само индикация на достигнато напрежение на клемите на акумулатора по време на заряда. Помислих си, че с паралелното включване на тази схема и малко преработка ще стане.
Прикачен файл:
1.JPG

Въпроса ми е, с подмяната на двата ценера ще успея ли? Идеята е да свети червения светодиод докато напрежението е по-голямо от 14V (условно), и да изгасне при достигане на 13V(пак условно) същевременно да светне зеления светодиод. Понеже ще навивам сам трафа, не е проблем да го направя и на по-високо от 14V напрежение. Ако има и друга схема която ще ми свърши работа споделете ще я повторя, само да е с по-малко елементи :-D
Гого 14 волта променливо напрежение е малко за ЦИКЛИЧЕН заряд на акумулатор(цикличен е режима на АВТОМОБИЛНИЯ акумулатор,когато караш колата,а и когато го зареждаш на зарядното).Обикновенно на самия акумулатор пише какво е напрежението на постоянен и на цикличен заряд.А и в интернет сайта на производитела може да видиш тези стойности.До колкото се вижда не си се насочил към схема за заряд на акумулатора,а си пуснал схема за индикация на напрежението?????.Първо пиши какъв ти е акумулатора,колко амперчаса е,за какво е предназначен,какви са изискванията на производитела.След това питай за схема на заряд..... :partyman:
Последна промяна от lz1wvm на пет ное 23, 2012 9:43 pm, променено общо 1 път.
viho - помощник
Да кажа последен , същото е ама съвсем различно .
Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.4 V (depending on temperature and manufacturer's recommendation)
Equalization charging (for flooded lead acids): 15 V for no more than 2.205 hours. Battery temperature must be absolutely monitored.

Тема "Индикация на зарядно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: