• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22
От мобилни телефони до цифрови камери
brum - майстор
Явно до сега все на късмет съм отървал, че доста батерии запоих на времето. Все разчитах, че тоя метален корпус (дето го имат 18650-ките) пази. Зареждам почти винаги между 1C и 3C и много рядко товаря силово - повечето пъти има светодиоди дето да са основният консуматор. Ползвам LiPo защото ми харесав с каква скорост се зареждат :) .

Я да питам още нещо - имам едни 5-6-7 годишни LiPo батерии дето не са в метален корпус. Модели за RC колички/самолети/лодки. Силови (30C максимален ток). Та гледам с годините са се пораздули малко - седят леко като бално всичките. Но все още си имат пълният капацитет - от 2400mAh имат поне 2300 налични. Поне като паднат под 8.4V (те са 3 свързани последователно) събират по 2300-2350mAh според зарядното. Ползват се с малки товари (къмпинг лампи) и се съхраняват на 60% заряд в "плик" специално за тях. Уж огнеупорен бил. Та те са си подути може би от 2-3-4 години. Не се забелязва да се подуват повече, но си седят малко като балони. Та това подуване какво означава? Има ли от какво да се притеснявам?

Същите като тия, само че 2.4Ah са. Иначе същата марка и същият корпус:

Изображение
brum - майстор
Тъй, попрочетох по чуждите форуми. Ако са подути като моите не е проблем. Когато са подути сериозно вече е проблем. Подуването се дължало на образуване на газ (май водород). Нещо нормално при презареждане/преразреждане. При мен не знам кое е, защото ги ползвам по един и същи начин от както ги имам, а се подуха след 2-3 години ползване. Та не е сериозен проблем стига да не почнат да се подуват много или да не почнат да изпускат газ на вън.

Интересна схема имаха за обезопасяване на батериите след края на живота им - разреждат се и после се потапят в солена вода която да ги довърши :) .
Virtex - майстор
Това издуване е точно от химична реакция вътре в тях. При мен в една малка подобна стана поради удар ( падна дрона ), в друга стана така поради късо, но тя беше с малък капацитет и ефекта беше поразителен.

Тази с късото я отписах, другата и при мен си работи, но още едно падане надали ще оцелее :)

EDIT: за запояването - доста хора го правят, но повечето казват, че не е хубаво. Въпрос на избор, аз засега не съм се прежалил, но и мен това ме чака - да направя 5S2P и после 6SxP пакове и маи ще е със запояване...
valqk - специалист
Само да споделя - с чантите внимавайте, защото се водят за 'намаляване на щетите при запалване', не за пълно предпазване.
Поне така четох някъде. Откак го четох, зареждам на верта баКтерията в чантичка, в/у метален капак от амп :)
Това с издуването, не е проблем, докато не стане проблем - както си уточнил :roll:
Аз МД ползвам една подобна 40с (https://hobbyking.com/en_us/zippy-fligh ... p-40c.html) за верта и не съм много доволен, струва ми се, че издържа по-малко от NiCD (вярно, че те бяха 3, а тази е 2.2ач).
Всъщност, аз си взех аларма за 8с и я вързвам, заедно с буксата, която пуска ток на винтоверта.
Ползвам малко след като почне да пищи на умряло.
Дали ще е по-добре да ползвам, докато почне да свети/пищи постоянно (защото обикновенно писва при голяма консумация и я качвам да се зарежда, ако я оставя 10секунди и си светва пак зелено).

Интересното е, че аз я зареждам до 2Ц макс - толкова може ИЦ6цата... над 5А се рестартира сама, но ми прави впечатление, че се зарежда по час и нещо и отначало почва с малко ток... може би не е добре разредена батерията?

Предстои, да запоя 18650-ки за втората кутия на верта. За там си взех такава предпазна платка, която трябва да проверя дали може да зарежда. (http://www.ebay.com/itm/-/141844267694)
Ако някой ползва такава, моля да сподели. Иска ми се, да мога да зареждам от зарядното за NiMH (ама едва ли ще може)
Найденов - специалист
Да изокам и язе.
Всъщност да питам:
1. Сдобих се с 3 от тези:
Изображение
Никъде не намирам параметъра С по надписите на акумулатора.
Продавачът ми обясни и показа, че имат схема за следене на разряда. По- напред в темата прочетох, че тази схема е `уйня. Това наистина ли е така?
Изобщо тези акумулатори ще вършат ли работа за акумулаторна дрелка (ДеВалт- 9,6волта конкретно, но я карам засега на 12волта с предните Ni-Cd акумулатори)?
2. Намерих ето тази схема (платка) за зареждане на Li-Ion акумулатори:
Изображение
Изображение
3. Видях ето такова свързване на три платки и три акумулатора:
Изображение
Този начин на свързване ще работи ли правилно за заряд на батерия от три или повече акумулатора за захранване на акумулаторна дрелка или трябва да са галванично разделени откъм входа на платките?

П. С. Тези 8800мАн ми се струват нещо нереални. Какво ще кажете?
hidrazin - майстор
Ти де зачезна бре? :-D
Ся, това на снимката си е откровено менте. Ultrafire нямат акумулатори 18650 по 8800mAh. То никой няма де.
Лесно се проверява:
Official UltraFire-Shop
Голяма част от единичните батерии от този тип имат вътре платка за защита.
Монтирана е в задната част на батерията и отгоре е общата опаковка.
Такава платка ще ти ограничи максималния ток от батерията.
Тези извадени от лаптопски батерии нямат такава защита.
Разчита се че батериите са капсуловани в обща опаковка и на общата за батерията електроника.
Тази платчица наистина работи но не и при такова свързване.
Разбира се освен ако преди да зареждаш не прекъсваш зелените жици между батериите.
:partyman:
P.S. Понякога в тези акумулатори се крие друг, по-малък и останалото е пълнеж от гипс, цимент...
Както ТУК
Найденов - специалист
Ете па туа съм си, ама само чета и се образовам :roll: .
Заподозрях, че не може да има такова щастие- акумулатор с размери 68х18мм, па с капацитет 8800мАн, ама чак след като ги купих :finga: . Както и да е. Ще се мъчим взаимно. Защитата наистина е в задния край на елементите. Ако все пак реша да се тормозя с тях да я ампутирам ли? А не може ли да се свържат три платки с три акумулатора, като се разделят галванично платките откъм входа- тоест червените проводници откъм входа: примерно траф с три отделни вторични- три греца - три филтрови кондензатора- към трите + на входа (минусът на платката си върви вход- изход без прекъсване, както се вижда от типовата схема на свързване на интегралката)? Нещо са омотах, простете, ама то не е от винцето, ами от колофоновите изпарения и недоспиването :rolleyes: .
Поздрави на всички и весело посрещане на Новата и да ви донесе много убявини :drinkers: .
hidrazin - майстор
Найденов написа:
примерно траф с три отделни вторични- три греца - три филтрови кондензатора- към трите + на входа (минусът на платката си върви вход- изход без прекъсване, както се вижда от типовата схема на свързване на интегралката)?
Никви общи минуси нито плюсове!!! Както си го написал - три намотки, три греца, три конденза, три плюсa и три минуса!!!
Иначе я виж ТУК каква глупост чакам да дойде.
Обаче няма балансиран заряд ама не ми дреме.
:partyman:
Найденов - специалист
Такава ми беше идеята. Грешка от недоглеждане/недомисляне/недопиване- нямах предвид общи минуси- мисълтЪт ми беше, че минусът както влиза- така и излиза без прекъсване (галванично или от елементи- пасивни или активни) през платката ТР4056. Благодарско!
Lisko - майстор
hidrazin написа:
Иначе я виж ТУК каква глупост чакам да дойде.
Обаче няма балансиран заряд ама не ми дреме.
:partyman:
За винтоверт ли?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22

Тема "Преработка с Li-Ion, Li-Po, LiFePo4 батерии" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: