От мобилни телефони до цифрови камери
kozl - майстор
Имам съмнения, че ще стане с тези платки от Алито.
Изхода на Парксайд батерията е директно от елементите като има само стопяем предпазител.
При това положение, за да спира винтовръта, то ключовите транзистори са във винтовръта. А ID чипa ги управлява.
Това е мое предположение на база проучване на зарядното. На изхода на зарядното няма напрежение за зареждане, докато не се получи сигнал от ID чипа.
Като ползваш платките от Алито оставаш без комуникация м-у батерията и уреда (зарядното).
Alexcho - напреднал
За какво ми е тая комуникация? За какво служи точно? Нали BMS платката(китайската) си има защити от презареждане, преразреждане, късо и т.н.? В смисъл зарядното няма да разбере кога е заредена батерията и ще трябва да използвам друго зарядно?
zz_stefanov - майстор
Както разбирам ровилия се по въпроса Козл, няма да ти заработи и инструмента без да си познае батерията.
kozl - майстор
нед юни 30, 2024 5:36 pmAlexcho написа:
За какво ми е тая комуникация? За какво служи точно? Нали BMS платката(китайската) си има защити от презареждане, преразреждане, късо и т.н.? В смисъл зарядното няма да разбере кога е заредена батерията и ще трябва да използвам друго зарядно?
Може да четеш в тази тема за разликите в батериите.

Прикачен файл:
PAP 20_1.jpg


Както предполагах съпротивленията R5 и R6 се товарят само когато батерията е активна. Вероятно това става когато се отпуши Q2.
От катода на D2 +20V постъпва на транзистора. Като е запушен няма напрежение към R5 и R6.
Alexcho - напреднал
Както предполагах съпротивленията R5 и R6 се товарят само когато батерията е активна. Вероятно това става когато се отпуши Q2.
От катода на D2 +20V постъпва на транзистора. Като е запушен няма напрежение към R5 и R6.
Тоест?
brum - майстор
Някой освен Паркдайс ползва ли тази схема за батерия с полвинчат БМС?
kozl - майстор
пон юли 01, 2024 2:10 pmAlexcho написа:
Както предполагах съпротивленията R5 и R6 се товарят само когато батерията е активна. Вероятно това става когато се отпуши Q2.
От катода на D2 +20V постъпва на транзистора. Като е запушен няма напрежение към R5 и R6.
Тоест?
Т.е. батерията има стенбай режим.
Там където е надписа 5V това е в катода на ценера. Анода е свързан с GND.
Вероятно там напрежение се появява когато батерията общува със зарядно или с винтоврът, примерно.
Това е предположение и като имам възможност ще го проверя. Резисторите R5 и R6 трябва да гасят разликата до 20V. Към 15 V за еквивалент на двете паралелно свързани съпротивления 310 ом. Това са към 50 mA. Мощността в-у съпротивленията е към 0,8W, така че смятам нормално е да грее съпротивлението.
По интересно е в какъв момент грееше? Ако батерията е била разкачена тя не е била в стенбай режим. А как се включва този режим не съм гадал.

А м-у впрочем в темата за Лидл или Куфланд съм писал за парксайдка батерия, която се бе изтощила тотално, като спусъка на гайковерта останал леко натиснат. При това е светил само светодиода, но седмица и повече. Елементите се бяха сринали до волт и нещо. Зарядното не пожела да я зарежда. Заредих елементите ръчно и сега я ползвам.
Alexcho - напреднал
Т.е. батерията има стенбай режим.
Там където е надписа 5V това е в катода на ценера. Анода е свързан с GND.
Вероятно там напрежение се появява когато батерията общува със зарядно или с винтоврът, примерно.
Това е предположение и като имам възможност ще го проверя. Резисторите R5 и R6 трябва да гасят разликата до 20V. Към 15 V за еквивалент на двете паралелно свързани съпротивления 310 ом. Това са към 50 mA. Мощността в-у съпротивленията е към 0,8W, така че смятам нормално е да грее съпротивлението.
По интересно е в какъв момент грееше? Ако батерията е била разкачена тя не е била в стенбай режим. А как се включва този режим не съм гадал.

А м-у впрочем в темата за Лидл или Куфланд съм писал за парксайдка батерия, която се бе изтощила тотално, като спусъка на гайковерта останал леко натиснат. При това е светил само светодиода, но седмица и повече. Елементите се бяха сринали до волт и нещо. Зарядното не пожела да я зарежда. Заредих елементите ръчно и сега я ползвам.
Съпротивлението грееше както си седи батерията, без да се ползва(то така или иначе не може да се ползва, завърта секунда-две и спира рязко), без да се слага на зарядно. Седи си цяла нощ, отваряш я на сутринта, пускаш камерата и съпротивлението ти е на 70 градуса
kozl - майстор
Не помня защо не съм продължил темата или съм бил зает или съм предположил, че няма смисъл да продължавам.
Сега ще я продължа с клип, който ми излезе от Тубата:





За мен това е пародия. Тази батерия вече няма гарантирана защита срещу късо съединение. Пакета от Li-yon елементите само предпазителя дето прилича на пластина с кръгла дупка го защитава.
Аз може би на мястото на клипаджията щях да се опитам да вградя предпазител за МПС :?
Последна промяна от kozl на чет окт 17, 2024 8:56 am, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Аз правя баланс на елементите като ги зареждам един по един с платка за зареждане на 1 елемент.
А ето как се справя друг с това:

Тема "Проблем с батерия на PARKSIDE" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: