Здравейте.
Опитвам се да възстановя пътека за бягане Actuell ts4000. Пътеката я взех неработеща, абсолютно безжизнена.
Предполагаема причина за дефектиране е липсата на смазка между основата и гумата. Пътеката е работила почти на сухо, това е товарило мотора и е издумкал мощния транзистор.
image_1388273599_98_864_768.jpg (50.19 KиБ) Видяна 4800 пъти
Ето накратко симптомите преди и сега.
Пътеката въобще не се включваше.
На главната платка беше изгърмял предпазния бушон, мощния N-IGB+D транзистор беше тотално окъсил, точно пред него има прегрял резистор с неясни фабрични параметри ( в момента показва 330 ома), имаше изгорял диод D2 4007.
Има някакъв двужилен кабел, който беше в шлауфка и е прерязан от едната страна а на другия край има куплунг, който може да се включи евентуално в един свободен куплунг на платка. Как не се е снимал хубаво къде се включва, ако въобще е бил включен... Предполагам, че може би е имало термосензор за следене на температурата на корпуса на DC мотора.
Какво съм направил до сега:
1. Всичко е почистено от прахта
2. Проверен е електромотора с акумулатор. Работи отлично. Четките и колектора са като чисто нови.
3. Подменен е D2 4007 с нов.
4. Подмених фабричния Ултра бърз транзистор G40N60UFD, N-IGBT+D, 600V, 40A, 160W, TO-3P
с .......................Ултра бърз транзистор STGW30NC60WD, N-IGBT+D, 600V, 60A, 200W, TO-247
5. Сложих нов предпазен бушон на платката 10А
Какво се случи след подмяната на споменатите елементи.
1. Навързах всички кабели , без този прерязания и неясен в шлауфката.
2. Подадох захранване към патеката.
3. На платката светнаха диоди: диода D6, не знам за какво е за сега. Трабва да търся кодове ако въобще има.
диод D8, който е означен като POWER
4. Дисплея светна готов за работа, без да дава грешки.
5. Пътеката изписука
6. 2-3сек. по късно изгърмя предпазното бушонче Това е момента, в който после при разкачен мотор се чува как се включва релето за ел. мотора, което не съм убеден, че е редно при положение, че от пулта не е подадена команда за двйжение.
7. Откачих всички кабели и започнах да тествам с накачване последователно един по един на кабелите. Всичко ОК, до като не закачих ел. мотора и пак тресна новото бушонче.
8. Замерих на разкачен DC мотор, че на куплунгите към него има DC430V , което бавно се понижава. Мотора е 180v правотоков разбира се.
9. Замерих всички диоди и каквото се сетих и изглежда наред. Мощния транзистор си остана здрав, не е издумкал тоя път.
Към главната платка има малка дъщерна платка, която е някакъв честотен генератор, или нещо подобно до колкото разбрах. Тя подава импулси към от порядъка на 20000hz( нещо такова срещнах някъде по чуждите форуми). Един вид малката платка управлява основната и си има предполагаема някаква игра с ултрабързия транзистор!?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
До тук заключих, че може би сега проблема е в дъщерната платка, свалих и предпазния кужух, замерих диодите и транзисторите и се озадачих на Транзистора 2N7000-b29 и диода Д4 (показваше 150 ома и в двете посоки). Реших да ги разпоя за проверка. Разпояването се оказа мъка Едвам ги издърпах с пинсетата и разбира се се счупи диода и сега не съм сигурен с какви параметри е за да го сменя. На снимките се виждат надписите и ще съм много благодарен ако някой ме насочи с какъв да го сменя. Трябва да е ценер, но с какви стойности е!? не се ориентирам А транзистирчето ще го сменя с ново и него и пак ще пробвам.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Някакви идеи защо се получават такива напрежения по 400v DC на изводите за мотора след като щракне релето!?
Опитвам се да възстановя пътека за бягане Actuell ts4000. Пътеката я взех неработеща, абсолютно безжизнена.
Предполагаема причина за дефектиране е липсата на смазка между основата и гумата. Пътеката е работила почти на сухо, това е товарило мотора и е издумкал мощния транзистор.
Прикачен файл:
image_1388273599_98_864_768.jpg (50.19 KиБ) Видяна 4800 пъти
Пътеката въобще не се включваше.
На главната платка беше изгърмял предпазния бушон, мощния N-IGB+D транзистор беше тотално окъсил, точно пред него има прегрял резистор с неясни фабрични параметри ( в момента показва 330 ома), имаше изгорял диод D2 4007.
Има някакъв двужилен кабел, който беше в шлауфка и е прерязан от едната страна а на другия край има куплунг, който може да се включи евентуално в един свободен куплунг на платка. Как не се е снимал хубаво къде се включва, ако въобще е бил включен... Предполагам, че може би е имало термосензор за следене на температурата на корпуса на DC мотора.
Какво съм направил до сега:
1. Всичко е почистено от прахта
2. Проверен е електромотора с акумулатор. Работи отлично. Четките и колектора са като чисто нови.
3. Подменен е D2 4007 с нов.
4. Подмених фабричния Ултра бърз транзистор G40N60UFD, N-IGBT+D, 600V, 40A, 160W, TO-3P
с .......................Ултра бърз транзистор STGW30NC60WD, N-IGBT+D, 600V, 60A, 200W, TO-247
5. Сложих нов предпазен бушон на платката 10А
Какво се случи след подмяната на споменатите елементи.
1. Навързах всички кабели , без този прерязания и неясен в шлауфката.
2. Подадох захранване към патеката.
3. На платката светнаха диоди: диода D6, не знам за какво е за сега. Трабва да търся кодове ако въобще има.
диод D8, който е означен като POWER
4. Дисплея светна готов за работа, без да дава грешки.
5. Пътеката изписука
6. 2-3сек. по късно изгърмя предпазното бушонче Това е момента, в който после при разкачен мотор се чува как се включва релето за ел. мотора, което не съм убеден, че е редно при положение, че от пулта не е подадена команда за двйжение.
7. Откачих всички кабели и започнах да тествам с накачване последователно един по един на кабелите. Всичко ОК, до като не закачих ел. мотора и пак тресна новото бушонче.
8. Замерих на разкачен DC мотор, че на куплунгите към него има DC430V , което бавно се понижава. Мотора е 180v правотоков разбира се.
9. Замерих всички диоди и каквото се сетих и изглежда наред. Мощния транзистор си остана здрав, не е издумкал тоя път.
Към главната платка има малка дъщерна платка, която е някакъв честотен генератор, или нещо подобно до колкото разбрах. Тя подава импулси към от порядъка на 20000hz( нещо такова срещнах някъде по чуждите форуми). Един вид малката платка управлява основната и си има предполагаема някаква игра с ултрабързия транзистор!?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
До тук заключих, че може би сега проблема е в дъщерната платка, свалих и предпазния кужух, замерих диодите и транзисторите и се озадачих на Транзистора 2N7000-b29 и диода Д4 (показваше 150 ома и в двете посоки). Реших да ги разпоя за проверка. Разпояването се оказа мъка Едвам ги издърпах с пинсетата и разбира се се счупи диода и сега не съм сигурен с какви параметри е за да го сменя. На снимките се виждат надписите и ще съм много благодарен ако някой ме насочи с какъв да го сменя. Трябва да е ценер, но с какви стойности е!? не се ориентирам А транзистирчето ще го сменя с ново и него и пак ще пробвам.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Някакви идеи защо се получават такива напрежения по 400v DC на изводите за мотора след като щракне релето!?
Последна промяна от brad4edat на пет окт 12, 2018 2:14 am, променено общо 2 пъти.