Software и Hardware за GSM и мобилни у-ва
Тани - модератор
Велси , мисля че двамата с тебе добре различаваме спора от кавгата и заяждането и смятам , че бихме помогнали с избора на фотоапарат на някой от съфорумците , които след време ще четат тази тема. Както си забелязал , аз не съм роб на марките и си купувам най доброто за даден клас инструменти без значение от марката. Онези говорители , които си ги купи за първи път чух за тях от тебе , но като прочетох отзивите бих си купил.

Относно спора за фотоапарат - арументите ти са по скоро мнение отколкото факти , а аз добре правя разлика между двете. Все пак няколко факта , които оборват тезата ти . Както знаеш един цифров фотоапарат се състои от оптика и електроника . Спомняш ли си като беше малък Канон да се правили някаква електроника? А случайно да си чувал покрай Каноните за легендарната Лайка? Мисля че комбинация от един от пионерите в електрониката и един от лидерите в производството на оптика е добра. Самия факт , че Панасоник толкова бързо завладя пазара на фотографска техника доказва качествата и иновативните идеи на марката!

ПП забравих да питам кой модел Канон визираш, като подобен модел?

А иначе наистина са добри - лентовия ми фотоапарат е Канон и винаги съм поръчвал от всички снимки по една преди да са ми промили лентата , защото знаех , че няма некачествена!
velsi - Почетен майстор
Имам каталози на Канон от 80-те години. Има модели буквално тъпкани с електроника. Знам и за Лайка естествено. Дано това което твърдиш по пътя на логиката да е наистина така на практика. Не съм ползвал фотоапарат на Панасоник, но съм имал доста разочарования от тяхна техника изобщо. Както и да е. Дано си доволен и дано прасчо намери начин да копира 100% от снимките си, за което всъщност ставаше дума.
prascho - майстор
Мда все пак аз работя с факти и също не робувам на марка. Фактите в този случай говорят следното и всеки, който се занимава с фотография ще се съгласи. Човек снима, прави композиция и когато използва този клас на канон в последствие се оказва, че на някаква обработваща снимки програма трябва да се лиши от част от композицията, която е направил. Нали разбирате, че ако снимката съдържа в целия си обем сграда или два обекта разположени в двата края при промяна на формата и отрязване на снимката след принтиране тази снимка губи своята стойност. Мен ме дразни факта, че канон не са го решили този проблем с някакъв математически модел и споменах панасоник като марка, която в някой от моделите си го е решила. Едно е да направиш композиция на снимката и да видиш крайния резултат на дисплея, съвсем друго е когато снимката се нуждае от промяна на формата. Не мога да се съглася с мнението, че всяка снимка се нуждае да бъде пипната на фотошоп. Да, може да бъдат пипнати цветовете и контраста но тук става въпрос за коренно различни неща все пак!!! Колкото до изказването "при правилно кодиране на снимкта"...снимката се кодира в фотоапарата с формат 4 на 3, а не чрез някакви допълнителни технически средства. Отрязването на част от снимката няма начин да се избегне. Въпроса е, че това е любителски клас, предназначен към масовата публика и рядко човек вади снимки на хартия. Например в еос 350д има формат 3 на 2 и там няма загуба на информация.
hygro - майстор
Няма такъв математически метод, с който хем да се измени съотношението на страните, хем да няма изкривявания на изображението. Ако поставяш толкова високи изисквания към композицията, едва ли ще кандисаш персонажите ти да са с яйцевидни глави...

Най-използваните формати в класическата фотография са 18:24, 24:36 60:60 и 60:90. Хартии има всякакви и 1:1, 2:1, 3:2, 4:3, 16:9, че и всички размени от A6 до A0! Има и всякакви междинни стойности като 13х18 и т.н. Форматите A не са предвиждани за фотографска работа, но покрай принтерите се използват също масово.

Обикновено при кадрирането фотографът оставя поле около композицията си, за да може после да прецизира на спокойствие, когато оценява резултата. Ако пък толкова държиш да кадрираш окончателно при снимането и да отпечатваш на хартия A4, намали си мащаба за да се побере снимката и обрежи излишъка. Пък и никой не те задължава да работиш с A4 хартии. Фотографският нож е задължителен инструмент за всеки, който снима нещо различно от сватбарски наздравици, защото композицията може да изисква и 4:1...

Честно казано трудно ми е да вникна в проблема ти и още по-трудно в горещите ти емоции. Като че ли ти се иска да постигнеш професионален резултат, ама с технология на лаик. Е за такова нещо никакви математически модели няма да ти помогнат...

Ето разни хартии: http://estore.usa.canon.com/SearchResul ... ARENTOID=9
prascho - майстор
обеден съм, че за математическия модел не си прав. Може да има изкривявания, но панасоник са решили този проблем. Надали ако съществува това изкривяване, за което спомена фотоапаратите им щяха да се продават на пазара! Благодаря за сведението за фото хартията. Аз го разглеждам така: от матрица 4 на 3 да се премине към матрица 3 на 2. При фототехниката разбира се става въпрос за брой пиксели но пак се оперира с матрици.
8180 - майстор
В допълнение към, както винаги, прецизния Хигро и за успокоение на Прасчо:
1. Композицията във фотографията, бих казал е цяла наука. Дори и да си запознат с нея (аз - бегло), е малко вероятно, че в мига на снимане ще успееш да приложиш всичко научено, за да не се налага корегиране. Пак казвам композиционно. Изключение вероятно е студийното заснемане от статив.
Вярно, че ако искаш да "изпълниш" целия лист А4 (А3, А5) хартия, ще трябва при снимане на "пазиш" краката и главите. Ако не искаш да го "изпълниш" - печаташ автентичния кадър и режеш излишното (което се каза).
А също е вярно, че при снимане/сканиране винаги трябва да имаме едно на ум ЗА КАКВО ни е изображението.
2. В повечето апарати нямаме точно съответствие на това, което "визираме" и което реално заснемаме. Особено по краищата. Може и да е нарочно така направено - не съм се зъдълбочавал, но е практическо наблюдение (за по-стари модели - Зенит, Олимпус и Пентакс).
Няколко пъти съм се правил на маймуна за да се отдалеча достатъчно и да хвана всичко необходимо, а после се е оказвало излишно.
Трябва да провериш за собствения си модел какво прави - слагаш си го веднъж на акъла и ще го забравиш докато е жив апарата.
3. Най-важно от информационна гледна точка е да "хванем" сюжета, светлината и фокуса, които (особено последния) и най-великия Фотошоп не може да възстанови, ако са изтървани. Свързана материя са скоростта и дълбочината на фокуса, понякога принудителна светкавица дори в слънчев ден.
Останалото са дребни И ПОПРАВИМИ кахъри, особено с днешните резолюции.
Това прекодиране "на матрицата" едва ли е така - подкрепям Хигро. По-скоро, ако действително матриците са еднакви - орязват излишните им пиксели. Аз съм привърженик да вземем всичко (максимално необходимо) от матрицата, а всякакви допълнителни манипулации да си ги направим ние, вместо машината или фирмения софтуер
Сигурно са единици днес фотографите-виртуози, които снимат "от раз" и не пипат после - и не с нашите апарати.
Една любима мисъл (вече съм забравил чия):
"Всяко наше достижение, по подразбиране е несъвършено и се явява само стъпка към съвършенството, което от своя страна е илюзия."
Поздрави за похвалното желание! :)
Приятно снимане!

P.S. Ако визираш възможността за печат директно от фотоапарата, може и да има някакъв проблем, но вярвам, че кадрите, с които ще се гордееш, няма да се печатат по този начин.
Ето и едно извлечение от ценоразсписа на фото Гърбачев (с/у операта в Сф): 9/13, 10/15, 13/18, 15/21, 20/30 :?
prascho - майстор
Предвид, че това е серия придвидена за масовия потребител, който надали за всяка снимка ще седне пред компютъра и ще конвертира формата. Ние потребителите трябва да намерим разумното решение. Например вие или аз ще смe запознатi с тази особеност и ще си играem на фотошоп, но хора като майка ми ще треснат снимкит във фотото и ще питат след това защо им е одрязана главата. Ако във фотото ми пуснат снимките на машина с формат 4 на 3 няма проблем, екстра, но колко фотота правят това?

По този повод искам да попитам за фото в София, което гледа формата на снимката и я пуска на хартия със съответния формат? Да бъде различен от 9/13,10/15,20/30. Тъй като аз лично едва ли ще седна 100 снимки да обработвам на фотошоп и ако искам да си ги извадя на хартия да отида в съответното фото.

благодаря за сполучливата дискусия.
Тани - модератор
Прасчо,виждам , че си голям мераклия за което те поздравявам ! Сега доста от нещата не са ти ясни , но след 1000-2000кадъра е съвсем различно! Ето един полезен сайт , който ще даде отговори на много от въпросите ти , а и ще научиш неща , които надали сам ще се сетиш сам!

http://photo-forum.net/ebook/start.htm
Лично аз го чета през половин година и винаги научавам нещо ново и разбирам неща , които са ми били неясни при предишни прочитания. Точно по твоя проблем с форматите мисля , че имаше в една от книгите ми за фотография, но сега е късно и не ми се търси , но утре ще сканирам страниците , които ти трябват!
8180 - майстор
prascho написа:
По този повод искам да попитам за фото в София, което гледа формата на снимката и я пуска на хартия със съответния формат? Да бъде различен от 9/13,10/15,20/30. Тъй като аз лично едва ли ще седна 100 снимки да обработвам на фотошоп и ако искам да си ги извадя на хартия да отида в съответното фото.
Не ти гарантирам, че ще ти изпълнят "клиентски формат - различен от....", но ще си имаш главите и краката във всеки от техните формати (малко умалено изображение) и при желание изрязано бялото.
На повечето места правят и автоматични корекции за цялата серия снимки. Може и с/у заплащане да ти пипнат всяка инивидуално.
Обикновено правят отстъпки за цяла карта, диск или каквото носиш.

- Голяма верига (циф. машини Фуджи, с добри оператори и цени, обслужват и през нета) са Фототехника. Студия или приемни - с/у х-л Плиска, на Попа, Орлов мост, Витошка (до Ю.Парк и с/у ЦУМ), Надежда (преди и след Еником и 345), Окръжна болница, пазара до Румънското и др.
- Kodak (братя Трейман), където останаха също са добри, но по-скъпи - Пл. Славейков, Баба Неделя.
- Горе споменах Гърбачев с/у операта (цифрова машина AGFA).
Има още фирми, въреки че бизнесът им намаля. Кажи район - да се сетя.
prascho - майстор
мерси, тези са достатъчни :)

Тема "формат на снимките при канон?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: