• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
От мобилни телефони до цифрови камери
П. Петков - специалист
Илюстрация към предишния пост:
https://www.tripadvisor.com/Attraction_ ... 1&filter=2
За съжаление, на тези снимки липсва един впечатляващ паметник от полиран черен бронз (или гранит) на миньор, на който много подхожда стихотворението на П. Пенев:
"Не мечтая безсмъртие и пътища леки,
а ватенка топла за зимния ден. -
Безсмъртно нека остане навеки
построеното тук от мен!"
jorkataG - специалист
П. Петков написа:
Идея за най-проста схема за десулфатизация:
..................
Възможно е захранващият източник да отпадне, като акумулаторът сам захранва десулфатизатора, но тогава трябва да се предвиди захранващ L-C филтър за електронния комутатор. При това ще има процес както на заряд, така и на дълбок разряд, като разбира се енергийният баланс за акумулатора ще е отрицателен.

.......
Не съм в час с тоците ама четейки това ми намирисва на ПЕРПЕТУМ-МОБИЛЕ иначе в предходния абзац /който изтрих умишлено за да скъся цитата/ има неква логика /доста добра/
jordanvass - майстор
Защо пък перпетуум мобиле? Акумулаторът просто харчи от собствения си заряд, за да се самопочисти един вид. И зарядът му непрекъснато ще намалява, докато се изчерпи или го изключиш. Тук не се произвежда енергия, а се харчи такава. Прочете ли последното изречение: "като разбира се енергийният баланс за акумулатора ще е отрицателен."?
tsenkov - специалист
Не знам кой в тия забързани времена ще чака няколко месеца за да си десулфатизира акумолатора.Лично моя практически опит показва следното:
При зареждане на АБ с ток 1/10 от зарядния в продължение на няколко дни до постигане на гъстота на електролита 1,25/сега мисля че се е вдигнала нормата до 1,28/ се постига почти пълно отстраняване на сулфита. При теста след зареждането АБ които можеха да бъдат спасени/ е имаше и такива които не можеха/ показваха капацитет около 120% от обявения. За да избегна всякакви въпроси ще кажа че работех в акумолаторно отделение на ВВС и имах необходимата апаратура.
На тая процедура съм подлагал АБ НЕ ГОДНИ за употреба. Шанса за въстановяване бе 50%.
Опитайте и споделете какво се получава.
jordanvass - майстор
А не се ли притесняваш, че напрежението по време на такъв продължителен заряд се вдига над 15, дори към 16 волта отива? И аз така знам от старите майстори - зареждаш яваш-яваш, докато вдигне гъстота, ако трябва няколко дни. Ама като премеря 15 и нещо волта и ме хваща страх и спирам.
tsenkov - специалист
Не. Основния диагностичен фактор е гъстотата на електролита.Има таблици за АБ които казват за определена АБ при каква гъстота какъв капацитет има. И все пак за да влезе ток в АБ источника трябва да е с по-високо напрежение нали?
ESPACE - майстор
Да ама пишат, че повишаването на напрежението води до ускорено отделяне на активна маса от плочите. А ако плочите са тънички, както при основния монополист в Европа Johnson controls, подобни експерименти ще са пагубни за ширпотребата по нашите земи. Макар че в 90 и горница % от случаите те си умират от прекъснала клетка броени месеци след изтичане на гаранцията.
DMN - майстор
tsenkov написа:
При зареждане на АБ с ток 1/10 от зарядния в продължение на няколко дни

Ток 1/10 от зарядния :? . Моля уточни какво имаш предвид - зареждаш с ток 1/10 от капацитета на акумулатора т.е, ако имаш акумулатор 50А/ч го зареждаш стандартно с 5А, или така като си го написал излиза, че го зареждаш с 1/10 от зарядния(стандартен) ток т.е. 0.5А. Щото някак не ми звучи много добре да зареждаш акумулатор 50А/ч няколко дни с ток 1/10 от капацитета му - 5А :shock: . Ако зареждаш с 0.5А тогава съм съгласен да го зареждаш с дни.
tsenkov написа:
до постигане на гъстота на електролита 1,25/сега мисля че се е вдигнала нормата до 1,28/
Аз доколкото знам от време оно нормата за плътността на електролита при напълно зареден акумулатор си е 1.28 при температура 20 градуса. Все пак допускам, че при някои акумулатори(в зависимост от производителя) плътността отговаряща на напълно зареден може и да е различна от 1.28.
tsenkov написа:
При теста след зареждането АБ които можеха да бъдат спасени/ е имаше и такива които не можеха/ показваха капацитет около 120% от обявения.
Ако сте ги зареждали няколко дни с ток 1/10 от капацитета им(ако е толкова) както си писал по-горе, това си е чисто презареждане на акумулаторите. Ако ще и цял месец да ги държиш на зарядното, акумулатора не може да се зареди повече от максимума си. За 120% зареждане съм по съгласен, че може и да достигне нов акумулатор и то с голямо презареждане, което е много вредно. На стар акумулатор обаче хич не ми се вярва това да стане - да го заредиш на 120% от капацитета му :? .
tsenkov написа:
Има таблици за АБ които казват за определена АБ при каква гъстота какъв капацитет има.
Казва, ако е нов акумулатора, с течение на времето като му изтънеят(разрушат) оловните плочи вече няма и помен от първоначалния му капацитет, нищо че плътността на електролита е 1.28.
И една приятелска забележка - недопустимо е за човек работил в акумулаторно отделение на ВВС да пише акумОлатор, вместо правилното - акумУлатор :) :partyman: .
lz1wvm - специалист
tsenkov написа:
Не знам кой в тия забързани времена ще чака няколко месеца за да си десулфатизира акумолатора.Лично моя практически опит показва следното:
При зареждане на АБ с ток 1/10 от зарядния в продължение на няколко дни до постигане на гъстота на електролита 1,25/сега мисля че се е вдигнала нормата до 1,28/ се постига почти пълно отстраняване на сулфита. При теста след зареждането АБ които можеха да бъдат спасени/ е имаше и такива които не можеха/ показваха капацитет около 120% от обявения. За да избегна всякакви въпроси ще кажа че работех в акумолаторно отделение на ВВС и имах необходимата апаратура.
На тая процедура съм подлагал АБ НЕ ГОДНИ за употреба. Шанса за въстановяване бе 50%.
Опитайте и споделете какво се получава.
`
Aкумулатор,може да се зарежда до максимум 1/10 от капацитета му(оловен).
При зареждане на АБ с ток 1/10 от зарядния
Предполагам имаш в предвид,заряден ток 1/100 от капацитета на акумулатора.Това е режим подзаряд на акумулатора.....там няма как да стане десулфатизация на акумулатора.
При режим подзаряд,обикновенно се получава сулфатизация на клетките,и падане на активната маса,на дъното на акумулатора.А възстановяването на такъв акумулатор става с голям ток в права и обратна посока,или с изваждане и промиване на клетките в специални разтвори(това за старите акумулатори).
jorkataG - специалист
jorkataG написа:
П. Петков написа:
Идея за най-проста схема за десулфатизация:
..................
Възможно е захранващият източник да отпадне, като акумулаторът сам захранва десулфатизатора, но тогава трябва да се предвиди захранващ L-C филтър за електронния комутатор. При това ще има процес както на заряд, така и на дълбок разряд, като разбира се енергийният баланс за акумулатора ще е отрицателен.

.......
Не съм в час с тоците ама четейки това ми намирисва на ПЕРПЕТУМ-МОБИЛЕ иначе в предходния абзац /който изтрих умишлено за да скъся цитата/ има неква логика /доста добра/
Четох целия пост и за да имаш десулфатизация по твоя метод освен разряд трябва и заряд защото в противен случай ефекта който описваш че може да се постигне ще е максимално кратък.
Заряд с 1/10 от капацитета е на 70 Ач акумулатор максималния ток който може да се пусне е 7 А.
От край време гъстотата на електролита би следвало да е 1,275 НО при зареждане с зарядно можше да стигне и 1,28 по голяма гъстота също може да се постигне но тя е пагубна за плочите.
За съживяване на мъртъвци оттипа сулфатизирала АБ е хубаво да се използва импулсно селеново зарядно устройство.
Към така закаченото устройство може във верига да се прикачи консуматор-крушка. Причината да се направи това с крушката е в цикъла на незареждане/разряд консуматора да е по-голям.
Има зарядни /нови/ които зареждат и до 16 в но това е прав ток и така по-бързо се зарежда АБ /не че е хубаво но се допуска/ А на кола ако ти зарежда над 15 значи нещо не е наред - диоден блок или реле регулатора което е фатално.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Десулфатизатор за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: