• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
imegogo - специалист
Здравейте сложих на колата дрл модул който над 13 v включва диодни дневни светлини ,но явно модула има консумация и дори на загасен светят едва доловимо дали мога да сложа елемент (не знам точно какъв) който под 13 v да спира тока на модула
MamaMy - майстор
Сложи една крушка 21 вата на изхода на модула и я остави примерно да топли течността на чистачките. Другия вариант е да прекараш светодиодите през реле.
mironcho - специалист
А защо не си ги включил във верига, която се прекъсва като извадиш контактния ключ?
kozl - майстор
ср дек 08, 2021 5:53 pmimegogo написа:
Здравейте сложих на колата дрл модул който над 13 v включва диодни дневни светлини ,но явно модула има консумация и дори на загасен светят едва доловимо дали мога да сложа елемент (не знам точно какъв) който под 13 v да спира тока на модула
mironcho написа:
А защо не си ги включил във верига, която се прекъсва като извадиш контактния ключ?
Може и така да са свързани. То не се разбира какво е загасено. Може би само двигателя.
Също не е ясно светенето ли е проблем или консумацията.
imegogo - специалист
директно e свързан към акумулатора ще търся да пусна жица след контакта,но за момента не удачно консумациято от светенето е проблем защото вечер акумулатора е на 12.8-13v а сутрин е 12.2 v
brum - майстор
Съмнява ме да ти е пробелам в DRL-а. На 12.2 акумулатора е на грубо 50%. Или акумулатора не ти е дозареден, или е пътник.

Тоя модул няма вариант да харчи 2+ ампера за да смъкне акумулатор на 50% за една нощ. Или поне диодите щяха да светят като пуснати фарове с тази мощност.

И са ти казали - разкарай модула и свържи диодите директно през контакт.

Отделно имай в предвид, че диодите не отговарят на изискваният за дневни светлини. Много ме съмнява някой да се заяде, ама имай едно наум. Или трябва да пуснати късите фарове, или фабрично монтираните дневни светлини.

И не - няма елемент който да спира тока под 13 волта. Тоя модул това му е целта и както сам виждаш се състои от множество елементи. Има различни решения за това което се опитваш да постигнеш, но при така зададените въпроси няма да се справиш сам с тях.
kozl - майстор
чет дек 09, 2021 11:48 ambrum написа:
И не - няма елемент който да спира тока под 13 волта. Тоя модул това му е целта и както сам виждаш се състои от множество елементи. Има различни решения за това което се опитваш да постигнеш, но при така зададените въпроси няма да се справиш сам с тях.
А са де. :shock:
Първата аларма за москвето беше с едно реле, дето се задействаше при напрежение към над 13,5V. Само това реле беше цялата логика на алармата. Като се вдигне напрежението над 13,5V и релето включва. От едните контакти подава напрежение към реле за клаксона, а другият му контакт даваше накъсо чукчето в делкото. Та алармата се задействаше със закъснение.

Да ама дали има такива релета в продажба :? Може да стане с проверка на релета за 15V, може и да излезе някое да включва на 13V :?
Другия вариант е с мощен ценеров диод и реле за под 12V, последователно свързани. Също би трябвало да стане и с реле за 12V и няколко последователно свързани изправителни диоди или мощен резистор. Аз бих пробвал с диоди :roll:
Всъщност ако ми се наложи ще ползвам схема с ценер и транзистор към реле, за да е най-малка консумацията на ток.
brum - майстор
Тъй де, ама т'ва реле е съставено от няколко компонента в него. За реализация е елементарно - TL431 + мосфет транзистор + няколко резистора. Миналото лято правех такова с 60 ампера реле.

Я помисли с реле и диод след него каква ще е консумацията във включен и изключен режим. После сам ще си отговориш защо не става.

На реле дето се задейства при напрежение му се казва VSR (voltage sensitive relay). Виж им цената и ще се откажеш. А и не им е това целта. ДРЛ модула дето автора има е точно това което се търси, но явно е направено некадърно. Това само автора може да го провери като му измери консумацията на изключен двигател.

А за варианта за транзистор и ценер - успех. Като пробваш и усановиш, че транзистора не е температурно стабилен ще стигнеш до TL431 :) .
kozl - майстор
чет дек 09, 2021 1:16 pmbrum написа:
Я помисли с реле и диод след него каква ще е консумацията във включен и изключен режим. После сам ще си отговориш защо не става.
Без да мисля, няма да е по-голяма от тази на релето. А колко ще е на релето зависи от съпротивлението на бобината. И вместо да мисля по-добре да меря, че на повечето релета няма данни за тока.
А ако се замисля, то ще взема да потърся от къде да захраня DRL модула, така че да е по веригата след контактния ключ.
brum - майстор
И в двата режима ще е почти еднаква консумацията. Затова не е удачно решението. Целта е да имаш близка до 0 консумация при изключени светлини.

И да - да захраниш дневните светлини директно след контакт е удачно и просто решение.

DRL модулите ги правят защото не можеш просто да пуснеш на късите захранване след ключа. Причини много. Ако си примерно с H4 крушки късата и дългата секция не трябва да работят едновремено. Или акто идеш на ГТП и ти кажаш пусни само габаритите ще се видиш в чудо как да изключиш DRL-а. Или недай си боже да ти окъси крушката и вместо 10 ампера бушон зад нея да седи 20-30 ампра щото имаш два пътя по които да я захраниш - бушона не изгаря, но пък кабелите стапят изолацията и става пожар.

Най-удачните DRL-и дето съм ползвал са тези дето палят късите при запален двигател и загасени габарити. Но не ги палят на пълна мощност, а на примерно 40-50-60 процента. Хем крушката свети, хем не ѝ скъсяваш живота. Че и за монтаж са така измислени, че да не е нужно допълнително захранване - вземат го след предпазителите за фаровете.
  • 1
  • 2

Тема "дрл модул + светодиоди проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: