пет ное 08, 2019 9:05 pmsokolov.91 написа: Акумулатора, с който се сдобих е уж необслужваем CA-CA на VEGA, обаче доста културно и без проблем се отварят капачките над клетките (по 3 на куп), така че имам достъп до електролита. Имам и руски ареометър. На колата ми акумулатора също е с отварящи се клетки.Когато се занимавах с акумулатори съм имал случаи на "машини" с много гъст електролит и на такива с много рядък - няма как да знаеш какво са ти налели, но 1.28 ти е някакъв ориентир, имай предвид, че плътността на електролита се мери при определена температура (трябва да е написано на ереометъра ти). Един добър критерий за зареденост на акумулатора е плътността на електролита да не се покачва в продължение на 1-2 часа по време на заряд. Има и много други критерии, но ти питаш за ареометъра.
Сега като каза за ЮПС. Вчера го зарязах моя да си зареди неговото акумулатор че за цял ден. Днеска на клемите на акумулаторчето мултицета показа 13.8В и реших, че не е зареден докрай, защото ми се стори малко. Явно до толкова зарежда.
Ясно. Значи така ще действам:
Първо ще пробвам с малкото модулче на 2А / 14.2В с допълнителен радиатор и ако се запали ще взема един 10 амперов модул и още едно малко модулче (защото с малкото сега си зареждам винтоверта и си ми трябва). Пък ако не се запали може да си зареждам и винтоверта и акумулатора с едно зарядно. Само ще коригирам настройките според батериите.