Бях обещал да пусна тема, щом приключи сагата ми и сега ще пробвам да разкажа накратко, ако някой го интересуват подробности да пита направо в темата. Предисторията е следната, събират бабите на село в пенсионерския клуб, съответно присъства местната пощаджийка и представител на Виваком. Омайват ги и всяка съответно и майка ми си тръгват с продължен за две години договор. Прибирам се една събота и съответно майка ми се хвали как е подписала договор за две години и съответно са и обещали смяната на батерията на стационарния телефон. Има си и мобилен с предплатена карта на който я търся. Питам я защо подписа, те така или иначе са длъжни да поддържат стационарните телефони, ами всички били подписали че и тя. Станалото станало, късно е за разваляне на договора ще се плаща 2 години.
В един хубав момент след 3-4 месеца получавам известие че понеже оператора променя едностранно договора, има право в указан срок да прекратим договора без да дължи неустойки. И от тук започват мъките: отиваме в магазин на оператора, съответно с писмото, разпечатал съм и част от общите условия, договора и платените сметки, служителя гледа умно пули се и повтаря като папагал, не е вярно дължите 3 такси неустойка, поисках да говоря с по компетентен от него, насочи ме към оператор, звъня говорим, казва ми да прав сте, и иска да говори със служителя. Съответно той вече порядъчно препотен и зачервен изслушва дава ми да попълня предизвестието и обръща монитора към мен да съм видел какво пише, аз му показвам писмото от тях и общите условия и му казвам да чете по внимателно и да не ми говори глупости.
Втората част започна когато получих сметката, с изненада установих че са начислили неустойките, минах през офиса им и пак бяха убедени че трябва да ги платим, реших да не се разправям с тях и пуснах едно писмо до виваком на ел. адрес, съответно със сканираните документи. Отговора естествено пак беше в моя вреда.
Третата част започна със пускане жалба до КЗП в разстояние на една седмица получавам Кредитно известие и отговор от виваком и КЗП, че била станала системна грешка и с кредитното известие се поправят.
Кредитното известие гласеше че на титуляра на договора трябва да се изплатят сумата Х от виваком.
Докато течеше разправията какво установих: - Оператора има право да сключва договори къде ли не, но трябва ли да ги прекратиш задължително се ходи поне 3 пъти в офиса им. В случая на село офис няма, ходи се до Свищов.
- Политиката която прилагат спрямо възрастните хора е убийствена, при първото посещение стояхме час и половина, като възрастен човек няма къде да седне в магазина им, защото столовете са им тип щъркел.
- Реших да поискам от тях документ, който да удостоверява че не им дължа нищо, и взаимоотношенията ни са уредени, оказа се че според КЗП и Българското законодателство никоя институция не е длъжна да издава такъв документ при поискване.
сега съм подредил всички документи в една папка и ги пазя, защото да не би някой отново неразбрал от оператора да ми прехвърли несъщестуващо задължение към колекторска фирма.
Питам се докога явните опити за кражба от операторите ще се наричат - системни грешки !!!!
Това е явен опит защото въпреки че им показах какво пише в общите условия и в писмото написано от тях до титуляра, те продължиха да наглеят и начислиха неустойки !!!
В един хубав момент след 3-4 месеца получавам известие че понеже оператора променя едностранно договора, има право в указан срок да прекратим договора без да дължи неустойки. И от тук започват мъките: отиваме в магазин на оператора, съответно с писмото, разпечатал съм и част от общите условия, договора и платените сметки, служителя гледа умно пули се и повтаря като папагал, не е вярно дължите 3 такси неустойка, поисках да говоря с по компетентен от него, насочи ме към оператор, звъня говорим, казва ми да прав сте, и иска да говори със служителя. Съответно той вече порядъчно препотен и зачервен изслушва дава ми да попълня предизвестието и обръща монитора към мен да съм видел какво пише, аз му показвам писмото от тях и общите условия и му казвам да чете по внимателно и да не ми говори глупости.
Втората част започна когато получих сметката, с изненада установих че са начислили неустойките, минах през офиса им и пак бяха убедени че трябва да ги платим, реших да не се разправям с тях и пуснах едно писмо до виваком на ел. адрес, съответно със сканираните документи. Отговора естествено пак беше в моя вреда.
Третата част започна със пускане жалба до КЗП в разстояние на една седмица получавам Кредитно известие и отговор от виваком и КЗП, че била станала системна грешка и с кредитното известие се поправят.
Кредитното известие гласеше че на титуляра на договора трябва да се изплатят сумата Х от виваком.
Докато течеше разправията какво установих: - Оператора има право да сключва договори къде ли не, но трябва ли да ги прекратиш задължително се ходи поне 3 пъти в офиса им. В случая на село офис няма, ходи се до Свищов.
- Политиката която прилагат спрямо възрастните хора е убийствена, при първото посещение стояхме час и половина, като възрастен човек няма къде да седне в магазина им, защото столовете са им тип щъркел.
- Реших да поискам от тях документ, който да удостоверява че не им дължа нищо, и взаимоотношенията ни са уредени, оказа се че според КЗП и Българското законодателство никоя институция не е длъжна да издава такъв документ при поискване.
сега съм подредил всички документи в една папка и ги пазя, защото да не би някой отново неразбрал от оператора да ми прехвърли несъщестуващо задължение към колекторска фирма.
Питам се докога явните опити за кражба от операторите ще се наричат - системни грешки !!!!
Това е явен опит защото въпреки че им показах какво пише в общите условия и в писмото написано от тях до титуляра, те продължиха да наглеят и начислиха неустойки !!!