От мобилни телефони до цифрови камери
jordanvass - майстор
Има конвертори за всякаква цел. Ето този преобразува и надолу, и нагоре, автоматично. Step Up Step-Down DC-DC конвертор
А за смущенията - докато не се пробва, няма как да се каже дали и колко ще пречат. Но пък си има и филтри за тая цел.
velas - специалист
Така, lov много точно напипа ситуацията. Респект колега! :)
Батерии имам бол и ми е все тая колко ще хвърля в края на сезона. Основната задача е да се движи малко по-бързо и да се прибира във всички случаи. Тя си има сигнализация за заряда на батериите, но има случай когато докато влезе и излезе и се случват случки, които свършват батериите и ми се е случвало да я вадя "на тласъци", а последните 10 метра - с помощни средства. :).
В момента при заредени батерии, работи дълго и без проблеми на 4,2-4,1 V. Консумацията при включени всички "екстри" е около 2А, но при "въздушно" плаване. Предполагам, че във водата ще стигне 3-4А. Тествал съм я на 6V с адаптер и 30-40 мин не е направила никакъв проблем с платките. В отсека за батериите има надпис 4,8V...силно се съмнявам, че малко повишаване на напрежението ще й се отрази на работата.
Та, лодката влиза на 100-150м във водата и при всички обстоятелства трябва да излезе, без значение опазване на батерии и пр. Алтернативата е много загубено време за търсене на голяма лодка, ако вятъра я изкара към някой бряг с много тръстика - влизане във водата (лятото добре, ами ранна пролет или късна есен?...), и най-вече проваления излет.

Мислех директно да й сложа акумулатор на 6V, но идва доста тежък, а тя трябва да носи и товар 400-500гр. В момента трите батерии са 150гр, ще ги дублирам с още 3 и 280-300гр ще е допустимо.
Търсенето ми е на конвертор, който да работи стабилно и да работи поне над 2V и да издържа на 4А. Другото важно обстоятелство е да не изтощава много батериите, че при 2-3 дневен излет няма контакти... :) При напрежение от 8,4V до 6V да си вади 6V, а под 6 - да си вади колкото е, а не да хаби батериите с разни "електронни опити". :)
Гледах много различни видове из нет-а, но отдавна не съм се занимавал с електроника и не знам кое е читаво. Ще си избера няколко модела и който е имал вземане-даване с него или подобен, ще съм му благодарен да препоръча подходящия.
П. Петков - специалист
Защо лодката не се връзва с допълнително влакно?
Не може ли да се ползва парно-реактивно двигателче, а да се управляват само кормилата, (ако е катамаран)?
Прикачен файл:
JIT5762ce_parolod.jpg
JIT5762ce_parolod.jpg (27.06 KиБ) Видяна 1582 пъти
Един куб. метър пропан-бутан при атмосферно налягане "носи" 9,98kWh енергия.
Съотношението енергия тегло е следната:
Пропан-бутан 46,1 MJ / кг
Велосипедните акумулатори на Бош - 0,44МJ/kg
http://www.xn----dtbgbaacawbdrcjj2cshvh ... pdf-search
lov - майстор
Петков щото тази лодчица не е за развлечения да си я гледаш само как плува. Те рибарите шаранджии са особенна порода. :lol:
На лодката в добрия случай са сложени 3-4 хранилки с куките и тя трябва да ги закара на тази дистанция и там да бъдат спуснати във водата. Ще кажеш още едно влакно до там какво му пречи. Ми пречи като се омотат въдиците и поне 2 часа да не е и повече провален риболов. Отделно лодката се ползва и да закарва от време на време захранка и те не е никак малко носи. Една лопата някаква смеска и тя си тежи. А ако има и вълнение с вятър трябва да се оправяш с него и да я закараш на точно определеното място.
А пък ако не я изкараш от водата се проваля почти пак целия излет.
А за пусналия темата. Липсата на контакти не е проблем. Вероятно до там стигате с кола не е като едно време с раниците на гръб. Вземи си едно универсално зарядно аймакс. хем ше си зареждаш сигурно акумулаторите в къщи хем ще можеш и на място като ползваш автомобилния акумулатор. Имат си фабрично вход за такъв вариант. Няма да ти гътне този на колата а и винаги можеш да припалиш и да го възбудиш.
Иначе какви конвертори и как да си захраниш отделно двигателчетата не мога да ти дам защото не знам как е изпълнено управлението и кое колко носи като напрежения. Дистанционното вероятно има входна стабилизация но каква точно трябва да се огледа и да се прецени на място. Може да се наложи да се прави отделно захранване за двете неща.
ben84 - специалист
А каква е схемата на свързване на двигателчетата към платката?
Посредством тях ли завива, или си има рул?
Има ли управление на скоростта, или са само on - of?
Не знам, дали е удачно, но се сещам и за други варианти.
1. Да се свържат последователно на моторчетата елементи по 1.2V, които да повишат напрежението им без да се променя нищо друго.
2. Да се ползва step-up между платката и моторчетата, като само се увеличи капацитета на захранването.

:partyman:
П. Петков - специалист
lov написа:
Петков, щото тази лодчица не е за развлечения да си я гледаш само как плува. Те, рибарите шаранджии, са особена порода. :lol:
На лодката в добрия случай са сложени 3-4 хранилки с куките и тя трябва да ги закара на тази дистанция, и там да бъдат спуснати във водата. Ще кажеш още едно влакно до там какво му пречи. Ми пречи като се омотат въдиците и поне 2 часа да не е и повече провален риболов. Отделно лодката се ползва и да закарва от време на време захранка и тя никак малко не носи. Една лопата някаква смеска, която си тежи. А ако има и вълнение с вятър, трябва да се оправяш с него и да я закараш на точно определеното място.
А пък ако не я изкараш от водата се проваля пак почти целият излет.
А за пусналия темата. Липсата на контакти не е проблем. Вероятно до там стигате с кола не е като едно време с раниците на гръб. Вземи си едно универсално зарядно аймакс. Хем ше си зареждаш сигурно акумулаторите в къщи, хем ще можеш и на място като ползваш автомобилния акумулатор. Имат си фабрично вход за такъв вариант. Няма да ти гътне този на колата, а и винаги можеш да припалиш и да го възбудиш.
Иначе какви конвертори и как да си захраниш отделно двигателчетата не мога да ти дам, защото не знам как е изпълнено управлението и кое колко носи като напрежения. Дистанционното вероятно има входна стабилизация, но каква точно, трябва да се огледа и да се прецени на място. Може да се наложи да се прави отделно захранване за двете неща.
Шегаджиите казват, че при обикновените хора разстоянието между върховете на пръстите, когато ръцете са протегнати встрани хоризонтално, е точно равно на ръста. Изключение правели рибарите и ловците, като при тях то е доста по-голямо!
Безобидна шега:
"На одном конце червяк, на другом - дурак."
Имам приятел, който направи за тази цел два катамарана с по два двигателя, като цялото управление биде процесорно. Приятелят му програмист му сбъркал първата версия на програмата и първата лодка щял да я загуби, та искал да го души!
Основен проблем бил намирането на двигатели с редкоземни магнити - малко тегло и обем, голям въртящ момент, ниска консумация и подходящи обороти. Приемника и предавателят май бяха на 433 МHz.
По едно време и аз намерих такива, но впоследствие темата замря.
velas - специалист
Една снимка - хиляда думи. Ето я лодката:
Прикачен файл:
20171012_210034.jpg
20171012_210034.jpg (107.09 KиБ) Видяна 1549 пъти
Започвам поред:
Както каза колегата от Ловеч, не е удачно да се връзва лодката с допълнително влакно, защото може да се оплете с основното, особено при страничен вятър. Възможно е, ако има и още един човек да "оправя" въдицата с допълнителното влакно. Но това не е достатъчно, в смисъл това няма да промени времето за влизане и излизане, дори напротив. Лодката се движи доста бавно при насрещен вятър.
Лодката няма рул, управлява се само с двигателите. Има напред/назад, ляв и десен двигател. Между двата плюса на двигателите има вързано още едно моторче, което завърта палеца за освобождаване на контейнера, т.е. при различна посока на двата двигателя, контейнера се изсипва.
Не може да се добавят никакви други двигатели.
Не винаги колата е близо до бивака, а и за да заредя каквото и да било трябва да я държа на контакт с часове, а имам една дузина устройства в колата, които се включват на контакт. Проблемът с телефоните съм го решил с два големи PoweBank-а. На лодката ще го реша с два големи комплекта батерии + оригиналния на 3,6V.
Двигателите са вързани директно към платката. Няма контролиране на скоростта (еееех, ако имаше... :) ).
Ако вържа последователно на моторите допълнителна батерия, ще трябва да й променям поляритета при всяка промяна на посоката на двигателя. Сигурно ще може да се реши с някаква релейна платка, но много ще се усложнят нещата. По същата причина и не може да се сложи step-up между платката и моторчетата. Не е проблем за платката да работи на 6V, тествах го вече.

Много варианти са се въртели из главата ми, но най-удачното и евтино решение е пакети батерии на 7,2V и стабилизатор на 6V поради напрежението от над 8V при напълно заредени батерии.
DMN - майстор
Все ми ще да има възможност за изпозване на леко соларно панелче на самата лодка. То може да подпомага изтощените батерии(с условието, че не се риболова през тъмната част на денонощието или пък в облачно време), та поне да може да се върне лодката, ако батериите се изтощят непредвидено. Просто идея.
:partyman:
velas - специалист
Имам. И платка за зареждане на 18650 имам...но мърда малко за милион години на слънце... :)
Целта е да вдигна скоростта с батериите, с които разполагам. Доста рових за стабилизатори сега...оказва се, че няма с входно 2-3V на 4-5 и нагоре ампери... кофти.
Май ще се търси друго решение.
lov - майстор
П. Петков написа:
Шегаджиите казват, че при обикновените хора разстоянието между върховете на пръстите, когато ръцете са протегнати встрани хоризонтално, е точно равно на ръста. Изключение правели рибарите и ловците, като при тях то е доста по-голямо!
Безобидна шега:
"На одном конце червяк, на другом - дурак."
Ако им вземеш захранката за една година дето я хвърлят по гьоловете ще стигне за две прасета да се отгледат. :lol:

За регулаторите само с проби. Но това напрежение което ти се иска да е под 2 волта е немислимо. Наистина ще си скапеш тотално батериите. Но понеже това което виждам на снимката малко ме смущава и ще питам на право с такива ли елементи е била оригинално или си решил че два такива елемента дават 5Аh. Били са с този капацитет но като нови. :)
А вече за останалата час как може да се преформи може да се разбере едва като се отвори и се погледне по платките. Дето се казва съдбата е в ръцете на давещия се. Готово решение няма.

Тема "Понижаване на напрежение от DC 7,4v на DC 5-6v?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: