Ефектът с неизключването при откачане на батерията се появи и при мен на два пъти. Бях много озадачен,защото при първите три задрядни това го нямаше. Проблемът се решава много лесно-добавя се електролитен кондензатот 470 uF/25V паралелно на клемите на акумулатора. Подборът на потенциометъра не е проблем за всеки,който може да се справи с изграждането на схемата! Колкото до релето,ако то е за 12 V не може да се реализира първата защита,по-точно ще я има,но с много висока стойност.Т.е. зарядът ще може да стартира при доста по-високо напрежение на клемите на акумулатора. Ще гледам тия дни да преработя платката,така и не открих файла в компютъра-явно съм го затрил,останала ми е само разпечатка. Ще добавя на новата платка споменатия кондензатор и въпросното реле ще заменя с друго,с два контакта,за да може да се добави и двуцветния светодиод. Колкото до делителя-ами регулира се напрежението бе,Стефанов! Според зависи и според ползвания ценер понякога се налага тримерът да е с по-голяма стойност. И да се подбере леко стойността на R4. Ти руски ценери от показаните на схемата не си ли виждал? Тия Д814А трябва да са за 7,5-8V,но на практика са за съвсем различни напрежения,та по тоя повод авторът се е застраховал с такава стойност на тримера. Аз пък ползвам нормални ценери за 8,2V. И слагам тримери 25 К. Колкото до посоката при регулиране на тоак-ако се получи в обратна посока се разменят двата крайни извода на потенциометъра и нещата се оправят.
Това с паралелното свързване на кондензатора на клемите за акумулатора и на мен ми хрумна за премахване на този "ефект" с неизключването при откачане на акумулатора още като се появи за пръв път. Грабнах първия ми попаднал кондензатор(50мф)и го допрях до клемите, изключи веднага, пробвах със 33мф, пак изключи и реших него да използвам. Обаче в един момент пак се получи същото(неизключване при откачане на акумулатора), тогава допрях отново този 50мф до клемите, но пак не изключи, накрая ги махнах и двата. Не съм пробвал с по-голям капацитет, може това да е решението
А за потенциметъра на тока е ясно, че като се разменят краищата му посоката на въртене при регулиране ще се обърне. Аз имах предвид друго, което се получава при мен. При въртене на потенциометъра надясно, тока се покачва, при въртене на наляво - намалява. Тока стига до нула преди въртока да е стигнал крайно ляво положение и когато въртока стигне до края, започва да тече обратен ток, т.е. от акумулатора към зарядното. Явно трябва да пробвам с друг потенциометър, с друга стойност, като ми остане време