От мобилни телефони до цифрови камери
s_s1 - специалист
Имам нужда от LiFePO4 12,8 волта акумулатор с капацитет 300 ампер часа при разреждане 0,2 С. С нея ще заменя 240 АЧ оловен "гелов" акумулатор монтиран в жилищната част на кемпер.
Промяната се налага защото мисля да монтирам станционарен климатик с консумация до 750 вата- около 60 А. Съществуващите батерии са с достатъчно голям капацитет, но са с повишено вътрешно съпротивление и при ток над 25 ампера напрежението на батерията пада под 11 волта и системата изключва. А и LiFePO4 акумулатори са с по-малко тегло спрямо оловните.
Спрял съм се на акумулатор LiFePO4 12,8 защото няма да променям зареждането от 220 волта и от генератора към двигателя.

Въпросита са ми и практически и теоретически:

БМС имат ли защита при темп. на батерията под 0С?

Могат ли да се включват паралелно LiFePO4 акумулатори, като всеки пакет има БМС?

Могат ли да се включват паралелно LiFePO4 3,2 волта акумулатори, а само в пакета между отделните банки да има БМС?

П.П. Разрешени ли са линковете към интернет магазини от където смятам да закупя батериите и БМС?
mironcho - специалист
Потърси TATTU. Имат серия LiPo батерии, които могат да работят при -30С при консумация до 3С. Цената обаче едва ли ще ти хареса.
Виж и тук
s_s1 - специалист
Не ми трябват батерии, които да се разреждат и отдават максимален капацитет при ниски температури.
Трябва ми евтина, сравнително /спряма оловните/ по-лека батерия, която да не се поврежда при зареждане когато темп е под - 5С. Или по-точно нормална LiFePO4 ми върши работа, като е комплектована с БМС, който я предпазва от зареждане при отрицателни температури.
Или някаква електроника, която да превключва при ниски темп. към нагревател, а не към зареждане на батерията.
brum - майстор
Ако се чудиш как да стоплиш кемпера в студено време разгледай варианта с нафтовите печки. Едно Webasto Air Top втора ръка в сервизирано и читаво състояние е в пъти по-евтино от LiFePO4 акумулаторите дето си намислил. Отделно, че няма драма да заработи при -10 градуса и да дава няколко киловата топлина със доста прилична консумация на ток и нафта.

Стационарен климатик захранен с акумулатори в студено време е трудна задача. LiFePO4 батериите може би са добър вариант за тази цел. Можеш да навържеш в паралел няколко акумулатора като всеки от тях има BMS. Можеш да връзваш и паралелно няколко клетки ако са еднакви. Но цените са си все още екзотични...

А повишеното вътрешно съпротивление на оловните акумулатори от къде идва? Ниска температура или възраст?
ESPACE - майстор
нед юни 20, 2021 11:14 pms_s1 написа:
Не ми трябват батерии, които да се разреждат и отдават максимален капацитет при ниски температури.
Трябва ми евтина, сравнително /спряма оловните/ по-лека батерия, която да не се поврежда при зареждане когато темп е под - 5С. Или по-точно нормална LiFePO4 ми върши работа, като е комплектована с БМС, който я предпазва от зареждане при отрицателни температури.
Или някаква електроника, която да превключва при ниски темп. към нагревател, а не към зареждане на батерията.
Аз не разбирам каква е драмата. LiFePO4 нямат грижа до -20градуса.
brum - майстор
И аз не съм много сигурен какъв е проблема. Оловните батерии нямат драма да се зареждат студени, но имат драма с капацитета в такива моменти. Съдейки по проблема - падащо напрежение при студени батерии - подозирам, че проблема е с нисък капацитет, а не с проблемно зареждане. И от там - драмата май е да се стопли кемпера.
ESPACE - майстор
Аз тая работа с отоплението на кемпер от акумулатор нещо хич не ми вдъхва доверие. Със сигурност по доброто решение е някаква печка на газ.
s_s1 - специалист
Няма да цитирам всички, за да не разводнявам темата, но ще отговоря.

@brum: Кемпера си има перфектно отоплени с Трюма 6+ комби на газ. При - 22-23С и виелица за около 1 час от студено (цял ден на ски) за около 1,5 часа прави 24С.
@ESPACE: да, фабрично е на газ.
LiFePO4 нямат грижа при разреждане до -20градуса. Но не трябва да се зареждат при отрицателни температури. А това ще се случи след няколко дни студени и облачни дни, когато към обед пекне зимното слънце.
Когато се ползва кемпера дори и зимата не може да изстине толкова, ча батериите да са под 0С.

А климатика само ще охлажда. И няма да има драма със зареждането на батериите лятото.

А тези акумулатори са с относително добро здраве. Тази зима в петък късно вечер при снеговалеж паркирах на Боровец, разпънах сателитния ТВ приемник и включих отоплението. Двете вечери поне по 3-4 часа работеха телевизорите, отоплението нон стоп и осветление до късно нощем. В неделя след обяд при затваряне на сателитната чиния даде грешка ниско напрежение. След почистване на леда се прибра нормално. Така, че акумулаторите имат достатъчен капацитет, но при голям ток пада напрежението.
brum - майстор
Я кажи е едно ясно изречение какъв е проблема който се опитваш да решиш?

За другото свързано с LiFePO4 и как се навързват е отговорено по-горе.
ESPACE - майстор
пон юни 21, 2021 10:40 pmbrum написа:
Я кажи е едно ясно изречение какъв е проблема който се опитваш да решиш?
E, то човека си го беше написал
нед юни 20, 2021 11:14 pms_s1 написа:
Трябва ми евтина, сравнително /спряма оловните/ по-лека батерия, която да не се поврежда при зареждане когато темп е под - 5С. Или по-точно нормална LiFePO4 ми върши работа, като е комплектована с БМС, който я предпазва от зареждане при отрицателни температури.
Или някаква електроника, която да превключва при ниски темп. към нагревател, а не към зареждане на батерията.
Ясно, имаш нужда значи от терморегулатор с превключващ релеен изход, който да следи температурата на батерията. Ако е по ниска от 0гр. да включи някакво самоподгряване на батерията. При затопляне да превключи към възможност за заряд. Помисли и за някакъв изолиращ кожух на самата батерия. В алиекспрес продават всякакави подгряващи подложки(heating pads)или саморегулиращ се температурно кабел с 15W на метър при 12V. Аз бих ползвал него.
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 0c7e1df-24

Тема "LiFePO4 12,8 волта акумулатори зареждане, БМС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: