• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Проявете вашата изобретателност.
ivansoni - специалист
Да се опитам да доразвия концепцията на ивановбг. Да забележи производството на 3 киловатовия генератор ( http://www.chepakov.com/vajni_danni.pdf ). Излиза че на час вади около 300 вата при 4 метра в секунда. Да съпоставим този с алтернатор на кола, които използва скоростна кутия за да може да се развият оборотите за необходимата мощност. Разликата между двата е че единия има КПД около 90 процента а втория заедно с скоростната кутия има около 40 процента. Следователно, ще ти се наложи да ползваш над два пъти по голямо и по мощно крило за да може да компенсираш КПД на 3 киловатовия генератор от линка. Да се има на предвид че диаметъра на витлото на въпросния 3 киловатов е 4,5 метра а при теб ще трябва да бъде поне 7 метра, Които ще се въртят при наи силните ветрове с не повече от 300 оборота в минута (ще трябва много преобразуване за да успееш да завъртиш алтернатора). Не знам да ли е добро като конструкция. Въпреки че е лек, му се налага да е прикачен с скоростна кутия и доста по голямо витло. Като се вземе под внимание че след по малко от година работа ще ти се наложи да сваляш цялата конструкция за да сменяш лагери на алтернатора. Чел съм някъде по форумите за хора дето са го правили ама не са останали доволни. Нека да се учим еди от друг :partyman: :partyman:
ivanovbg - майстор
КПД-то на автомобилния алтернатор е по голямо или равно на 86% според БОШ ако алтернатора е производство на БОШ. Има си го в спецификацията на изделието. Тези 4% дето е по малко са заради това че алтернатора се самозахранва.

Скоростната кутия си е обикновена ремъчна предавка с променливо предавателно число. Може и да е с електронно управление. КПД на ремъчните предавки е не по-малко от 95%.

Така че не измисляй други закони на физиката [-X
Като млад и аз се бях запалил по тези вятърничави генератори. Тогава за генератор ползвахме готови електромотори от вентилатори за радиатори на коли но не от тези с втулките, а с лагерчета. С подходяща предавка си палехме лампи за фарове без никакъв проблем, даже при поривите изгаряха.
Това което си постигнал с твоя генератор е напълно постижимо от някои по мощни моторчета за детски играчки.

Това което разбрах тогава е че не може да ти дойде достатъчно мощност от този дето духа, макар че сега като се замисля турбото работи на този принцип :?
ivanovbg - майстор
ivansoni написа:
Тук се вижда че тока на късо е максималната мощност на батерииката. От тук следва и извода че това е валидно и за генератора! Мисля, не съм сигурен!
Както ти казах по рано вземи да четеш. Мощността е произведението на напрежението и тока. Когато пробваш на късо де факто напрежението ти е 0 (нула) и измерената мощност ти е 0 (нула)
ArturDent - Почти Безобиден
ivanovbg написа:
...То и затова двигателите във Формула 1 стигат до 20-30000 оборота а въртящия момент им е мижав.
[-X
Дали заради това ? Или просто има ограничение за кубатурата ?
Дали достигат 30 000? Дали пък при високи обороти не се появяват силно едни други сили поради което буталата на във F1 са с голям диаметър и малък ход...?
VLADO66 - майстор
ArturDent написа:
ivanovbg написа:
...То и затова двигателите във Формула 1 стигат до 20-30000 оборота а въртящия момент им е мижав.
[-X
Дали заради това ? Или просто има ограничение за кубатурата ?
Дали достигат 30 000? Дали пък при високи обороти не се появяват силно едни други сили поради което буталата на във F1 са с голям диаметър и малък ход...?
Че колко му е да вържеш едно динамо на тоя дванайсетак :-D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=phaUHt3yl0A[/youtube]
ivansoni - специалист
Без да коментирам нищо ще постна един линк по спора около автомобилния алтернатор!
http://translate.google.bg/translate?hl ... CDcQ7gEwAA
А ето и цени на разни алтетрнатори!http://www.avto.bim.bg/tursene/%D0%B0%D ... %BE%D1%80/
А дали за тези парички аз няма да мога да си сглобя един генератор които е къде, къде по мощен от въпросния алтернатор. А и тази скоростна кутия, маи и тя ще струва парички?
ivansoni - специалист
ivanovbg написа:
ivansoni написа:
Тук се вижда че тока на късо е максималната мощност на батерииката. От тук следва и извода че това е валидно и за генератора! Мисля, не съм сигурен!
Както ти казах по рано вземи да четеш. Мощността е произведението на напрежението и тока. Когато пробваш на късо де факто напрежението ти е 0 (нула) и измерената мощност ти е 0 (нула)
:shock: Добре че написа този коментар та да разберем до къде ти се разпростират знанията в областта. Постоянно се правиш на голям разбирач, но нищо конкретно не пишеш по темата не използваш формули факти а само пишеш вземи чети, а ти самия не си чел нищо! Че като виждаме тия 4 ампера на клипа от къде са се взели тогава? Та нали на същия клип се вижда и напрежението! Че тази формула на Ом за чии ни е тогава! Ето ти малко аритметика! 20 волта при 200 оборота и съпротивление 5 ома по формулата на Ом 20 волта делено на 5 ома се получава 4 ампера и като измервам амперите излизат точно толкова по формулата на Ом! Видео клипа е живо доказателство!
Та конкретно на въпроса! Къде в тази сметки трябва да сложим твоите 0 нула волта и 0 нула вата?
Още една гатанка! Една батериика като и сложим една крушка за консуматор колко време ще издържи, а сега същото на късо колко време ще изкара и защо същата ще се изтощи за нула време.
Къде и отиде енергията на батериката нали уш 0 нула волта?
Сега аз ли измислям нови закони на физиката?
ivanovbg - майстор
ArturDent написа:
ivanovbg написа:
...То и затова двигателите във Формула 1 стигат до 20-30000 оборота а въртящия момент им е мижав.
[-X
Дали заради това ? Или просто има ограничение за кубатурата ?
Дали достигат 30 000? Дали пък при високи обороти не се появяват силно едни други сили поради което буталата на във F1 са с голям диаметър и малък ход...?
30000 не достигат чак, малко прекалих но са над 20000 :-D А имат малък ход за да се снижи максималната бутална скорост щот буталата не издържат. Но за пример става.
Нашата драгаджийка зорлем вдига 9000 оборота и е над 700коня на колелата и над 600нютонметра въртящ момент, но не можем да се мерим с болидите :lol:
ivanovbg - майстор
ivansoni написа:

:shock: Добре че написа този коментар та да разберем до къде ти се разпростират знанията в областта. Постоянно се правиш на голям разбирач, но нищо конкретно не пишеш по темата не използваш формули факти а само пишеш вземи чети, а ти самия не си чел нищо! Че като виждаме тия 4 ампера на клипа от къде са се взели тогава? Та нали на същия клип се вижда и напрежението! Че тази формула на Ом за чии ни е тогава! Ето ти малко аритметика! 20 волта при 200 оборота и съпротивление 5 ома по формулата на Ом 20 волта делено на 5 ома се получава 4 ампера и като измервам амперите излизат точно толкова по формулата на Ом! Видео клипа е живо доказателство!
Та конкретно на въпроса! Къде в тази сметки трябва да сложим твоите 0 нула волта и 0 нула вата?
Още една гатанка! Една батериика като и сложим една крушка за консуматор колко време ще издържи, а сега същото на късо колко време ще изкара и защо същата ще се изтощи за нула време.
Къде и отиде енергията на батериката нали уш 0 нула волта?
Сега аз ли измислям нови закони на физиката?
Знанията ми са доста по напред от твоите. Ти казваш 4 ампера ток и смяташ напрежението на празен ход и получаваш 80 вата , а не можеш да захраниш една лампа за фар от 55 вата да светне като хората.
Де факто бъркаш вътрешно съпротивление на генератора с товарното.

Ако искаш да си точен натовари с 5 ома генератора и му премери едновременно тока и напрежението на товара. После умножаваш едното по другото и получаваш реалната мощност която можеш да черпиш от него.

А колкото за батерийката - като я дадеш на късо и и свърши тока реално полза от нея нямаш и свършената работа от нея е = на нула.
bdz43r - специалист
Даден накъсо генератор отдава 0W - защото всичката му мощност се отделя върху вътрешното му сапротивление. Работи като печка с мощност = U празен ход (ЕДН) Х ток накъсо. Това е и най-голямата възможно мощност, която може да се получи, за съжаление напълно безполезна.
Същото и за батерията.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Въпрос за генератор на ток ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: