От мобилни телефони до цифрови камери
kozl - майстор
Може, но зависи от акумулатора. Някои акумулатори при това напрежение (14,4V) пропускат малък ток на зареждане и 2 дни може и да не стигнат.
sokolov.91 - специалист
чет ное 07, 2019 8:02 pmkozl написа:
Може, но зависи от акумулатора. Някои акумулатори при това напрежение (14,4V) пропускат малък ток на зареждане и 2 дни може и да не стигнат.
Ами на колко волта да го настроя?
preslav - майстор
чет ное 07, 2019 8:04 pmsokolov.91 написа:
чет ное 07, 2019 8:02 pmkozl написа:
Може, но зависи от акумулатора. Някои акумулатори при това напрежение (14,4V) пропускат малък ток на зареждане и 2 дни може и да не стигнат.
Ами на колко волта да го настроя?
Точно на този принцип работят и тези зарядни https://www.raider.bg/c/zaryadni-za-avt ... -bc13-1399 - за по-малко от 24 часа възстановяват напълно изтощен акумулатор 75 Ah. Преди година съм купувал за подарък, цената беше 30 лв. Новият собственик дори успя да пробва защитата срещу обратно свързване. От тогава знам за още два случая, в които му се е наложило да си зарежда акумулатора (забравени фарове), акумулаторът е AGM и не се е оплакал от начина на зареждане.
kozl - майстор
чет ное 07, 2019 8:04 pmsokolov.91 написа:
чет ное 07, 2019 8:02 pmkozl написа:
Може, но зависи от акумулатора. Някои акумулатори при това напрежение (14,4V) пропускат малък ток на зареждане и 2 дни може и да не стигнат.
Ами на колко волта да го настроя?
Автоматичните зарядни следят напрежение и най-простите са точно на този принцип, който искаш да постичнеш с DC-DC инвертора. Имат ограничение на максималния ток и праг на напрежението при което тока е минимален, клонящ към нула.
Обаче заряда на акумулатора може да се определи с гъстотомер (аерометър) с измерване гъстотата на електролита или по метода на товарната вилка със специализиран уред. Контрола на зарядното напрежение не гарантира пълното зареждане на акумулатора, но пък автоматизира процеса.
Съвсем скоро сина изтървал акумулатора (седи в кола, която не се ползва) и мултицета показа 6V. Лидълското зарядно подобно на това:

Прикачен файл:
RAIDER snartcarcharger.jpg

не можа да тръгне, защото му се задейства защитата. Та е в тази тема има описани и мои неволи по зареждането на акумлатори и още доста мнения все около акумулаторите.
kozl - майстор
пет ное 08, 2019 6:28 ampreslav написа:
чет ное 07, 2019 8:04 pmsokolov.91 написа:
чет ное 07, 2019 8:02 pmkozl написа:
Може, но зависи от акумулатора. Някои акумулатори при това напрежение (14,4V) пропускат малък ток на зареждане и 2 дни може и да не стигнат.
Ами на колко волта да го настроя?
Точно на този принцип работят и тези зарядни https://www.raider.bg/c/zaryadni-za-avt ... -bc13-1399 - за по-малко от 24 часа възстановяват напълно изтощен акумулатор 75 Ah. Преди година съм купувал за подарък, цената беше 30 лв. Новият собственик дори успя да пробва защитата срещу обратно свързване. От тогава знам за още два случая, в които му се е наложило да си зарежда акумулатора (забравени фарове), акумулаторът е AGM и не се е оплакал от начина на зареждане.
Предполагам за "тоното" си в грешка. Тези зарядни според мен имат друг алгоритъм на работа, съдейки по лидълските версии.
preslav - майстор
пет ное 08, 2019 7:47 amkozl написа:
Предполагам за "тоното" си в грешка. Тези зарядни според мен имат друг алгоритъм на работа, съдейки по лидълските версии.
Разбира се, че няма как да е "точно", говоря за принципа на зареждане с постоянно напрежение и ограничаване на изходния ток.
На същия принцип работят и масовите алтернатори - интегралният регулатор се интересува само от напрежението в ел. инсталацията 14.2 +/- 0.4 V - затова зарядният ток е няколко десетки ампера веднага след старта, а при изправен и зареден акумулатор след няколко минути токът спада до 1-2 А, при разреден акумулатор се задържа около 6-7 А и повече до пълното зареждане на акумулатора, което в същност никога не е на 100%.
Не виждам принципна разлика, единствено в конкретния случай токът ще бъде ограничен за да не "пукне" захранващия блок.
Иначе не виждам смисъл да си правя сам зарядно, освен ако не е за занимавка - разликата в цената е пренебрежимо малка за екстрите, които има готовото зарядно (защита от обратно свързване, универсалност 6-12 V, мотоциклетни, автомобилни акумулатори, индикация на текущото напрежение и готовност на акумулатора и т.н.). Който го влече не е лошо да си размърда мозъка, мен обаче ме домързява вече и я карам на стари лаври.
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 12:55 pmpreslav написа:
пет ное 08, 2019 7:47 amkozl написа:
Предполагам за "тоното" си в грешка. Тези зарядни според мен имат друг алгоритъм на работа, съдейки по лидълските версии.
Разбира се, че няма как да е "точно", говоря за принципа на зареждане с постоянно напрежение и ограничаване на изходния ток.
На същия принцип работят и масовите алтернатори - интегралният регулатор се интересува само от напрежението в ел. инсталацията 14.2 +/- 0.4 V - затова зарядният ток е няколко десетки ампера веднага след старта, а при изправен и зареден акумулатор след няколко минути токът спада до 1-2 А, при разреден акумулатор се задържа около 6-7 А и повече до пълното зареждане на акумулатора, което в същност никога не е на 100%.
Не виждам принципна разлика, единствено в конкретния случай токът ще бъде ограничен за да не "пукне" захранващия блок.
Иначе не виждам смисъл да си правя сам зарядно, освен ако не е за занимавка - разликата в цената е пренебрежимо малка за екстрите, които има готовото зарядно (защита от обратно свързване, универсалност 6-12 V, мотоциклетни, автомобилни акумулатори, индикация на текущото напрежение и готовност на акумулатора и т.н.). Който го влече не е лошо да си размърда мозъка, мен обаче ме домързява вече и я карам на стари лаври.
Лаптопското захранване го имам налично. Понижаващия модул е 10лв. Имам мултицет сверен по един FLUKE. Настройвам модула на колко, на 14.8В? и на 3А, слагам радиатор на модула и зареждам. Райдърското зарядно е яко, ама е 40лв. И половината от защитите му и финкциите му не ми трябват.
Освен това модула също има трети върток, с който мога да задам при достигане на каква консумация да светне диодче. Тоест да ни сигнализира, че акумулатора е зареден. Не знам само на колко ампера да го настроя. За литиево-йонни батерии го дават 5-10 % от зарядния ток. Примерно ако зареждам с 1А алармата я нагласям да светне при консумация 50-100mA. За оловен акумулатор обаче не знам...
tzetz009 - специалист
пет ное 08, 2019 2:38 pmsokolov.91 написа:
........ Настройвам модула на колко, на 14.8В? и на 3А, слагам радиатор на модула и зареждам.....
:? Аз лично бих започнал с 13,7V и 2A заряд . С тия мижавите радиаторчета , които ги предлагат , да се напъва платката с 3A ( което и е теоретичния максимум ) за доста продължително време си е .... предизвикателство да кажем !!!

( :) До вчера беше на 1,3Ah акумулатор , а от утре се притесняваш за "липса" на 4-5Ah !)

:partyman: :partyman: :partyman:
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 6:16 pmtzetz009 написа:
пет ное 08, 2019 2:38 pmsokolov.91 написа:
........ Настройвам модула на колко, на 14.8В? и на 3А, слагам радиатор на модула и зареждам.....
:? Аз лично бих започнал с 13,7V и 2A заряд . С тия мижавите радиаторчета , които ги предлагат , да се напъва платката с 3A ( което и е теоретичния максимум ) за доста продължително време си е .... предизвикателство да кажем !!!

( :) До вчера беше на 1,3Ah акумулатор , а от утре се притесняваш за "липса" на 4-5Ah !)

:partyman: :partyman: :partyman:
:-D Е да. Ама до вчера нямах ЮПС и автомобилен акумулатор. Замогнах се.
Айде ще пробвам на 2А, ама поне на 14.5В. М?
DundyTheCroc - майстор
Модула от линка ще държи стабилно 1-1.5А, после не се знае ще се стопи ли или ще се запали направо. Аз лично ползвам това:
https://www.aliexpress.com/item/3269423 ... 4c4dr5K2Gb
С активно охлаждане съм го оставял да зарежда на 7А продължително време без да имам проблеми.
Модулче като твоето, на което на мястото на потенциометъра за реглаж на напрежението съм запоил термистор 10к, го ползвам да развърта вентилатора като се нагрее основния модул :)

Тема "Заряд на оловни акумулатори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: