От мобилни телефони до цифрови камери
чет яну 09, 2025 7:09 ambrum написа:
Не е много ясно какво искаш...

За тая батерия дето си я писал по-горе има следната информация от производителят:
Emergency power supply for bridging in the event of voltage failure up to 18 hours and 5 gate cycles maximum. Attachment to the motorization or to the garage ceiling
Трябва ти аварийно захранване за гаражна врата ли? Какво искаш да е изходното напрежение и какво да е входното?
Да, искам да си направя същият модул, защото оригиналния струва 255 евро.
24V е входното напрежение подавано от Hormann контролера на вратата и съответно 24V трябва да се връща на същите клеми от модула при липса на мрежово захранване. Затова ми трябва зареждащ модул за батерия с общ вход и изход на 24V
ср яну 08, 2025 4:24 pmDundyTheCroc написа:
Доколкото виждам оригиналната батерия е оловна на 24 волта, 2.3 амперчаса, две последователно вързани на 12 волта със съответния капацитет и батерията е готова.
Батерията е ясна, нямам проблем с нея. Питам за електроника/модула, който трябва да я зарежда;)
brum - майстор
А на това по-горе за какво му е 220 волтовият кабел?

Щото тъй дето го търсиш не съм убеден, че го има. Най-близкото е 24V DC/DC UPS, ама са екзотика и цените не са от най-приятните.
пет яну 10, 2025 4:11 pmbrum написа:
А на това по-горе за какво му е 220 волтовият кабел?

Щото тъй дето го търсиш не съм убеден, че го има. Най-близкото е 24V DC/DC UPS, ама са екзотика и цените не са от най-приятните.
Това на скрииншота илюстративно се казва да изключим мотора от захранването, когато включваме модула с батериите. С други думи, този 220v кабел с на картинката няма отношение към модула.

Може и да няма такъв стандартен модул, но все пак искам да се пробвам да намеря. Ако няма, няма. Ще измисля друг вариант.
brum - майстор
Другият вариант е DC/DC UPS. Ама има вход 24 волта и изход 24 волта, а не едно общо.
ESPACE - майстор
пет яну 10, 2025 3:05 pmadyulgerov написа:
Батерията няма да я правя - ще я купя стандартна :)
Трябва да и направя електрониката за зареждането (защита от разряд, презареждане, статут и т.н. - стандартна зареждачка), която да се включа към Hormann контролера за вратата . Затова ми трябва модул за зареждане на батерия 24V, който има общ вход и изход. Не знам как по-добре да го обясня :)
24v се ще подава от Hormann контролера и на същите клеми ще трябва да се връща 24v от батерията oт този модул.
Ами щом ще я купуваш "стандартна", каквото и да значи това се предполага тя да има въпросния модул.
Ако го няма значи не е "стандартна", а направи си сам. Определено трябва още малко да се постараеш в обяснението. На мен ми е ясно какво искаш да постигнеш, но не и с какви изходни материали. Аз ако съм на твое място бих си направил батерия от 8бр LiFePO4 клетки и 8S BMS. Може да се направи и от 6бр LiPo клетки s 6S BMS. Виж, ако оригинално си с две оловни батерии то вероятно в оригиналната батерия с тази платка е реализиран 24V DC/DC UPS и ако търсиш такъв цената няма да ти хареса. Moже и да греша.
brum - майстор
Батерия с БМС няма да е достатъчно. Някой трябва да ограничава зарядният ток и да контролира напрежението на зареждане.

Айде, да приемем, че напрежението е фиксирано на 24 волта и не мърда много, та с литиеви батерии може да се пропусне контрола по напрежение, но тоя по ток е най-вероятно задължителен, че при празни батерии като дойде тока е много вероятно да изгори захранването. Най-простият вариант са 2 диода + резистор. Когато тока ходи към батерията минава през резистора и диода, когато се връща - само през диода.

И това няма да работи с оловна батерия, че те искат значително по-високо напрежение за зареждане.

Тия неща не съм ги писал досега, че автора иска да си купи платка и да си направи батерията. Та предполагам ще му дойде леко сложно ако тръгне да събира литиева батерия с БМС и другите екстри.
kozl - майстор
adyulgerov да измери напрежерието на куплунга за батерията, както препоръча
чет яну 09, 2025 11:36 amESPACE написа:
Какво напрежение се подава КЪМ тази батерия, когато има ток?
и да пише колко е.

В момента имам главоблъсканица с китайска платка за врата. Там батериите (оловни акумулатори за 24V) се свързват по обясненото от brum, като елементите са заложени в платката. Елементарно е :roll:
Обаче няма защита от преразреждане на батериите. :sad:
А да и напрежението от трафа през изправителя е доста над 24V, но до сега нямах възможност да проследя в схема на заряд за акумулаторите как е решен въпроса срещу презаряд. Има един грамаден цилиндричен диод , вероятно ценеров и мощно съпротивление за ограничаване на тока към акумулаторите по време на заряд.
Ал_ - специалист
А не може ли да се добави допълнително такава защита? Мяркал съм, като че ли, готови платки за под десетина лв :?
ESPACE - майстор
съб яну 11, 2025 8:20 ambrum написа:
Батерия с БМС няма да е достатъчно. Някой трябва да ограничава зарядният ток и да контролира напрежението на зареждане.

Айде, да приемем, че напрежението е фиксирано на 24 волта и не мърда много, та с литиеви батерии може да се пропусне контрола по напрежение,
Как ще пропуснеш контрола по напрежение при литиевите батерии, та точно той е най-важен и това е основната функция на BMS-а. Зарядния ток няма какво да му ограничаваш, той ще е ограничен още в източника на захранване. Ако наистина дойде прекалено голям, което ме съмнява то си посочил решението.
Най лошото е, че темата е от тия, дето още като прочета първия пост и ми става ясно че с нивото на техническа грамотност на питащия най-вероятно няма да направи нищо, а с още по-голяма доза вероятност може и да прецака нещо. Или накрая ще си купи "стандартна" оригинална батерия.
Последна промяна от ESPACE на съб яну 11, 2025 10:44 am, променено общо 1 път.

Тема "Модул за зареждане на батерия" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: