Здравейте, наскоро ви скимна една идея в главата за която ми трябва реле за време което да прекъсва верига за около 50-60 милисекунди и този интервал да може да се регулира ръчно.
Взех си готово сглобено от квазер, но със закъснение 0-160сек.
http://kvazer.com/hobbykit/18555-RELE-Z ... sek--.html
Въпреки че не съм много наясно с електронката, след ровене из нета разбрах как да намаля интервала - сложих по-малък кондензатор С4(1uF) и сега максималното закъснение е малко над секунда(образно казано, не съм го засичал), което ми върши работа.
Но изникна друг проблем - когато бутона се задъжи повече от закъснението на релето, то остава включено
Което не ми върши работа, защото на мен ми трябва веригата да е прекъсната точно за еди колко си милисекунди от натискането на бутона, без значение колко ще бъде задържан той.
Последва оше търсене на самото устройство на използвания таймер на 555.
Съответно намери 2 варианта които може би ще решат проблема.
А имемнно -
Варинт 1 - веригата да е постоянно затворена и да се задайства от бутон който я прекъсва.
до колкото разбирам от схемата, би трябвало само да сменя местата на бутон B1(разбира се и самия бутон с такъв, който прекъсва веригата) и съпротивление R1, за да накарам схемата да работи при прекъсване на веригата
и Вариант 2-
това ми изглежда малко по-сложно и ще доведе до закъснение в активирането на релето, но то ще е минимално(по мои изчисления около 1 стотна от секундата)
Та въпро са ми е, кой вариант мислите че е по-удачен?
П.п. самото реле ще се изпозва на мотоциклет като "quickshifter" или прекъсвач, който позволява сменята на предавки нагоре без съединител и по важното без връщане на газта. Прекъсването на искрата към свещите имитира връшането на газта, което е достатъчно за безпроблемна смяна на предавките нагоре без използване на съединител.
Взех си готово сглобено от квазер, но със закъснение 0-160сек.
http://kvazer.com/hobbykit/18555-RELE-Z ... sek--.html
Въпреки че не съм много наясно с електронката, след ровене из нета разбрах как да намаля интервала - сложих по-малък кондензатор С4(1uF) и сега максималното закъснение е малко над секунда(образно казано, не съм го засичал), което ми върши работа.
Но изникна друг проблем - когато бутона се задъжи повече от закъснението на релето, то остава включено
Което не ми върши работа, защото на мен ми трябва веригата да е прекъсната точно за еди колко си милисекунди от натискането на бутона, без значение колко ще бъде задържан той.
Последва оше търсене на самото устройство на използвания таймер на 555.
Съответно намери 2 варианта които може би ще решат проблема.
А имемнно -
Варинт 1 - веригата да е постоянно затворена и да се задайства от бутон който я прекъсва.
до колкото разбирам от схемата, би трябвало само да сменя местата на бутон B1(разбира се и самия бутон с такъв, който прекъсва веригата) и съпротивление R1, за да накарам схемата да работи при прекъсване на веригата
и Вариант 2-
това ми изглежда малко по-сложно и ще доведе до закъснение в активирането на релето, но то ще е минимално(по мои изчисления около 1 стотна от секундата)
Та въпро са ми е, кой вариант мислите че е по-удачен?
П.п. самото реле ще се изпозва на мотоциклет като "quickshifter" или прекъсвач, който позволява сменята на предавки нагоре без съединител и по важното без връщане на газта. Прекъсването на искрата към свещите имитира връшането на газта, което е достатъчно за безпроблемна смяна на предавките нагоре без използване на съединител.