От мобилни телефони до цифрови камери
preslav - майстор
пет ное 08, 2019 9:05 pmsokolov.91 написа:
Акумулатора, с който се сдобих е уж необслужваем CA-CA на VEGA, обаче доста културно и без проблем се отварят капачките над клетките (по 3 на куп), така че имам достъп до електролита. Имам и руски ареометър. На колата ми акумулатора също е с отварящи се клетки.
Сега като каза за ЮПС. Вчера го зарязах моя да си зареди неговото акумулатор че за цял ден. Днеска на клемите на акумулаторчето мултицета показа 13.8В и реших, че не е зареден докрай, защото ми се стори малко. Явно до толкова зарежда.
Когато се занимавах с акумулатори съм имал случаи на "машини" с много гъст електролит и на такива с много рядък - няма как да знаеш какво са ти налели, но 1.28 ти е някакъв ориентир, имай предвид, че плътността на електролита се мери при определена температура (трябва да е написано на ереометъра ти). Един добър критерий за зареденост на акумулатора е плътността на електролита да не се покачва в продължение на 1-2 часа по време на заряд. Има и много други критерии, но ти питаш за ареометъра.
sokolov.91 - майстор
Ясно. Значи така ще действам:
Първо ще пробвам с малкото модулче на 2А / 14.2В с допълнителен радиатор и ако се запали ще взема един 10 амперов модул и още едно малко модулче (защото с малкото сега си зареждам винтоверта и си ми трябва). Пък ако не се запали може да си зареждам и винтоверта и акумулатора с едно зарядно. Само ще коригирам настройките според батериите.
preslav - майстор
пет ное 08, 2019 9:14 pmDundyTheCroc написа:
Акумулаторите за UPS не се зареждат до 14.2-14.4 волта, а се държат постоянно на 13.6-13.8 волта. На корпуса на акумулатора това е описанo като standby use. По-големите и истински UPS-и си регулират и зарядния ток, но при масовите домашни модели единствено се поддържа напрежението. Времето на живот на акумулатора в UPS зависи основно от температурата му, това е описано и в брошурите им.
Напълно съгласен - едните са основно гелови (тези за UPS), другите са си с електролит (течност), но общото е 14.2 +/- 0.4 V.
jojovr - специалист
Батериите за UPS не са гелови!
Във всякак клетка плочите и решетките са разделени от кече, напоено с електролит - разтвор на сярна киселина. Същият като и на оловно-киселинните акумулатори.
"Standby use" 13.6V -13.8V e напрежението на поддържащ заряд, на което се държат в UPS-a, след като са напълно заредени и има захранващо напрежение от мрежата.
"Cycle use" 14.4V - 14.7V е напрежението на пълен заряд, което се достига при постоянен заряден ток, който зависи от капацитета на батерията.
Обикновено го пише на батерията или в брошурата на батерията. :yawinkle:
preslav - майстор
пон ное 11, 2019 11:23 pmjojovr написа:
Батериите за UPS не са гелови!
Във всякак клетка плочите и решетките са разделени от кече, напоено с електролит - разтвор на сярна киселина. Същият като и на оловно-киселинните акумулатори.
"Standby use" 13.6V -13.8V e напрежението на поддържащ заряд, на което се държат в UPS-a, след като са напълно заредени и има захранващо напрежение от мрежата.
"Cycle use" 14.4V - 14.7V е напрежението на пълен заряд, което се достига при постоянен заряден ток, който зависи от капацитета на батерията.
Обикновено го пише на батерията или в брошурата на батерията. :yawinkle:
Прав си, AGM са, нищо че често на тях пише, че са гелови или по-скоро много от хората ги мислят за такива - не е кой знае колко важно, все пак си имат общо название VRLA и който му се чете ще намери достатъчно информация. В случая питането беше как да се зарежда и поддържа оловен акумулатор. Аз съм се занимавал основно с WET и WET MF батерии, много малко с AGM и само съм чел за геловите и СА-СА - общото за всички е, че не се оплакват от 14.2 +/- 0.4 V т.е. питащият не може да си нацака батерията, най-многото да не успее да я зареди.
https://www.batterystuff.com/kb/article ... m-gel.html
Последна промяна от preslav на вт ное 12, 2019 9:20 am, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Има някаква разлика в технологията на автомобилните акумулатори. След като си бях купил Ca-Ca акумулатор, който беше голям инат към зареждането, сега очаквах подобно от Боша, който се разреди напълно и така е стоял повече от месец.
Но Боша бързо се предаде. Първоначално прояви съпротивление към зареждане и при напрежение 15-16 V (на максимума на ръчното зарядно) започна да пропуска към 1-2А заряден ток. След по-малко от час при проверката, тока беще към 10А, а напрежението беше паднало под 14V.
Нямам идея колко е трайността на акумулаторите за UPS. Но купих два акумулатора 12V/7Ah. Единия от Щайнбергер, другия от друго място ня двойна цена, щото бил "марков". Първия работи към 2 г. в UPS на комп и умря. Втория изкара 4 месеца повече в автономно захранване на осветление :sad:
Явно не е бил достатъчно марков :?
DMN - майстор
От клипа добре се вижда (на 11.23 минута), как общоприетите крайно зарядно напрежение и ток не са определящи, че акумулаторът ще е 100% зареден.
Вижда се, че според тока и напрежението акумулаторът би трябвало да е напълно зареден, но според ареометъра това въобще не е така. Винаги ги следя тези неща когато си зареждам моя акумулатор и се получава почти същото като на клипа - по напрежение и ток излиза, че е зареден, но по ареометър не. Държал съм го с дни при напрежение 14.4V, ток 50 милиампера(той си пада сам до толкова). С течение на времето плътността се вдига до 1.27-1.28.
Има обаче и един друг момент, който забелязах с измерването на плътността на електролита, освен температурата. А именно, че по време на зареждането плътността явно не е еднаква навсякъде в целия обем на клетката. Затова винаги преди измерване разклащам акумулатора не много силно(да не му се вдигнат утайките) за няколко секунди и съм забелязвал, че след разклащането плътността се вдига. Така че измерването на плътността също може да доведе до заблуждение според мен, когато електролитът не е "омесен" добре.
Кипенето на акумулатора по време на зареждане може би допринася за по доброто "омесване", но това пък води до по-високо напрежение на зареждане, което се отрича, както се отрича и интензивното кипене, защото води до други нежелани процеси.
Истината може би е някъде по средата.

kozl - майстор
ср ное 13, 2019 10:45 amDMN написа:
От клипа добре се вижда (на 11.23 минута), как общоприетите крайно зарядно напрежение и ток не са определящи, че акумулаторът ще е 100% зареден.
Вижда се, че според тока и напрежението акумулаторът би трябвало да е напълно зареден, но според ареометъра това въобще не е така. Винаги ги следя тези неща когато си зареждам моя акумулатор и се получава почти същото като на клипа - по напрежение и ток излиза, че е зареден, но по ареометър не. Държал съм го с дни при напрежение 14.4V, ток 50 милиампера(той си пада сам до толкова). С течение на времето плътността се вдига до 1.27-1.28.
Има обаче и един друг момент, който забелязах с измерването на плътността на електролита, освен температурата. А именно, че по време на зареждането плътността явно не е еднаква навсякъде в целия обем на клетката. Затова винаги преди измерване разклащам акумулатора не много силно(да не му се вдигнат утайките) за няколко секунди и съм забелязвал, че след разклащането плътността се вдига. Така че измерването на плътността също може да доведе до заблуждение според мен, когато електролитът не е "омесен" добре.
Кипенето на акумулатора по време на зареждане може би допринася за по доброто "омесване", но това пък води до по-високо напрежение на зареждане, което се отрича, както се отрича и интензивното кипене, защото води до други нежелани процеси.
Истината може би е някъде по средата.

Аз съм съгласен :-D
А клипове ми не требат да зяпам, оти аз се наклипах по същите причини :lachtot:
Обаче оказа се, че имам едно полуинтелегентно зарядно "трепач", в което дори има вентилатор за охлаждане. Това зарядно е с регулиране на тока, като максумума, който постигнах е 8 А. При достигане на 14 цяло и неколко волта зарядното променя зарядния ток от зададения на заряден ток ампер и нещо и продължава да зарежда :?
И така може да се стигне до пълно зареждане, та и до презареждане :shock:
За тва го нарекох полуинтелегентно и "трепач", защото поради недостатъчна ентелигентност мое ти утрепа акуто :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot:
DMN - майстор
kozl написа:
При достигане на 14 цяло и неколко волта зарядното променя зарядния ток от зададения на заряден ток ампер и нещо и продължава да зарежда :?
И така може да се стигне до пълно зареждане, та и до презареждане
Контрол на напрежението има ли след като смъкне тока или продължава да зарежда безкрайно?
kozl - майстор
Според мен зарежда безкарйно, въпреки, че аз не мога да успея да го наблюдавам безкрайно и за тва го наричам "трепач" :-D

Тема "Заряд на оловни акумулатори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: