От мобилни телефони до цифрови камери
bulhomes2 - майстор
Хм. Взех да се мъча да я поизчистя още и да я проиграя пак с ключа. При един кондензатор на двете крачета се явява еднакъв ток. Вижда се, че минава през релето. Възможно ли е това или да го разглабям да търся грешката?
Прикачен файл:
Kasooo.jpg
bulhomes2 - майстор
Разглобих го и ако има грешка, то тя не е при снемането на схемата. Баш така си е направено.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X18EenMuVI8[/youtube]
bulhomes2 - майстор
Щеше ми се да преправя първия пост с последния вариант (по-опростена не мога да я направя), но става голямо мазало с въпросите, та я слагам тук. Темата стана доста дълга и сложна и разбирам защо само abcdef... се включва. Слагам мърдащата картинка като линк, че иначе се вкарва в поста цялата, а е много голяма
http://pdf103.hit.bg/Telopodavashto.gif
Прикачен файл:
IzklSverigi.jpg
Прикачен файл:
Vkl.jpg
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Възможно е така да е - просто релето окъсява кондензатора и го прескача така да се каже.
Въпрос на логика е - може да е за избягване на искренето на релето при изключване примерно.
Иначе за представянето на темата - снимки, схеми, фотошоп, клип. - ЕВАЛА, постарал си се =D> :partyman: .
Обикновено, се почват въпроси - ти какво направи, що не снима, какво измери и т.н.
- Те затова сега няма кой с какво да се заяде и затова не пишат. :lachtot:
Аз се надявах Хидрата да даде някой жокер, че не съм се занимавал с телоподаващи.
Пускай го вече да видиш къде ще пуши [-o< , че да го мислим. Заеби засега тоя реверс.
bulhomes2 - майстор
Сигурно в събота или неделя ще пробвам, че в тоя студ не ми се излиза. Друго си мисля аз. Тоя дето ми го продаде казва, че е разкачал кабелите на клапана и мотра да ги пробва (и без дросела). Пробвал ги на 24V (явно такова е имал) и мотора завъртял, а клапана щракнал. Мисълта ми е, да не би да е разменил кабелите при пробите. Дали ще работи мотора коректно, ако е на мястото на вентила и обратно?
velsi - Почетен майстор
Клапанът трябва да сработва малко по-рано от мотора. Да речем секунда или по-малко, но преди мотора. Спирането обратно - първо спира мотора и после клапана. Ако и двете работят, по това може да познаеш дали са раменени местата им.
lov - майстор
Сега се прибрах и ти разгледах картинките. Спомням си че схемата която си изровил си е куцо начертана и отпечатана и е някакво огромно недоразумение като схема. Занимавал съм се с такива телоподаващи дори в гаража съм с такава изапланова станция. Ама то от как съм я подкарал има 20 години и не съм барал нищо и се позабравя. Та реверса с ЦК ключето и газовия клапан е грешно изчертан. Мисля че имах една редактирана схемичка ама и аз кат се поотопли, че в гаража е по студено от колкото от вън. Та ключето е вързано на захранването на моторчето и му разменя поляритета само. Кондензаторчето в бобинката на релето е заради закъснението на газовия вентил при изключване. Както е по схемата изчертано махаш цялото ЦК ключе от там и си връзваш изводите на газовия клапан направо. А за реверса на двигателчето мисля че е ясно как да го направиш.
Черточничката изчертала това е била сигурно сърдита и недоклатена. :lol:
bulhomes2 - майстор
Ба няма чертожничка ва Иво. Аз го свалях от него... Новата схема (мърдаща)
Прикачен файл:
IzklNew.jpg
Прикачен файл:
VklNew.jpg
lov - майстор
Ти не си спал бе човеко. :) Това за сгрешената схема няма как да го забравя защото ми беше първия досег с тези телоподаващи у една фабрика. И точно някаква такава глупост беше изчертана та го гледах умно половин ден и се чудех как работи докато не разрових кабеляците да видя че свързването е друго.
И за да не стане някакво пак разминаване това трябва да ти е блока за управление. Изрових си резервния блок и само описанието на механичната част. Електрическата схема може и да е заминала когато се наводнявах.Но е това което си изчертал от платката.
Та така както си направил схемичката е вярното Като ключето може да е директно на изводите на самото моторче.
Иначе самата станция е много добра като идея и изпълнение и не прави никакви въртели освен ако не караш с някаква ръждясала тел.Нещо което при ролковите изпълнения е невъзможно а тая ще ти калибрира телта по размер ще свали ръждата и пак ще бачка. Имай е предвид само че под главата върху оста на на двигателя има още една калиброваща дюзичка и макар да е яко закалена и тя се износва и си е консуматив.. Тая на челото ако е месингова също бързо заминава. Има глави с дюзи от твърдосплавни пластини та се ослушвай някъде къде са ползвали вероятно ще си намериш.

Прикачен файл

P1010272.JPG
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
lov написа:
Кондензаторчето в бобинката на релето е заради закъснението на газовия вентил при изключване.
Това обяснява действието на кондензатора горе на схемата "не му виждам надписа" (220микроФ е май) свързан за бобинката на лявото реле.
А ние говорихме за кондензаторчето 22микроФ/63V в центъра на схемата свързано към ЦК ключа вече.

Тема "Я да видим ще я разгадаете ли тая схема?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: