• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
Vectra - специалист
Здравейте, имам проблем с въпросния UPS. Преди година ми направи проблем като инверторната част работеше, но не зареждаше акумулатора. Дадох го на сервиз. Отремонтираха го, като отговора беше изгорял диод. Тогава не бях опрял до него и стоя годинка в един шкаф. Сега ми притрябва и реших да го ползвам. Смених му батерията с нова. Проверих напрежението 12,85V. Сложих я на мястото на старата, включих го и ми показа че батерията е на минимум. Оставих го да я зарежда 2 часа. Изключих захранването и .... след секунда измяука и угасна. Проверих напрежението на акумулатора - 13,6V. Значи се е заредил на макс. Разкачих платката да я огледам. В сервиза са махнали една прегоряла пътечка към силовите диоди и са я байпасирали, но са забравили да запоят и един кондензатор 1000мкф, който е бил на нея. Байпасирах и него и нещата малко се подобриха. Включих един LCD 48`` телевизор и той изкара 30сек на UPS-a. Явно имам проблем с реалното отчитане на заряда на батерията. Идеи?
kozl - майстор
Почни с това:
Следи напрежението на акумулатора, когато UPS е под товар.
Vectra - специалист
пет фев 21, 2025 8:57 amkozl написа:
Почни с това:
Следи напрежението на акумулатора, когато UPS е под товар.
Този път изкара няколко секунди... Напрежението при изключването беше 12.92V
Vectra - специалист
Хрумна ми нещо.... Възможно ли е оригиналния диод да е бил Шотки? Щото са сложили обикновен Si 1Nxxxx. От разликата в падовете да лъже контролера за нивото на заряд на батерията :?:

P.S. Подмених сменения диод с Шотки.... Няма промяна. :sad: Прави впечатление, че ми показва и ниско входно напрежение, когато е включен в контакта. Показанията са 198-202V при реални над 230V
kozl - майстор
пет фев 21, 2025 10:54 amVectra написа:
пет фев 21, 2025 8:57 amkozl написа:
Почни с това:
Следи напрежението на акумулатора, когато UPS е под товар.
Този път изкара няколко секунди... Напрежението при изключването беше 12.92V
Ако си сигурен с това ще трябва да се изключи акумулаторът от подозрение.
Обаче не мога да помагам с гадаене по нещо, което даже не съм виждал.
Ако акумулаторът е окъсил клетките и претоварил зарядния ток, то пътечката подействала като предпазител., Възможно ли е от тази пътечка да има връзка с веригата за отчитане на напрежението на акумулатора :?
Vectra - специалист
Открих виновника за изгорялата пътечка. Един от филтровите кондензатори беше пробил и дава на късо. Същия, на който добавих байпасче. От прегряването се беше разпоило и това ме накара да го проверя. Нямах подръка 1000мкф/16V и сложих 2200мкф/16V. Мисля, че не е проблем. Батерията(НОВА), сега се зареди до 13.7V. Този път тествах с малък лаптоп с разредена батерия като товар. Изкара около минута. Същата батерия, без да я зареждам, я сложих на друг UPS и сложих телевизора като товар. Вече няколко минути си гледкам телевизия....
MamaMy - майстор
Този откровен китайски боклук не си заслужава дори загубеното време за разглобяването му. Той е направен с идеята да изкара около година и да иде в кофата. И на мен продължават да ми ги носят такива. Аз започнах да ги отказвам. Колко пари да искам за 4-5 часов ремонт? При нормална надница 10-15лв на час и отделно цената на частите и акумулатора, ремонта излиза неоправдан от всякъде.
kozl - майстор
Така е MamaMy, но форума е "Направи сам" и загубата на време и ресурси е собствено решение.
Аз съм изразходвал време доста за обяснения в този форум с цел взаимопомощ.
В случая обаче нямам идея за повече помощ.
Vectra - специалист
пет фев 21, 2025 5:45 pmMamaMy написа:
Този откровен китайски боклук не си заслужава дори загубеното време за разглобяването му. Той е направен с идеята да изкара около година и да иде в кофата. И на мен продължават да ми ги носят такива. Аз започнах да ги отказвам. Колко пари да искам за 4-5 часов ремонт? При нормална надница 10-15лв на час и отделно цената на частите и акумулатора, ремонта излиза неоправдан от всякъде.
Май си напълно прав и отива в кофата. Може да си поиграя и да изкормя от него нещо полезно за домашната лаборатория... Благодаря за отделеното време :-)
MamaMy - майстор
По-старите UPS-и бяха сложни за ремонт. Много чипове и с тези многослойни платки няма проследяване. Без схема си беше жива мъка. Съвременните са по-лесни. Всичко е забито в два чипа, но платките продължават да са трудно проследими. Ремонтирам повече на усет благодарение на опита си. При по-сериозните UPS-и има вече различни типове схеми и там си трябва документация. Все по-често обаче собствениците са по склонни да ги оставят до контейнера отколкото да платят над 50% от стойността им за ремонт. Аз пък поради влошеното си здраве постепенно започвам да отказвам такива тежести. Нямам възможност да ги пренасям напред-назад. Примерно един 3000W UPS Socomec с 48V акумулатор тежи около 40кг. Това не е да го премяташ 100 пъти по бюрото. Отделно така е направен, че няма как да го тестваш разглобен, а всеки път трябва да го събираш в кутията общо са 4 платки една в друга. Отделно на това вътре има остарели кондензатори за смяна но у нас само тяхната цена е 280лв. То по същество си е инвертор по-сложен от инверторен електрожен. Няма хляб в тази работа, а дори за себе си да го правиш пак не си заслужава инвестицията. Трябва да пазиш много скъпа техника след него за да е оправдан. Не случайно тези се използват в медицината и в сървърните.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с UPS DIGITECH PRO 650" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: