Здравейте сложих на колата дрл модул който над 13 v включва диодни дневни светлини ,но явно модула има консумация и дори на загасен светят едва доловимо дали мога да сложа елемент (не знам точно какъв) който под 13 v да спира тока на модула
- 1
- 2
От мобилни телефони до цифрови камери
imegogo
- специалист
11 мнения в "дрл модул + светодиоди проблем"
kozl
- майстор
- Мнения: 9840
ср дек 08, 2021 5:53 pmimegogo написа: Здравейте сложих на колата дрл модул който над 13 v включва диодни дневни светлини ,но явно модула има консумация и дори на загасен светят едва доловимо дали мога да сложа елемент (не знам точно какъв) който под 13 v да спира тока на модула
mironcho написа: А защо не си ги включил във верига, която се прекъсва като извадиш контактния ключ?Може и така да са свързани. То не се разбира какво е загасено. Може би само двигателя.
Също не е ясно светенето ли е проблем или консумацията.
brum
- майстор
- Мнения: 3694
Съмнява ме да ти е пробелам в DRL-а. На 12.2 акумулатора е на грубо 50%. Или акумулатора не ти е дозареден, или е пътник.
Тоя модул няма вариант да харчи 2+ ампера за да смъкне акумулатор на 50% за една нощ. Или поне диодите щяха да светят като пуснати фарове с тази мощност.
И са ти казали - разкарай модула и свържи диодите директно през контакт.
Отделно имай в предвид, че диодите не отговарят на изискваният за дневни светлини. Много ме съмнява някой да се заяде, ама имай едно наум. Или трябва да пуснати късите фарове, или фабрично монтираните дневни светлини.
И не - няма елемент който да спира тока под 13 волта. Тоя модул това му е целта и както сам виждаш се състои от множество елементи. Има различни решения за това което се опитваш да постигнеш, но при така зададените въпроси няма да се справиш сам с тях.
Тоя модул няма вариант да харчи 2+ ампера за да смъкне акумулатор на 50% за една нощ. Или поне диодите щяха да светят като пуснати фарове с тази мощност.
И са ти казали - разкарай модула и свържи диодите директно през контакт.
Отделно имай в предвид, че диодите не отговарят на изискваният за дневни светлини. Много ме съмнява някой да се заяде, ама имай едно наум. Или трябва да пуснати късите фарове, или фабрично монтираните дневни светлини.
И не - няма елемент който да спира тока под 13 волта. Тоя модул това му е целта и както сам виждаш се състои от множество елементи. Има различни решения за това което се опитваш да постигнеш, но при така зададените въпроси няма да се справиш сам с тях.
kozl
- майстор
- Мнения: 9840
чет дек 09, 2021 11:48 ambrum написа: И не - няма елемент който да спира тока под 13 волта. Тоя модул това му е целта и както сам виждаш се състои от множество елементи. Има различни решения за това което се опитваш да постигнеш, но при така зададените въпроси няма да се справиш сам с тях.А са де.
Първата аларма за москвето беше с едно реле, дето се задействаше при напрежение към над 13,5V. Само това реле беше цялата логика на алармата. Като се вдигне напрежението над 13,5V и релето включва. От едните контакти подава напрежение към реле за клаксона, а другият му контакт даваше накъсо чукчето в делкото. Та алармата се задействаше със закъснение.
Да ама дали има такива релета в продажба Може да стане с проверка на релета за 15V, може и да излезе някое да включва на 13V
Другия вариант е с мощен ценеров диод и реле за под 12V, последователно свързани. Също би трябвало да стане и с реле за 12V и няколко последователно свързани изправителни диоди или мощен резистор. Аз бих пробвал с диоди
Всъщност ако ми се наложи ще ползвам схема с ценер и транзистор към реле, за да е най-малка консумацията на ток.
brum
- майстор
- Мнения: 3694
Тъй де, ама т'ва реле е съставено от няколко компонента в него. За реализация е елементарно - TL431 + мосфет транзистор + няколко резистора. Миналото лято правех такова с 60 ампера реле.
Я помисли с реле и диод след него каква ще е консумацията във включен и изключен режим. После сам ще си отговориш защо не става.
На реле дето се задейства при напрежение му се казва VSR (voltage sensitive relay). Виж им цената и ще се откажеш. А и не им е това целта. ДРЛ модула дето автора има е точно това което се търси, но явно е направено некадърно. Това само автора може да го провери като му измери консумацията на изключен двигател.
А за варианта за транзистор и ценер - успех. Като пробваш и усановиш, че транзистора не е температурно стабилен ще стигнеш до TL431 .
Я помисли с реле и диод след него каква ще е консумацията във включен и изключен режим. После сам ще си отговориш защо не става.
На реле дето се задейства при напрежение му се казва VSR (voltage sensitive relay). Виж им цената и ще се откажеш. А и не им е това целта. ДРЛ модула дето автора има е точно това което се търси, но явно е направено некадърно. Това само автора може да го провери като му измери консумацията на изключен двигател.
А за варианта за транзистор и ценер - успех. Като пробваш и усановиш, че транзистора не е температурно стабилен ще стигнеш до TL431 .
kozl
- майстор
- Мнения: 9840
чет дек 09, 2021 1:16 pmbrum написа: Я помисли с реле и диод след него каква ще е консумацията във включен и изключен режим. После сам ще си отговориш защо не става.Без да мисля, няма да е по-голяма от тази на релето. А колко ще е на релето зависи от съпротивлението на бобината. И вместо да мисля по-добре да меря, че на повечето релета няма данни за тока.
А ако се замисля, то ще взема да потърся от къде да захраня DRL модула, така че да е по веригата след контактния ключ.
brum
- майстор
- Мнения: 3694
И в двата режима ще е почти еднаква консумацията. Затова не е удачно решението. Целта е да имаш близка до 0 консумация при изключени светлини.
И да - да захраниш дневните светлини директно след контакт е удачно и просто решение.
DRL модулите ги правят защото не можеш просто да пуснеш на късите захранване след ключа. Причини много. Ако си примерно с H4 крушки късата и дългата секция не трябва да работят едновремено. Или акто идеш на ГТП и ти кажаш пусни само габаритите ще се видиш в чудо как да изключиш DRL-а. Или недай си боже да ти окъси крушката и вместо 10 ампера бушон зад нея да седи 20-30 ампра щото имаш два пътя по които да я захраниш - бушона не изгаря, но пък кабелите стапят изолацията и става пожар.
Най-удачните DRL-и дето съм ползвал са тези дето палят късите при запален двигател и загасени габарити. Но не ги палят на пълна мощност, а на примерно 40-50-60 процента. Хем крушката свети, хем не ѝ скъсяваш живота. Че и за монтаж са така измислени, че да не е нужно допълнително захранване - вземат го след предпазителите за фаровете.
И да - да захраниш дневните светлини директно след контакт е удачно и просто решение.
DRL модулите ги правят защото не можеш просто да пуснеш на късите захранване след ключа. Причини много. Ако си примерно с H4 крушки късата и дългата секция не трябва да работят едновремено. Или акто идеш на ГТП и ти кажаш пусни само габаритите ще се видиш в чудо как да изключиш DRL-а. Или недай си боже да ти окъси крушката и вместо 10 ампера бушон зад нея да седи 20-30 ампра щото имаш два пътя по които да я захраниш - бушона не изгаря, но пък кабелите стапят изолацията и става пожар.
Най-удачните DRL-и дето съм ползвал са тези дето палят късите при запален двигател и загасени габарити. Но не ги палят на пълна мощност, а на примерно 40-50-60 процента. Хем крушката свети, хем не ѝ скъсяваш живота. Че и за монтаж са така измислени, че да не е нужно допълнително захранване - вземат го след предпазителите за фаровете.
- 1
- 2
Тема "дрл модул + светодиоди проблем" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!