• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 22
От мобилни телефони до цифрови камери
kabel96 - специалист
Ха ха ха Смело мога да кажа че накъдето сте тръгнали аз от там се връщам.И това е в добър смисъл не заяждане.ВНИМАТЕЛНО С ТЕЗИ БАТЕРИИ на мен работата с тях ми коства около 15000 лева загуби.Един скъп уред запален който запали и къща а в стаята спящ човек в 3 през ноща.
Зарядно от този тип имам от 5 години следващия модел и с него проблеми няма.Проблема е когато друг човек вземе уреда и се опита да го зареди в оригиналното му зарядно.Като вземате батерии обръщайте внимание е с какво С са.Тези лаптопските са с 1С и за винтоверти не стават.Стават ама за 18,24 и нагоре волтови където не е голяма консумацията.От 2 години купувам батерии от един тайванец и не съм имал проблем с тях но това при МНОГО ПРАВИЛНА И ВНИМАТЕЛНА експлоатация. :weedman: :axe: :drinkers:
Subsa - специалист
Нямам инциденти с батерии.
Не знам, съблюдавайте си зарядното напрежение.
Лаптоповските имат защита, като вдигнат налягане и се прекъсва +са. Стават за винтоверт, но трябва да се сложат по 3-4 клетки паралелно и тогава последователно. Задължително на всяка клетка - отделно зарядно. Ако ги зареждате в пакет, винаги една се зарежда първа и дава фира.
Все пак зависи от клетките и винтоверта, евтините винтоверти са с голямо съпротивление на двигателя и не дърпат много ток, но Макитата ми примерно прави 25-30А под товар.
ditronix - специалист
Aми навсякъде пише,че Li-Ion се зареждат с 4,2V,но когато програмирам зарядното за този тип батерии режимът му е 4,1V. 4,2V е за LI-Po, Li-Fe пък се зареждат с 3,7 или нещо подобно. И нищо чудно това да е така,защото батериите дето ги запалих ги зареждах с 4,2V на клетка. Та затова най-добре е да се зареждат балансирано батериите,а самите цлетки да са със защита. Това всяка клетка да я зареждам с отделно зарядно нещо ме развеселява :cool: Да купувам 6 зарядни....Вместо едно. Де да знам....
lz1wvm - специалист
Понеже и на мен ми се случва вече няколко лаптопски батерии,които ползвам за винтовертит, да прекъсват.Та понеже съм и любопитен,разглобих няколко(което не е много безопасно....)Вътре на плюсовата клема има някаква изолаторна шайба,която се подува и прекъсва контакта към плюса.Може би от прекалено голямо налягане,или от втечняване на лития,при по-висока температура.Както пише Subsa е по-добре да се връзват няколко в паралел,за да не прекъсват тези шайби.
А за ментетата винтоверти,имах един,който толкова загряваше мотора,че чак от редуктора се стичаше грес,и отиваше на колектора.И се налагаше да го разглобявам и почиствам.И накрая ми писна,и извадих всичката грес от редуктора,и сега е без грес...
hidrazin - майстор
ditronix написа:
Aми навсякъде пише,че Li-Ion се зареждат с 4,2V,но когато програмирам зарядното за този тип батерии режимът му е 4,1V. 4,2V е за LI-Po, Li-Fe пък се зареждат с 3,7 или нещо подобно. ....
Ако говориш за Imax B6 там наистина е така. Подозирам че производителя нарочно го е оставил с някакъв резерв от напрежение с цел безопасност и да си няма разправии с недоволни клиенти. По-добре непълно заредена отколкото запалена батерия.
Но пък същия този производител е оставил вратичка. Има сервизно меню което не е описано в инструкцията и може да му зададеш до колко да ги зарежда и то многократно. За баланса работата е малко по-кофти. Може и него да регулираш но е еднократно. :-D
:partyman:
Subsa - специалист
А с този B6 мога ли да му пусна програма да зареди батерията, да изкача 3 чаsа и да я разреди, като ми покаже и 2та капацитета, които е измерил.
Показва ли енергия (Wh)?
hidrazin - майстор
Subsa написа:
А с този B6 мога ли да му пусна програма да зареди батерията, да изкача 3 чаsа и да я разреди, като ми покаже и 2та капацитета, които е измерил.
Показва ли енергия (Wh)?
Не.
:partyman:
fox_vt - майстор
Можеш да го пуснеш в цикъл да речем C/D/C или само C/D -(Charge/Discharge) При което след заряд можеш да настроиш време за изстиване на батерията но нз до колко време макс може и след това разреждане.На 80% съм сигурен че показва после и двата капацитета на зареждането и на разреждането тъй като така се правят изводи за състоянието на батерията.Ако ти е спешно мога да сложа една клетка да пробвам,че сега ме мързи.Показва Ah-ват час ще си го сметнеш сам :wink:
Subsa - специалист
Аз имам едно, не знам колко е менте или оригинал, но няма за литиеви батерии такъв цикъл, само за никеловите.
Ще трябва да седна да вербувам някой с познания при контролерите да ми съдейства, да сглобим едно устройство.
fox_vt - майстор
Мдаа сега гледах наистина само за никеловите има такава опция,сори за подвеждането :?Не съм знаел че искаш за литиеви батерии.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 22

Тема "Преработка с Li-Ion, Li-Po, LiFePo4 батерии" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: