От мобилни телефони до цифрови камери
s_s1 - специалист
Да, идеята ми харесва.
На кого мога да възложа тази "проста логика"?

Аз си мислех за нещо по-просто:
паралелно на изхода на слънчевия панел преди МППТ контролера връзвам терморегулатора и "одеало" за 3Д принтер 24 волта 400 вата. Задавам да топли, ако темп. на сензора м/у клетките на акумулатора е по - ниска от примерно + 5 С. Тогава винаги под + 5 С слънчевите панели са с голям товар, който няма да позволи зареждане на батерията. Когато одеалото стопли батерията или времето се стопли и темп е над + 5 С, терморегулатора изключва подгревателя, напрежението се вдига над това на батерията и започва заряд.
s_s1 - специалист
Може ли някой да ми препоръча евтина и не много точна джада измерваща капацитет на акумулатор при разреждане и зареждане.
fantom - специалист
ср юни 30, 2021 4:30 pms_s1 написа:
Може ли някой да ми препоръча евтина и не много точна джада измерваща капацитет на акумулатор при разреждане и зареждане.
часовник, волтметър, съпротивление, лист и химикалка.... :o
brum - майстор
LiFePO4 акумулатор, нали?
s_s1 - специалист
@fantom: да, и нещо да мери и записва постоянно ток и напрежение, и нещо да го смята автоматично...


@brum: да.
brum - майстор
Отиваш в Алиелспрес и търсиш LiFePO4 charge indicator. По 5 долара да.

Подозирам, че и тук ги има.

За този тип батерия е лесно. Има малък пад на напрежение под товар и химията е съвсем стандартна. За оловните е филм :) .
s_s1 - специалист
Най-накрая след дълго очакване получих 4 броя 300 Ач клетки.
Пристигнаха перфектно опаковани.
Напрежението на всяка една е 3,305-3,307 волта.
Напрежението е почти еднакво. Трябва ли да ги закача 1 по една на "лабораторно" зарядно до достигане на 3,6 волта на всяка клетка?
Теоретично какъв е заряда в проценти при напрежение без товар 3,305 волта?

Пристигна и БМС 12,8 волта 150 А на https://aliexpress.ru/item/100500180391 ... 222ePw1xnO

Има малко развитие темата:
Взех от приятел "водомер аз ток".
Заредих батерията до край.
След 5-6 дни на подготовка стартирах разряда.
Включих товар около 13 А днес в 19,30 часа. Ако китаеце не ме е излъгал с много утре вечер ще докладвам колко Ач се оказа капацитета на тази батерия. Сега напрежениет при товар 13 А е 13.2 волта. Изтеглил съм 45Ач. И според БМС на батерията е на 81%, а според"водомера е на 85%.
s_s1 - специалист
На 01.12.2021 г. около 19,45 ч. стартирах разряда на напълнозаредената преди около 1 седмица батерия. /БМС при стартиране на разреждането показваше 99%./ С товара, който осигурих 13 и нещо А при 14 и нещо V се надявах, че към края на заряда при напрежение под 11V тока ще бъде 11 и нещо А. Грубо сметнах 24 часа по 12А = на 288Ah. Затова притеснен на 02.12.2021 г. се прибрах още в 6 без 10 и с голямо удоволствие установих, че БМС не е изключил /настроих го да изключи при 10V сумарно или на която и да е клетка на 2,5V/. Към 7 без 10 според "водомера-Батман" вече бях разредил 259 Ач. и много удовлетворен си казах, че китайката, която ме излъга да си купя батериите заслужава здрава почерпка от моите вина и ракии. От щастие /че не съм прее*аното Хамилче/ исках да си ударя г*зЪ у тавана, но гравитацията здраво ме задържа за пода. Затова си сипах 1 отлежала ракия и с нескрито задоволство качих снимките към 20 часа.

В 21,35h. на 02.12.2021 г. забелязах, че батерията умира. Направих екранна снимка, на която батерията беше на 0%, глътнах поредната чаша вино и отидох при батерията. Батман-а показваше 294 Аh. Докато включа измервателните уреди, осветление и наглася телефона за снимки и БМС изключи, заради достигане на някой елемент от батерията на 2,5 волта.

По мои сметки батерията след БМС даде над 300 Аh, което ме прави много щастлив.
БМС мери по-голям ток, по високо напрежение и от това изчисленията показват по-голъм капацитет от Батман-а. Но и в двата случая капацитета надмина моите очаквания /очаквах яко да ми скрои номера на китайката/ и съм много щастлив, че коректно ми е продала батерия без да ме излъже в параметрите.
Season Wong се представя и вече съм и верен фен.
Сега зареждам батерията, отново правя замервания с каква енергия ще я заредя напълно, за да изчисля КПД на цикъла разряд-заряд и след това следва монтаж на кемпера.
s_s1 - специалист
Днес на 4.12.2021г. 12.26 ч. завърши цикъла на заряд на батерията.
Само 1 път в последния час през който токът на заряд падна на около 7,8 и след това 7,7 А видях за няколко секунди да се включи функцията "баланс" на БМС.
Най-голямата разлика, която видях между отделните елементи е под 0,1 в.
Сложеният от мен електромер на 230 волта за малко повече от 38 часа при средна консумация 130-135 вата показа 5 квч. В началото на заряда смятах, че КПД на зарядното у-во надвишава 80%, а в последния час на заряда при ток 7,7 А консумираше 134 вата, и по мои изчисления КПД е 0,795. Приемам че средно е 80% и при изхабени 5 Квч означава, че 4 Квч от тях е погълнала батерията. При номинален капацитет от 3840 вч само 160 Вч са загуби в термохимичните процеси. Ако сметките са ми вярни КПД на батерията е около 96% и ако разредиш тази батерия с 1 ще се зареди с 1,042.

И тъй като експеримента вече приключи като спре снега ще я монтирам в кемпера на мястото на оловно-киселата.

Още един път да споделя че съм преудовлетворен, батерията надмина очакванията ми.

Благодаря на Ясен от offroad-bulgaria и Антон/xfact/ от kemper-club.com/forum за подкрепата!

Тема "LiFePO4 12,8 волта акумулатори зареждане, БМС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: