Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Вадим Владимиров - специалист
Hristian78 написа:
Slavi74 кажи ми ти какъв панел си си сложил - полиуретан или екструдиран полистирол? А каква дебелина? Лятото налага ли ти се да пускаш климатик, не напича ли покрива? Има ли голямо количество, което се изрязва и хвърля при монтажа?Кой ти ги монтира панелите?Как затвори покрива отвътре, защото и моят ще е обитаем? Казват, че при покрив с ISOTEC двете изолации - на покрива и на стените се срещат и така няма термомост и конденз, вярно ли е? При теб получи ли се така? Имали някакви по-скъпи консумативи при монтажа? А с плащанията имали някакъв проблем, защото от фирмата искат аванс при даване на поръчката?

Vadim мисля, че или не се разбираме какво говорим, или нещо не ти е ясно. Като говорим за пари и дишане, представи си, че живееш в блок и съседът ти отгоре си е сложил балатум или ламинат, които също спират циркулацията на парите. Мислиш ли, че всички хора с такива съседи имат проблеми с парите, или пък специално отварят прозореца, за да нямат мухал? Конденз става като се срещнат топлия и студения въздух. Когато топлоизолацията на покрива ти е добра, температурата отдолната страна е като стайната и конденз няма. Проблеми се получават, когато останат някави празни пространства между изолацията и гредите и там се срещат топлия и студения въздух. Нали винаги под ватата слагат пароизолация, така че покрива винаги е затворен, но това не е проблем. Всъщност мисля, че на сайта на ISOTEC са сгрешили, защото и самия полиуретан не поема влага, тъка че самият той е пароизолация, а алуминия е допълнително. Затова по покривите най-удачно е да се ползват полиуретан или екструдиран полистирол, защото не поемат влага.
Растоянието над топлоизолацията, за което пишеш е всъщност височината на профила върху който лягат керемидите и на практика така се замества двойната летвена скара. От там се оттича водата ако премине някъде през керемидите, а наистина става и вентилация, та нали затова се прави вентилируемото било, което изискват всички производители на керемиди.Незная дали слагането на топлоизолация кара керемидите да правят конденз. Аз мисля, че тове се получава от затварянето на покрива с плътна обшивка. Едно време като е имало само греди, летви и керемиди, вентилацията е била перфектна, но и таваните са били необитаеми.
Ако човек добре си сметне дължината на сачака, може да не се наложи да реже керемидите, а да завърши на цяла керемида. Ако се наложи да поставя нещо за последния ред керемиди, се продават такива профили, като на панелите, които се слагат горе при билото. Чудя се дали наистина си работил с тези панели, щом незнаеш тези основни неща?
Нали ти казах, че веднъж ги слагах и повече не искам и да ги виждам. Не отговори на всичките въпроси.
Hristian78 - помощник
Tsilkov написа:
Hristian78 гледам си доста запознат със системата - чудя се тогава защо питаш :? Имам две предположения:
1. Ти си от ония чешити дето си наумяват нещо нестандартно и си търсят поне един човек да им потвърди/да се зарадва/ да се преклони на решението
2. Правиш си скрита реклама в стил "американска застрахователна/брокерска компания търсеща пенсионери за зарибяване"
Ако е второто си хабиш времето и рискуваш да станеш за смях :idea:
От доста време се ровя из мрежата и проучвам, какви са правилата за един хубав покрив и понаучих доста. Всъщност, нещата за които пиша са валидни при всякакъв вид покриви - и пароизолацията, и вентилацията под керемидите, и това че изолацията трябва да е плътна и без термомостове, и дори това че ако не си оразмериш добре ребрата накрая ще трябва да режеш керемидата, независимо дали си с двойна скара и т.н.или с панели. Доколкото виждам тези неща вече са се наложили в строителството, като се избягват грешките правени преди години. Ако бъркам някъде, може да ме поправиш, все пак ти си правил доста покриви.
Аз съм избрал да не се водя от цената, а от качеството. За да се постигне едно и също качество накрая човек дава все едни и същи пари. Те нещата са сметнати не от нас. Хареса ми примера на Slavi с кренвиршите =D>
Кажи ми ти какво препоръчваш за покрива и ако може някаква калкулация на квадрат, за да може да го сравним с ISOTEC.

Аз няма да си направя покрива сам като Фитилчо, така че не мога да си спестя парите за труд. При мен всички варианти, които съм си харесал излизат над 100лв/кв.м. Само ватата с плътност 150кг/куб е на цена около 210лв/куб, което за 15см излиза 31лв/м2., като сложа дървения материал, OSB, фолиа(хидро и паро), летви, керемиди и труд - все дотам я докарвам.
Последна промяна от Hristian78 на чет юни 12, 2014 11:41 am, променено общо 1 път.
dadko - майстор
Хареса ми примера на Slavi с кренвиршите
Аз пък въобще не сматам, че е редно да се сравнява каквото и да било точно с кренвирши, тъй като не купувам нито такива от 3 лв, нито от 6 лв. И не е нужно да се аргументирам защо.
Но- тук не е място за реклама на кренвирши- в темата се рекламира друг продукт...
Hristian78 - помощник
И аз не ям кренвирши, на това правило важи навсякъде.
gechev - специалист
Hristian78 написа:
И аз не ям кренвирши, на това правило важи навсякъде.
Не ги ядете щото са фалшиви нали? Същото е, като ламбдата на полиуретана.
Фитилчо - майстор
gechev написа:
Hristian78 написа:
И аз не ям кренвирши, на това правило важи навсякъде.
Не ги ядете щото са фалшиви нали? Същото е, като ламбдата на полиуретана.

:lol: :lol: :lol:
Вадим Владимиров - специалист
Hristian78 написа:
Tsilkov написа:
Hristian78 гледам си доста запознат със системата - чудя се тогава защо питаш :? Имам две предположения:
1. Ти си от ония чешити дето си наумяват нещо нестандартно и си търсят поне един човек да им потвърди/да се зарадва/ да се преклони на решението
2. Правиш си скрита реклама в стил "американска застрахователна/брокерска компания търсеща пенсионери за зарибяване"
Ако е второто си хабиш времето и рискуваш да станеш за смях :idea:
От доста време се ровя из мрежата и проучвам, какви са правилата за един хубав покрив и понаучих доста. Всъщност, нещата за които пиша са валидни при всякакъв вид покриви - и пароизолацията, и вентилацията под керемидите, и това че изолацията трябва да е плътна и без термомостове, и дори това че ако не си оразмериш добре ребрата накрая ще трябва да режеш керемидата, независимо дали си с двойна скара и т.н.или с панели. Доколкото виждам тези неща вече са се наложили в строителството, като се избягват грешките правени преди години. Ако бъркам някъде, може да ме поправиш, все пак ти си правил доста покриви.
Аз съм избрал да не се водя от цената, а от качеството. За да се постигне едно и също качество накрая човек дава все едни и същи пари. Те нещата са сметнати не от нас. Хареса ми примера на Slavi с кренвиршите =D>
Кажи ми ти какво препоръчваш за покрива и ако може някаква калкулация на квадрат, за да може да го сравним с ISOTEC.

Аз няма да си направя покрива сам като Фитилчо, така че не мога да си спестя парите за труд. При мен всички варианти, които съм си харесал излизат над 100лв/кв.м. Само ватата с плътност 150кг/куб е на цена около 210лв/куб, което за 15см излиза 31лв/м2., като сложа дървения материал, OSB, фолиа(хидро и паро), летви, керемиди и труд - все дотам я докарвам.
А кой ти каза да слагаш вата с плътност 150кг/м3 на скатен покрив. Доколкото знам тя се използва и е проектирана за плоски покриви с високо натоварване. Твоя не е такъв, щом ще ползваш панели за керемиди.
После.
В кв.м. влизат:
вата
Плочите е препоръчително да се използват за топло и пожарозащита на: -скатни покриви, леки преградни стени, окачени тавани и други конструкции, при които не се изисква издръжливост на натоварване.
Идеално сътношение цена-качество.
λD - 0,039 W/mK, водоотблъскваща, А1
Размери: 600x1000 mm.
Дебелина(мм.) - Цена(лв./кв.м. без ДДС)
40 мм. - 2,60 лв.
50 мм. - 3,25 лв.
60 мм. - 3,89 лв.
80 мм. - 5,19 лв.
100 мм. - 6,49 лв.
120 мм. - 7,79 лв.
140 мм. - 9.09 лв.
150 мм. - 9,74 лв.
160 мм. - 10,38 лв.
180 мм. - 11,68 лв.
200 мм. - 12,98 лв.

Избираме 150мм на цена 9,74 Въпреки, че ме съмнява да сложиш ребра със дебелина 17см.
Дъски за плътна дъсчена обшивка 1-качество, сухи, чисти на цена 320лв/м3, за 1м2 - 8лв.
Хидроизолация- дифузионно фолио 380гр/м2 цена 3,05/м2
Летви 5/5 -6м, цена 7,2лв
Пароизолация цена 1,2

И накрая 29,19лв без ДДС. Сложи ги 30. Това е цената до керемидите. Керемиди купуваш и в двата случая.
Би ли ми обяснил как точно се определят редовете на керемидите с рязането на стрехата? Ако предположим, че имаме разлика от 25 см какво правим? Или режем 25 см или я удължаваме с 25 см. Но ако ребрата са изнесени на максимум, а по проект имаме 60 см стреха, нямя как да я удължим, следователно ще я режем. И каква стана тая стреха от 35 см. Упс, забравихме, че ще имаме и топлоизолация на къщата. Като ти гледам начина на мислене, тръгваш с 10 см минимум. И опа, имаме стреха 25см.
При традиционното строителство този проблем отсъства. Правиш си стреха 60 см, смяташ си междулетвеното разстояние за точен брой редове и си готов. При панелите този вариант го няма. И всичко по покрива се съобразява с тези панели. Ако си фен на полукръглите улуци-не можеш да направиш нищо. Ако си фен на видимите греди-няма как. Как ще прекъснеш термомоста от долната страна на панелите? И като се ербап, защо не си направиш меден покрив, цинков покрив, алуминиев покрив.Обаче от до!
Hristian78 - помощник
Здрасти Вадим,
Харесва ми, когато се получава един аргументиран дебат.
Ще се опитам да отговоря на въпросите ти, доколкото мога.
Ни ми стана ясно за каква плътност на ватата са цените, които си дал. Спрял съм се на 150кг/м3, защото практиката в Западна Европа(те слагат вата много по-отдавна, отколкото ние) е доказала, че е хубаво ватата да е минимум 100кг/м3, за да не се свлича по ската или по стените, ако се слага на стени. Аз сложих малко отгоре, защото колкото повече толкова повече, както е казал Мечо Пух. Между другото нe съм чувал да има водоотблъскваща вата???
Както казах бях се срял на OSB вместо на дъсчена обшивка, защото дървения материал у нас е мокър и само за няколко месеца се отварят едни големи фиги, което впоследствие компрометира хидроизолацията ,а и ватата. Ако тези фуги бяха надолу по наклона нямаше да са проблем, но те са напречно.
Разбирам те какво имаш впредвид при нареждането на керемидите. Играта с дължината на сачака е в определени граници разбира се и много правилно си отбелязал, че трябва да се предвиди и дебелината на фасадната топлоизолация. Повечето строители не биха се сетили за това. =D> Всъщност избирането на определено растояние между летвите става само при онези керемиди, при които то може да варира, така ако ползваш ISOTEC можеш да си поръчаш панели с такава ширина, която те устройва, за да не режеш керемидите. Ако керемидите са с фиксирано растояние(както металните, които видях, че усилено препоръчваш, а и много видове от керамичните), то неможеш да си избираш растояние между летви или профили и или коригираш стрехата или режеш керемидата.Колкото и да мисля, не виждам разлика по отношение на керемидите между летви и панели.
Ти ме караш да се замислям върху много работи. Сега докато си представях направата на покрива, открих, че при двойната летвена скара се получава едно голямо надигане на керемидата над олука(две летви по 3см). Това е предпоставка или за подлизване или за прескачане на олука. При IOSTEC има само една височина от 3см, колкото е профила.
От олуците съм се спрял на безшевните(колкото по-малко сглобки - по-добре), но съм виждал снимки на ISOTEC и с ПВЦ олуци и с тези старите поцинкованите и мисля, че не е проблем да се използват. Поне аз невиждам пречки.
Немога да разбера за какъв термомост говориш, би ли обяснил?
Аз лично не съм фен на видимите греди, а и като затворя с гипсокартон отдолу ще се получи една безплатна въздушна топлоизолация. На Стройко обаче видях снимки на покриви с ISOTEC и видми греди и ако се замислиш, ще видиш, че системата е много удачна в този случай. Слагаш ламперия или гипсокартон над гредите отгоре хакваш панелите и редиш керемидите. Просто и елементарно. Предполагам знаеш как стават видимите греди иначе - трябва над ламперията да се дублира дървената конструкция с12-15см греди, за да се напъха там ватата,което натоварва покрива и го оскъпява. всъщност проблем на ватата е, че иска мнага дебели ребар, както сам каза мнага малко хора слагат 15 - 17 см ребра и затова слагат 10см вата, което доказано е недостатъчно.
Дано да съм отговорил на всичките ти въпроси този път.
Приемам майтапа с медния покрив, но аз правя къща , а не църква и предпочитам керамиката.
8180 - майстор
Колега Hristian78,
За съжаление и аз не мога да се ориентирам дали искаш да СИ НАПРАВИШ НЕЩО ЗА СЕБЕ СИ или друго. Дали питаш или имаш причини да ни обясниш нещо в тази тема.
Повечето въпроси на Колегите са риторични - повечето от тях просто ги слушам и не си и помислям да им обяснявам. Вярно поспорвам понякога с притеснение и уважение.
По-горе се обадих в този дух.

Обадих се по-горе да споделя мнението си, че, 8см. панели, били те от супер полиуретан НЕ ВЛИЗАТ в днешните Нормативи. Допълнителното въздушно пространство под панелите не поправя съществено ситуацията.
Не си длъжен да го отчетеш при ремонт, ама уж за себе си го правиш. :?
Успех,
Hristian78 - помощник
Работата ми не е свързана със строителството, но математическото ми мислене ме кара да търся логика във всяко нещо. Няма ли логика, не е за мен. Така и в направата на покрива търся логиката на нещата. Покривните работи не са толкова сложни(още повече, че тук има най-много математика), така че когато човек отдели малко време да прочете и да осмисли нещата, те се изясняват. Ако съм сбъркал в някои от моите мнения, ще се радвам да ме убедите в противното.
Вадим предния път ме упрекна, че не съм отговорил на всичките му въпроси и затова сега се опитах да съм по-изчерпателен.
8180 според теб колко сантиметра панел е най-добре да се сложи на покрива и според какви критерии. А ако покрива е с каменна вата - колко сантиметра. Говорим за нормалните стандарти, не за пасивни къщи. Всяко нещо си има граници след които вече натрупването на ефект не е толкова осезетелно.

Тема "изолация на покрива с ISOTEC" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: