• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
Trifun - специалист
Привет, колеги :)
От известно време ми е влязла една `муха` в главата и ... искам помощ, тъй като съставянето на схеми с електронни елементи не ми е силната страна :ops:
Малко предистория - в момента положението е следното :
Прикачен файл:
Stakla Renault Clio.jpg
Stakla Renault Clio.jpg (72.17 KиБ) Видяна 16198 пъти
Шофьорското стъкло има импулсен режим, пасажерското - няма. Освен това не се вдигат автоматично при заключване на колата ...
С други думи - трябва ми схемичка, която да отговаря на следните изисквания :
1. При подаване на (-) за време по-малко от 0.5 секунди да задвижва ел. моторчето в съответната посока, и то да спира при :
а) достигане до крайно положение (нарастване на тока до около 10 А, тъй като няма крайни изключватели)
б) подаване на втори импулс - независимо в каква посока
2. При подаване на (-) и задържането на бутона, ел. мотора да се движи до отпускането на бутона.
3. При подаване на импулс от централното заключване стъклата да се вдигат автоматично, като се следи тока и времето, за което се вдигат - при превишаване на стойностите да изключва.
4. Предходната точка да е активна само при изваден контактен ключ - т.е. ако при движение на колата решим да си заключим вратите, това да не предизвиква и затваряне на стъклата.
Стойностите на тока : при спускане - около 3.5 А , при вдигане - около 6 А , при достигане крайно горно или долно положение - около 12 А, време за вдигане/спускане - около 4 секунди.
Идеята е цялостно преправяне на схемата за управление - пускане на постоянен (+) до стъклата и управлението им с логика `собствено производство`, а не от фабричната такава, затова ще съм изключително благодарен, ако някой, който е на `ти` с електрониката състави схемата на логиката за управление ...
galin56 - специалист
Ами работил съм в ЕПИК Ботевград. Едно от производствата им е точно за разработка на такива схеми поръчани от Порше, Форд, АУДИ, Мерцедес, БМВ абе изобщо почти всички марки. Не бях разработчик а поддръжка, но трябва да ти кажа, че тези схеми и управления са доста сложни, използват се най-различни електронни елементи, които едва ли ще успееш да събереш, и някои от тях изискват програмиране на програматор. Така, че ме съмнява някой във форума да ти постне някоя работеща схема (разработена от самия него) и ти после да успееш да я реализираш. А и много по-евтино , лесно и бързо ще ти е да си намериш готова такава и в някой сервиз някой електрончик да ти я монтира. Но може и да има маниаци да са разработили подобно нещо. Не знам, според мен си губиш времето.
Trifun - специалист
хм, за монтажа - аз ще си я монтирам, няма проблеми :) А така, на прима виста, се сещам за един човек от форума, за когото мога да кажа с чиста съвест че е направо БОГ в електрониката и за когото съставянето на такава логика за управление не би била проблем, ако разполага със свободно време, разбира се :)
joro39 - специалист
имам подобна схема, но за два прозореца беше на пасатко .
Trifun - специалист
На мен точно за 2 стъкла ми трябва. Ако не те затруднява, би ли я постнал ?
joro39 - специалист
Прикачен файл:
Прикаченият файл 24032012583.jpg вече не е достъпен
Прикачен файл:
24032012583.jpg
Прикачен файл:
24032012584.jpg
колега това е устройството .
hidrazin - майстор
Колко му е да си го спретнеш, а ако не ти стига "мощност" за изработката ти препоръчвам да използваш това:
Изображение
И ето един пич си е направил труда да даде подробно описание на монтажа.
443 959 257 Siemens
:partyman:
kuger - майстор
hidrazin, темата, който си постнал, ми спря дъха!
MamaMy - майстор
Всички отговори са добре, но повечето пропускат идеята на Trifun за електроника собствено производство. Иначе аз щях да предложа още по-прост вариант. При Опел Астра и Омега, управлението на стъклата и комфорт модула се намират във всяко едно моторче. На всяка врата ходят два плюса за нагоре надолу от бутоните, по един як плюс и една маса за захранване на моторчето и един кабел за комфорта. Съвсем се улесняват нещата защото електрониката следи дори оборотите на моторчето, Има и всички други екстри и програмиране и защита от захващане на ръка и т.н.
Номера е, че за разработката на тая платка не е нужно само мислене. Трябват и специфични елементи. Трябват датчици мощни мосфети или релета и поне един пик. Тук има нужда и от програмиране. Едва ли е оправдано при наличие на готови хубавини по моргите за жълти стотинки. Отделно, че може да се намери от същата кола и да няма нужда от преправяне, а само от монтаж.
zmiori - специалист
Trifun написа:
Привет, колеги :)

Шофьорското стъкло има импулсен режим, пасажерското - няма. Освен това не се вдигат автоматично при заключване на колата ...
Колега програмирайси стъклата и ще постигнеш това по горе.
Натискаш бутона за сваляне или вдигане и държиш докато стъклото слезе до долу и продължаваш да държиш още 3-4 сек. същото правиш и на вдигане.
Ако искаш пробваи да отстраниш акумулатора за 10 тина минути и тогава и двете стъкла ще заработят еднакво.
Всичко останали неща ще постигнеш със закупуването на една читава аларма. Всичко това което си описал си го има.
  • 1
  • 2

Тема "Управление на ел. стъкла" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: