• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
ben84 - специалист
Здравейте и за много години!
Става въпрос за автоматична порта. Ползват се за задвижване моторчета 12В. Човека иска да изхвърли крайните изключватели и вместо тях да следи тока. Двигателите са два за портите и един за заключване, като на всеки по отделно е нужен изключвател.
Схемата за управление е релейна и просто ДУ.
На прима виста ми дойде на ум схема с РИД реле, но ме притеснява, че може би ще сработва от пусковия ток, който е доста голям, а релето ще реагира прекалено бързо. Някак трябва да го забавя може би, ама как :?:
Или може би някаква термо защита със самовъзстановяване да се ползва?
Целта е да няма електроника. Човека е консервативен :-D
Ще се радвам на свежи идеи :partyman:

Прикачен файл

P_20180106_162641_1.jpg
Antonii - майстор
Еми като не иска електроника сложете му един амперметър и да си ги управлява по него.
Иначе фабричните такива системи работят точно по големина на тока.
fox_vt - майстор
Те фабричните така работят ама имат една шепа електроника. С тая хилава схема и рид ампула най много да изгори мотора, ама след това ще го направи както трябва. И защо иска да махне крайните изключватели.
iliya_i - майстор
ben84 написа:
Човека иска да изхвърли крайните изключватели и вместо тях да следи тока.
ben84 написа:
Целта е да няма електроника. Човека е консервативен :-D
В края на краищата, човека знае ли кое от двете всъщност иска? Щото са доста противоречиви...
Ей това са най трудните човеци. Иска нещо, ама и той не знае к'во...
ben84 - специалист
fox_vt написа:
Те фабричните така работят ама имат една шепа електроника. С тая хилава схема и рид ампула най много да изгори мотора, ама след това ще го направи както трябва. И защо иска да махне крайните изключватели.
Кога ще изгори двигателя според теб с тая хилава схема? Мен ме притеснява, че ще "гаси тока" кога не требе, ти ми викаш, че ще го изгори. Защо :?
Крайните изключватели ще се махнат защото може да има причина вратата да не достигне до тях (много сняг например) или да подмине някой. Всичко е самоделка с големи допуски.
Да допълня, че всичко работи от години. Поводът за реконструкцията е изгорял двигател точно заради подминал КВ.
hidrazin - майстор
Така си и помислих - калпава недоделка, не самоделка. :-D
Над 50% от механизмите за плъзгащи портални врати работят с крайни изключватели.
Ток се следи само за защита на двигателя.
Има и рид ампули, има и със следене на ток но цената там е убийствена.
Основно следене на ток (прецизно) се използва само при врати от типа автоматични за банки, магазини ... и съответната цена.
Там е важно да се следи тока за да не "заклещи" някой клиент. :lol:
В твоя случай - сменяй крайните изключватели и слагай някаква термична защита на маторите.
На Лада оригиналните са ПР502А но си нямам на идея от къде може да ги купиш у нас.

Изображение

Аз за най-лесно бих сложил кликсон от компресор на хладилник като съобразя с мощността на мотора.

Изображение

И последователно на него един термошалтер на корпуса на мАтора.

Изображение
:partyman:
fox_vt - майстор
ben84 написа:
fox_vt написа:
Те фабричните така работят ама имат една шепа електроника. С тая хилава схема и рид ампула най много да изгори мотора, ама след това ще го направи както трябва. И защо иска да махне крайните изключватели.
Кога ще изгори двигателя според теб с тая хилава схема? Мен ме притеснява, че ще "гаси тока" кога не требе, ти ми викаш, че ще го изгори. Защо :?
Крайните изключватели ще се махнат защото може да има причина вратата да не достигне до тях (много сняг например) или да подмине някой. Всичко е самоделка с големи допуски.
Да допълня, че всичко работи от години. Поводът за реконструкцията е изгорял двигател точно заради подминал КВ.
Ти си мислиш че ще сработва по рано но гарантираш ли че ще уцелиш точната напрегнатост на магнитното поле за да задейства рид ампулата.Със същия успех ще стане и със точен таймер и краен изключвател,като нагласиш таймера за време достатъчно да се премести вратата от край до край.Ако нещо попречи да стигне до КВ времето изтича и тока се гаси.Какво значи '' подминал КВ''? та нали той трябва да е най накрая и да няма вариант да подмине.При отговорни конструкции работещи с КВ се слага втори КВ който е авариен ако откаже работния.
Целта е да няма електроника. Човека е консервативен
Досега със релетата и КВ е нямало електроника,сега искате да следите тока.Това без електроника няма как да стане,камо ли да работи по надежно от досега.
kolev_k - специалист
Тая тема ми подсказа въпрос:на ел.джамовете на колите,когато джама стигне в крайно положение,а аз продължавам да натискам бутона,нещо спира ли тока през моторчето?Говоря за 20-годишен хюндай
shadow__01 - майстор
При автомобилите има контролна платка на всеки ел. прозорец. Там се следи тока и се изключва от контролера.
preslav - майстор
И аз най-напред се сетих за автомобилните джамлъци, ама нали условието е да няма електроника. В случая не виждам къде е проблема да се възстанови старата система с крайни изключватели и се добави защита на мотора от претоварване. Иначе има всякакви варианти, включая регулируеми съединители на винтоверти.
  • 1
  • 2

Тема "Вместо краен изключвател." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: