От мобилни телефони до цифрови камери
kabalo86 - напреднал
Интересно ми е наскоро влезлите така наречени бустер с какви батерии са че да отделят такъв стартов ток че чак да запалят кола?

примерен модел е тази обява на човек в продавалник : http://olx.bg/ad/buster-za-podavane-na- ... 5KWEV.html
твърди че пали до 20 пъти кола без акумулатор .
Интереса ми пак казвам са какви са батериите способни на това
ESPACE - майстор
LiPo. А това за 20-те пъти е по скоро преувеличено. Не че не е възможно за топла кола дето пали от раз.
kabalo86 - напреднал
има що годе евтини батерии от този тип.Ако се навържат 6 батерии в пакет нали за да вдигнат 12волта ще стане ли хоум мейд или не става от всяка липо батерия.
dyaneff - майстор
Важен е тока който може да отдаде батерията. Лично мое мнение, ако има проблем с автомобилната батерия, по-добре да се смени или отстрани дефекта, отколкото да се запасява човек с подобно устройство.
kabalo86 - напреднал
то е ясно по скоро любопитство :)
shotik - майстор
Не вярвам на тази джаджа, но преди години на колите ми ,зимно време слагах един малък акумулатор 12 В / 12 Ач ,някъде имам схемата , и с един бутон с два нормално затворени и два нормално отворени контакти се подаваше ток към бобината от него , а основния само завърташе стартера и стартирането на двигателя беше много лесно. Сега не съм го правил на тази ми кола ,страх ме е да не повредя електрониката.
Това го бях взаимствал от вестника "Направи сам " като там е с осем броя големи кръгли батерии и се твърдеше ,че за една зима са достатъчни.
MamaMy - майстор
Това с отделното захранване на бобината се прави с един тъп германиев диод през който е захранена бобината. Зимата като стегне маслото и стартера започне да върти бавно, напрежението на акумулатора кляка на 10 волта и искрата става съвсем слаба. Поради тази причина не иска да запали. Ако има достатъчно мощна искра му трябва компресия само на един цилиндър и начална посока на въртене за да запали. Като подадеш отделно захранване на бобината, ти правиш точно това. Схемата с диода дори не изискваше акумулатор, а батерия 4,5волта успоредно на диода. Така просто това напрежение го добавяш към напрежението на акумулатора по време на палене. :wink: :)
shotik - майстор
MamaMy написа:
Това с отделното захранване на бобината се прави с един тъп германиев диод през който е захранена бобината. Зимата като стегне маслото и стартера започне да върти бавно, напрежението на акумулатора кляка на 10 волта и искрата става съвсем слаба. Поради тази причина не иска да запали. Ако има достатъчно мощна искра му трябва компресия само на един цилиндър и начална посока на въртене за да запали. Като подадеш отделно захранване на бобината, ти правиш точно това. Схемата с диода дори не изискваше акумулатор, а батерия 4,5волта успоредно на диода. Така просто това напрежение го добавяш към напрежението на акумулатора по време на палене. :wink: :)

Имам питане- може ли да покажеш схемата , аз също ще я покажа тази която ползвам, може да помогнем на някой ?
sofeto88 - напреднал
Бустера работи повече от добре но само че не този модел а малко по скъп около 150$ лично го измъчвам всеки ден по 5-6 пъти Автомонтьор съм и няма как . Обаче има уловка, модела който ползвам е по голям и тежи към 2кг отдава 300А ток за 10 секунди и изключва, има някаква защита, иначе 20 пъти съм палил автомобил с него един след друг със консумация на стартера 220-240А но всяко въртене е макс 2секунди. Обмислям да си направя личен, но със батерии 18650 при тях максималния ток е 30А на клетка и мисля че ще стане но все не остава време.
koveslav - майстор
shotik написа:
MamaMy написа:
Това с отделното захранване на бобината се прави с един тъп германиев диод през който е захранена бобината. Зимата като стегне маслото и стартера започне да върти бавно, напрежението на акумулатора кляка на 10 волта и искрата става съвсем слаба. Поради тази причина не иска да запали. Ако има достатъчно мощна искра му трябва компресия само на един цилиндър и начална посока на въртене за да запали. Като подадеш отделно захранване на бобината, ти правиш точно това. Схемата с диода дори не изискваше акумулатор, а батерия 4,5волта успоредно на диода. Така просто това напрежение го добавяш към напрежението на акумулатора по време на палене. :wink: :)

Имам питане- може ли да покажеш схемата , аз също ще я покажа тази която ползвам, може да помогнем на някой ?
Цялата тази история беше тарикатски решена при старите автомобили,оборудвани с бобини с вариатор.При тях и включвателя(шалтера на стартера) имаше втори извод.При нормалната си работа бобината работи реално на 6-8V,последователно вързана с вариатора(всъщност жичен резистор).Когато завъртиш контактния ключ на положение стартер(клема 50),напрежението на контакт(клема 15)се изключва за да не участват други консуматори по време на старта.В момента в който включвателя на стартера затвори контактите си,на втората клема на капачката излиза напрежението на акумулатора натоварен със стартера,което и при най-лошите стойности на изправен акумулатор не пада под 6-8V и този извод в този момент захранва бобината в точката след вариатора.Понеже както казахме тези възможни най-ниски стойности се явяват дефакто нормалното работно напрежение на бобината,искрата по време на старт е перфектна.
Бобината с по-ниско захранващо напрежение има ред други недостатъци,но въпорса е,че за обсъжданите от вас проблеми някога беше помислено предварително....

Тема "бустер за подаване на стартов ток на автомобили?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: