От мобилни телефони до цифрови камери
sstefanov - майстор
Посоченото рид-реле не е токово, т.е. се задейства от напрежение, през него протича много малък ток и не може да го свързваш последователно на лампа. Тя просто няма да свети.
Затова пробвай, както вече написах няколко навивки от проводник върху рид-ампулата. По-елементарно и надеждно от това няма.
Максималният ток на рид-ампулата трябва да е по-голям от токът на задействане на релето.
ESPACE - майстор
пон апр 18, 2022 10:47 pmbulhomes2 написа:
Значи на колата като хвана ток от лампата за задна, дори и за едно реле (през което вече да захраня камерата и парктроника) - компютъра и усеща повишения разход на ток и гаси линията.
На 100% съм сигурен че си пробвал с някакви автомобилни релета с голяма консумация и затова така се е случило. Задната светлина е с крушка 21W при 12V и значи тече ток между 1,75А при 12V и 2А при 14,4V. При такъв толеранс е странно , че хваща допълнителна консумация от 100mA.
Аз бих пробвал с едно такова реле, преди да се занимавам с мосфети например
https://vikiwat.com/elektromagnitno-rel ... dc-spst-no
Това е със съпротивление на намотката 1200ома и тока за задействането му ще е около 10mA което е абсурдно малко за да go хване колата. Контакта му е 5А което ти е достатъчно за камерата.
kozl - майстор
вт апр 19, 2022 10:08 ambulhomes2 написа:
Мигар па може рид амплула да не може да захрани което и да е реле? Ще потърся по магазините при нас дали изобщо има някакви.
А колко ампера е консумацията на камерата?

А ти с какво реле пробва та се е задействала защитата и задните светлини са угаснали?
Авто релетата са със значителен ток на консумация около 100mA. Но пък контактите им издържат над 20 ампера.
Рид релетата консумират малък ток, но и контактите им не издържат голям ток. Примерно в TPETROV има рид релета за 12V и 1А ток през контакта. Бобината му е 1килоом, което означава към 12mA ток. Обаче съм срещал и релета за 12V и 2А контакти, които работят с ток под 20 mA. Та въпроса е при какво превишение на тока се задейства защитата към задните светлини?
Може да се пробва и с различни 12V релета дали ще се задейства защитата.
И все пак предложението на brum ми най-допада, защото почити няма да промени тока към задните светлини, а и има мъзможност да се добави елементарна RC верига към този "ключ" и да се получи време задръжка след изключване от задна скорост, при което камерата да работи още няколко секунди и след това да спре.
А тази камера дали включва веднага образа на дисплея след подаване на напрежение или и е необходимо известно време?
bulhomes2 - майстор
Може и да е доста консумацията на камерата, щото светка и дисплей в огледалото, а и отделно на тая линия съм вързал и парктроник. Зор се въртя назад бре... Всичките ми ПТП-та по моя вина са на задна. :lol:

С обикновено автомобилно реле съм ги захранил сега. На брум може и да му е много убава схемата, ама му разправям, че ми е на китайски, а той даймата ми говори за резистори, гейтове, сорсове.. малииии. Я да видим дали правилно съм разбрал (ще си добавя и реле, щото не знам тоя мосфет дали ще устиска на всичките щуротии):
Прикачен файл:
Задна мосфет.jpg


Тия дни ще ходя по Ловеч и от Елимекс ще навзимам от всичките джвъчки. Трябваше да имам някакъв мосфет (или мосфети) от други перипетии по ламБата на стопа, ама къде ли е...


ПП. Тоз форум нещо не ебава ентърите та ми е сложил писанията за след схемата около нея.
brum - майстор
Правилно си разбрал схемата. Ама предложният мосфет ще устиска повече от релето. Дори без охлаждане ще откара едни 20 ампера без да се замисли.

И не става кой да е мосфет! Преди да пробваш с някой дето ти е наличен кажи му модела да му проверя параметрите.
kozl - майстор
ср апр 20, 2022 9:24 pmbulhomes2 написа:
ПП. Тоз форум нещо не ебава ентърите та ми е сложил писанията за след схемата около нея.
Оставяй по два празни реда пред и след снимката, качена в текста на мнението, за да стои самостоятелно самата снимка.


Изображение


Те как стана с по два празни реда.

А така без празни редове:Изображение Леле каво стана :shock:
bulhomes2 - майстор
Възможно е да изкарах женицата в Елимекс от равновесие. Показвам и схемата и викам:
- Един е те такъв мосфет. Тя поогледа па вика (голямо викане си викахме):
- Ми то нищо не пише за мосфета.
Опитах се да я разубедя, че всичко си пишело, 12 волта и т.н., па тя ми говори за 400 волта и че имала хиляда вида мосфети и не върви да взема от всеки по едно. МамаМу (не беше в час с темата) ме нави да си взема реле с ниска консумация. Те пък не се били разделяли и те по консумация... Накрая взех едно миниатюрно, колкото да не съм капо. Па с него ще захранвам сегашното реле. За рид ампула се сетих чак по пътя за Троян...
Последна промяна от bulhomes2 на чет апр 28, 2022 5:15 pm, променено общо 1 път.
fbr - майстор
вт апр 19, 2022 11:38 pmbrum написа:

Първият транзистор за който се сещам е IRFZ44N.
brum - майстор
Че даже го имат наличен в 300 бройки по магазините. Масов МОСФЕТ е. Ама здраве да е :) .
bulhomes2 - майстор
Ама на Вас Ви е смешно, ама на мен като ми кажете "мосфет" и аз търся "мосфет". Не съм знаел, че е едно с "транзистор". То даже като чуя "транзистор" и първо "ВЕФ" си представям :lol: :lol: :lol: Ама знам, че и на някоя от малките джвъдчки така и викате де.

Тема "Рид ампула в кола?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: