• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
brpraziel - специалист
Здравейте Колеги,

Преди да премина към изпулнения реших да се консултирам с вас. имам крушка която искам да бъде захранвана по 2 различни начина от един и същи източник. Идеята е на един автомобил да се ползва допулнителния стоп за мъгла като нормален стоп, но фунцията при мъгла също да е активна.При нормално каране деиства като нормален стоп при пуснат като стоп за мъгла свети постоянно. Мисля че мога да го изпулня с 2 диода , но не съм на 100% сигурен. Тъй като ще бъде вързано към остатъка от стоповете не искам да светнат всичките ако е активиран като стоп за мъгла. Ще се раздам да дадете предложения.

Поздрави.
silent - майстор
Не съм сигурен че ще издържи стоп машинката ...ако ползваш реле и диод на захранването на крушките за мъгла за да не връща към стоповете когато ги включваш при мъгла би трябвало да стане но аз лично бих го направил с две релета ....едно ще се управлява от стоп машинката за да не я товари...а второ реле ще включва стоповете при мъгла ....плюса за тях от релето за стоповете бих прекарал през нормално затворените контакти на релето което включва захранването при мъгла...може и да не е обяснено четливо но ако се позамислиш ще се сетиш...
iliya_i - майстор
Е к'в ли ще е тойзи авртомобил, дето има трети стоп, пък няма задна светлина за мъгла :? :? :? :?
Честно казано, не мога да се сетя за такова нещо, а съм карал над 10 марки и над 20 модела служебни.

И още нещо - светлините на колите трябва да отговарят на определени одобрени параметри и да се намират на определените и определените и одобрени за това места.
Не знам как биха го изтълкували това, дето го искаш останалите шофьори. Но там всяка светлина като място и сила на светене си има съответното значение. Ти как би тълкувал светлините на кола, караща пред теб, дето някой си е правил свободни съчинения?

Светлините на елхата са друго нещо.
silent - майстор
Принципно си прав но принципно само ....не съм дочел че колегата иска да включва само един стоп за мъгла към спирачките...така ще е тъпо освен ако стопа за мъгла не е на централно място а не е комбиниран в левия стоп....във втория случай може да добави цикъл с крушка в десния стоп ако има симетрична неизползвана секция.....така че двата стопа да светят симетрично....инак аз лично не бих се занимавал...по повод стандартите...не мисля че втора двойка стоп светлини особено на стара кола ако е такава толкова много ще пречи на тези зад него...отделно в днешно време всеки производител в стремежа си да хване клиенти на принципа шаренкото радва ...слага какви ли не безумни стопове и фарове ..то не бяха рамки, стрели, рога. линии и квото друго се сетиш..... някои от които са неприятни за околните...та точно колегата едва ще обърне света наопаки с неговата доработка...
iliya_i - майстор
Третия стоп обикновено е централно - в средата на колата. Фара за мъгла - до левия стоп. А на около 10% от колите, дето са по улицете не светят и трите стопа, а само 2 от трите. Виждал съм и само с един светещ, даже и без нито един.
А последната кола без светлина за мъгла, дето се сещам е ВАЗ2101 (Жигула)/Фиат 124 (автомобил №1 на 1968 година).
brpraziel - специалист
съб яну 16, 2021 12:37 pmsilent написа:
Принципно си прав но принципно само ....не съм дочел че колегата иска да включва само един стоп за мъгла към спирачките...така ще е тъпо освен ако стопа за мъгла не е на централно място а не е комбиниран в левия стоп....във втория случай може да добави цикъл с крушка в десния стоп ако има симетрична неизползвана секция.....така че двата стопа да светят симетрично...
Втория е случая.Колата има доста неизползвани секции в стоповете така е произведена за европа. За американския пазар тези секции са оползотворени по начина който искам да постигна. с релета ми се струва малко пресилено въпреки че първоначално така мислех. Но все си мисля че ще с по 1 диод само. 1 диод пуска ток ако е включен като светлина за мъгла и спира при натискане на стопове и 1 коийто идва от сигнала за стоп и спира от сигнала за мъгла. Което също значи че ще има момент в който ще постъпва сигнал от двете места на веднъж, но тъй като източника е 1 не мисля че би било проблем.
torbalan - Дървен философ
съб яну 16, 2021 1:56 pmbrpraziel написа:
....
Втория е случая.Колата има доста неизползвани секции в стоповете така е произведена за европа. За американския пазар тези секции са оползотворени по начина който искам да постигна. с релета ми се струва малко пресилено въпреки че първоначално така мислех....
И с диоди ще стане, но ако е предвидено да се ползват други секции, най-вероятно само трябва да поставиш необходимите релета на правилните места.

Все пак имай предвид, че това е "изменение в конструкцията", което не допустимо спрямо действащия закон.
Не че полицаите ще обърнат внимание де.
torbalan - Дървен философ
съб яну 16, 2021 12:47 pmiliya_i написа:
...
А последната кола без светлина за мъгла, дето се сещам е ВАЗ2101 (Жигула)/Фиат 124 (автомобил №1 на 1968 година).
Предният ми Ситроен - С5 2001ва година нямаше, въпреки че беше най-високия клас на оборудването. Не само, че моя нямаше, ами като цяло за тази кола не са предвиждани фарове за мъгла. Идея нямам защо.
Andri01 - майстор
Слагаш 2 диода ,на двата захранващи плюса и ще стане. Но трябва да са в една и съща посока,т.е. да подават "+" към крушката и така няма да връщат към другата линия. това е най-елементарното.
silent - майстор
Едно реле и един диод....ако не иска реле ....един диод но ще купува и стоп машинки
  • 1
  • 2

Тема "Двойно захранване на крушка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: