От мобилни телефони до цифрови камери
icefire - помощник
Здравейте, бързам да кажа, че познанията ми по електроника се ограничават до силно забравения материал от университета, така че в общи линии съм много зле.. Бива ме само колкото да запоя някоя напълно готова схема..

Така, след това въведение да си кажа и проблема. Бях решил да използвам старо ATX захранване и да го преработя за зарядно за акумулатор (крайна цел: 13,8 регулирано напрежение). Намерих ето това описание: http://elektronikbasteln.pl7.de/convert ... -20-a.html
Идеята там е, че комп. захранване предлага регулирано напрежение само на изхода за +5V. При останалите (вкл. и при +12V) не е регулирано, т.е. при увеличаване на тока напрежението пада. И там описват как да преправим захранването, така че в крайна сметка да получим 13,8V регулирани.

Основната част на модификацията се резюмира в тази картинка:
Изображение

Идеята е да се направи делител на напрежение, така че на входа на регулатора на напрежение да си останат +5V, а м/у плочката за 12V и масата да останат 13.8-14V (в зависимост от съпротивленията).

Само че така възниква въпросът кои пистички на платката да прекъсна и къде. Идеята е да се прекъсне връзката на плочката на +5V (където са много червени кабели) с намотката за 5V, а да остане връзката към регулатора на напрежение.

Моята платка изглежда така:
http://prikachi.com/images/572/6484572j.jpg

мислех си, че входът на регулатора на напрежение е заграденото с черното кръгче.. така че прекъснах пистичката, която тръгва от плочката за 5V през линиите 1 и 2, като след това свързах с едно кабелче двата отрязани участъка (т.е. все едно премахнах всичко м/у линиите 1 и 2). Запоих въпросните съпротивления според схемата и като го пуснах... започна с 14V, като след това горе-долу на всяка секунда напрежението падаше с една стотна - 13,99; 13,98 и т.н.. Ако свържа няколко успоредно свързани автомобилни крушки с обща мощност 31W веднаха се включва някаква защита и зарядното изключва. Ако го остава пък без товар, след като напрежението започне да пада от 14V, стига до към 13,7, след което почва да смърди гадно и го изключвам.

Та, къде бъркам? Кое е входът на този регулатор на напрежение и къде трябва да прекъсна пистичката, която тръгва от плочката за 5V? Ето малко снимки на самото захванване. Повечето ATX захранвания са построени по еднакъв начин, така че допускам, че ако някой от вас се е занимавал с такива неща ще може да ми даде малко акъл...

http://imageshack.us/a/img19/3773/f6kx.jpg
http://imageshack.us/a/img43/8445/m9db.jpg
http://www.flickr.com/photos/75588428@N07/9528379395/

Ще се радвам на всякаква помощ! Изказвам предварително благодарност и възхищение към всеки, който прегледа описанието, което се опитвам да реализирам, и ми помогне да схвана какво правя грешно :)
hidrazin - майстор
Първо вземи да кажеш какво пише на двата чипа. Единия се вижда, но този дето е по-близо до радиатора се пада в сянка.
:partyman:
hidrazin - майстор
Няма смисъл да ми даваш линкове към даташийтите. Аз си ги знам. Чети си ги ти защото ще ти трябват. Четеш линка по-долу и го правиш. Ако очакваш някой да ти нарисува на снимката кое къде да прережеш и кое къде да добавиш - няма да стане. Ако искаш от него да изкараш 13,8 волта може и да успееш, това обаче не го прави зарядно за акумулатори. Въобще от такова захранване не е добра идея да се прави зарядно за акумулатори. Просто ще си направиш едно регулируемо захранване (евентуално).
http://kn34pc.com/construct/petko_petko ... _rect.html
:partyman:
icefire - помощник
а в този вид, както е на рисунката горе, няма ли да се получи?

Иначе ясно, че няма да стане "истинско" зарядно. Работата е там, че имам някакво "много интелигентно" зарядно, което става както за 6V, така и за 12V акумулатори. Няколко секунди след като се свърже разпознава батерията дали е 12V или 6V и започва да зарежда. Обаче, един път ми се наложи да заредя батерията на една кола, която не беше карана 7-8 месеца някъде и батерията беше толкова слаба, че интелигантото зарядно я разпознаваше като перфектно заредена 6-волтова и не искаше да започне за зарежда... наложи се да взимам назаем от съседа архаично съветско зарядно, което винаги зарежда, каквото ще да става. Та с него зареждах акумулатора 2-3 часа, след което напрежението му се подобри до толкова, че умното зарядно да разбере, че става дума за 12-волтова батерия. След това си дозаредих с него, колата си запали перфектно и всичко е точно до ден днешен.

С това дълго словоизлияние искам да кажа, че ми трябва някакво захранване, което винаги може да ми предостави 13,8V и да го използвам следващия път, когато ми се наложи да зареждам акумулатор, който супер умното ми зарядно не иска да разпознае. Това обаче искам да го постигна с подръчни средства, без да давам някакви значителни суми..

С което се връщаме към въпроса... няма ли да стане според онази простата схема на картинката горе? Без сложни доработки като от твоя линк?
ivanovbg - майстор
Както се вижда много "умно" не е на умно :lol:
Ми ти си намерил най евтиното решение - съседското. Струва само 2 бири на зареждане, които да пийнете със съседа докато се качи малко напрежението.

Схемата дето ти е дал Хидразин е перфектна.
:partyman:

А най евтиния вариант е една лампа на 220V 100W и един диод последователно. Включваш директно в мрежата. Има си защита от късо. И да окъсиш щипките нищо не се поврежда. Само трябва да го ползваш с повече внимание - първо изключваш от контакта и после пипаш щипките.

Аварийно съм зареждал акумулатор с една ютия и диод - след 5 часа вече си палеше колата.

21век- образованието е трагедия - ако не пише зарядно и Бош...Не знам на какво ви учат в университета. Мен как са ме учили... Гол в гората влизам - с костюм ще изляза ако трябва :lol: :lol: :lol:
:partyman:
thinkpad - майстор
Галванично свързани към мрежата варианти на захранващи/зарядни устройства не просто не е удачно да се ползват за случая, ами е и опасно. PSU-тата за компютри не са много удачни за зареждане на акумулатори - изискват много преправяне. Продават зарядни по 35лв, с което се решава проблемът. Другият вариант е трафче с ГРЕЦ схема и съответните защити, но се оскъпява повече отколкото готовите варианти.
ivanovbg - майстор
Като гледам телевизията и спирките са опасни, особено като ги ползва някой идиот не по предназначение. Това е знание за аварийна ситуация и ако знаеш как е направено, ще знаеш и как да го ползваш безопасно. А купешките работи си отговарят на стандарти защото не се знае кой идиот ще го купи и ... По статистиката повече хора са загинали от стандартни устройства ползвани неправилно отколкото от саморъчно направени и не отговарящи на стандарта, но ползвани правилно.
:partyman:
thinkpad - майстор
ivanovbg написа:
По статистиката повече хора са загинали от стандартни устройства ползвани неправилно отколкото от саморъчно направени и не отговарящи на стандарта, но ползвани правилно.
:partyman:
Лоша идея е да ползваш галванично неразделено от мрежата захранване. Твърде опасно е при неправилно боравене или просто разсеяност. Хората не са идиоти, че спазват стандарти. Хубаво е и ние да ги спазваме и да ползваме галванично разделени и дори двойно изолирани уреди за подобни цели. Никога не бих тръгнал да зареждам през лампа и диод. По-скоро ще си направя зарядно с трафче и ГРЕЦ или .
ivanovbg - майстор
Да те питам ли как ще го направиш 87година в едно бунгало в Пирин, на 20км от най близкото село? То че изядохме агнето, го изядохме,ракията и виното също привършихме, ама за пустата музика от колата...не бяхме мислили чак толкова. Така я бях паркирал колата че и дума не можеше да става да я бутаме с баджанака и балдъзата. Добре че имаше ток и жената си беше взела ютията - що се караме тогава да не я взима,,. В багажника имаше стара плочка от алтернатор с диодите останала от предишен ремонт. Е после се наложи да сменя кабела на ютията само :lol:
:partyman:

Тема "Помощ за модификация на ATX комп. захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: