От мобилни телефони до цифрови камери
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 8:07 pmDundyTheCroc написа:
Модула от линка ще държи стабилно 1-1.5А, после не се знае ще се стопи ли или ще се запали направо. Аз лично ползвам това:
https://www.aliexpress.com/item/3269423 ... 4c4dr5K2Gb
С активно охлаждане съм го оставял да зарежда на 7А продължително време без да имам проблеми.
Модулче като твоето, на което на мястото на потенциометъра за реглаж на напрежението съм запоил термистор 10к, го ползвам да развърта вентилатора като се нагрее основния модул :)
А как разбираш, кога акумулатора е зареден?
DundyTheCroc - майстор
Няма нужда, нагласям напрежението, като го стигне зарядния ток сам си пада.
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 8:25 pmDundyTheCroc написа:
Няма нужда, нагласям напрежението, като го стигне зарядния ток сам си пада.
А на какво напрежение зареждаш?
DundyTheCroc - майстор
14.2-14.4 волта обикновено.
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 8:41 pmDundyTheCroc написа:
14.2-14.4 волта обикновено.
... И следиш с волтметър когато това напрежение е достигнато значи акумулатора е готов?
preslav - майстор
пет ное 08, 2019 8:17 pmsokolov.91 написа:
А как разбираш, кога акумулатора е зареден?
Съвсем опитно съм установил, че акумулаторът е зареден по следните признаци - повърхността на електролита във всяка една клетка се вълнува леко, а не да отделя интензивно мехурчета (няма как да го видиш на съвременните капсуловани акумулатори), плътността на електролита е ... (също няма как да го видиш), токът от зарядното към акумулатора е толкова малък, че 2 12 Волтови крушки по 45 Вата, свързани помежду си в паралел и заедно последователно на заряда "мъждят" т.е. денем можеш и да не ги видиш - не съм мерил какъв е токът в такъв момент. С две думи, постарай се да имитираш заряда от алтернатора т.е. 14.2 Волта, а в твоя случай ток ограничен до 3 А. Зарядно, което е подобно на Райдърското "напъва" акумулатора до 14.7 Волта, спира заряда докато напрежението спадне под 13.5 Волта и отново напъва до 14.7 - така можеш да си държиш акумулатора на мотоциклета, моторницата, UPS-а цяла година без да даде фира. Аз лично не бих прескачал 14.6, но няма да спорим за някакви си десети. Между другото моят дърт UPS подаваше 13.8 Волта към акумулаторчето си, проблем нямаше до 5-6-та година, после самият UPS сдаде багажа.
DundyTheCroc - майстор
Нищо не следя, понякога съм го забравял с дни, то като си стигне напрежението тока пада под 100 милиампера, колкото да си го поддържа зареден. Сложил съм му едно малко LED волт/амперметърче, ориентирам се основно по тока кога се е заредил. Всъщност цялата работа я сглобих като малко непретенциозно лабораторно захранване, но понякога се ползва и за зареждане на всякакъв тип батерии.
preslav - майстор
пет ное 08, 2019 2:38 pmsokolov.91 написа:
Освен това модула също има трети върток, с който мога да задам при достигане на каква консумация да светне диодче. Тоест да ни сигнализира, че акумулатора е зареден. Не знам само на колко ампера да го настроя. За литиево-йонни батерии го дават 5-10 % от зарядния ток. Примерно ако зареждам с 1А алармата я нагласям да светне при консумация 50-100mA. За оловен акумулатор обаче не знам...
Извинявам се, че публикувам отново, но имаш функцията, ползвай я, мисля, че 400-500 mA са ОК, но това не означава, че трябва непрекъснато да следиш диодчето - при такава стойност няма как да презаредиш (повредиш) акумулатора.
sokolov.91 - специалист
пет ное 08, 2019 8:48 pmpreslav написа:
пет ное 08, 2019 8:17 pmsokolov.91 написа:
А как разбираш, кога акумулатора е зареден?
Съвсем опитно съм установил, че акумулаторът е зареден по следните признаци - повърхността на електролита във всяка една клетка се вълнува леко, а не да отделя интензивно мехурчета (няма как да го видиш на съвременните капсуловани акумулатори), плътността на електролита е ... (също няма как да го видиш), токът от зарядното към акумулатора е толкова малък, че 2 12 Волтови крушки по 45 Вата, свързани помежду си в паралел и заедно последователно на заряда "мъждят" т.е. денем можеш и да не ги видиш - не съм мерил какъв е токът в такъв момент. С две думи, постарай се да имитираш заряда от алтернатора т.е. 14.2 Волта, а в твоя случай ток ограничен до 3 А. Зарядно, което е подобно на Райдърското "напъва" акумулатора до 14.7 Волта, спира заряда докато напрежението спадне под 13.5 Волта и отново напъва до 14.7 - така можеш да си държиш акумулатора на мотоциклета, моторницата, UPS-а цяла година без да даде фира. Аз лично не бих прескачал 14.6, но няма да спорим за някакви си десети. Между другото моят дърт UPS подаваше 13.8 Волта към акумулаторчето си, проблем нямаше до 5-6-та година, после самият UPS сдаде багажа.
Акумулатора, с който се сдобих е уж необслужваем CA-CA на VEGA, обаче доста културно и без проблем се отварят капачките над клетките (по 3 на куп), така че имам достъп до електролита. Имам и руски ареометър. На колата ми акумулатора също е с отварящи се клетки.
Сега като каза за ЮПС. Вчера го зарязах моя да си зареди неговото акумулатор че за цял ден. Днеска на клемите на акумулаторчето мултицета показа 13.8В и реших, че не е зареден докрай, защото ми се стори малко. Явно до толкова зарежда.
DundyTheCroc - майстор
Акумулаторите за UPS не се зареждат до 14.2-14.4 волта, а се държат постоянно на 13.6-13.8 волта. На корпуса на акумулатора това е описанo като standby use. По-големите и истински UPS-и си регулират и зарядния ток, но при масовите домашни модели единствено се поддържа напрежението. Времето на живот на акумулатора в UPS зависи основно от температурата му, това е описано и в брошурите им.

Тема "Заряд на оловни акумулатори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: