• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
sian - специалист
Ефективно бързо и лесно е изолация с вата и обшивка с печатарска плака. В ОЛХ има 103×80см за 1.8лв.
10 бр. със застъпване ще покрият минимум 7метра . Поп нитове 4мм бормашинка вата и нитачка. 10 метра комин ф200 с монтиране на скеле и изолиране на комина и обшивката го направихме за 6 часа. Трима души...
sian - специалист
Ето го.

Прикачен файл

20180726_082514.jpg
theagent - специалист
чет юли 26, 2018 2:07 amLazarGanev написа:
... По-добре средствата да отидат за по-качествена изолация, а вуншно може куфар от картон или итонг.
Тази изолация нали трябва да се държи на нещо. Куфар от гипскартон и той ще струва пари да се направи, пък и гипскартон за външна употреба ...
Итонг значи зидане, без възможност за армиране. А това ще си е една "колона" висока (9-10 м) и тясна ...
lektora - специалист
ср юли 25, 2018 5:20 pmChristo написа:
Ще споделя малко личен опит. Преди повече от 25 години си направих парно. На дърва, котел собствена конструкция. За трипътни вентили, управления, ит.н., никой не беше чувал. Сществуващият комин беше с квадратен отвор 12Х12 сантиметра. Градено с кал, просмуква между отворите, отвратителен комин. Особено в междинните периоди-късна есен, ранна пролет, когато навън не е достатъчно студено беше пълна трагедия, все едно някой помпи пушека обратно към котелното. Принудих се с допълнителен вентилатор да вдигам налягането в котелното, за да създам допълнителна тяга на комина. Положението беше закърпено някакси. Преди пет години си купих 30KW марков котел на пелети. Работи със същия отвратителен комин. Каквото трябва, беше добавено в инсталацията без компромиси. Парното работи перфектно, никакви пушеци, никакви проблеми. Количеството димни газове при горене на въглища е в пъти по-голямо от това при горене на дърва. Правилният ред е първо избираме котел, вид гориво и най-накрая размери на комина. В противен случай, коминът трябва да е оразмерен за най-тежкия случай: въглища на естествена тяга.
Абсолютно съгласен ! Общо взето и аз това исках да кажа, но май не ми се получи ... :partyman:
nautilus33 - майстор
Работата е там, че трябва да има капаче за конденза отдолу, а и мисля от там да се чисти вместо отстрани, т.е. отвор за ревизия, и за това варианта да е хваната, т.е. да стъпва на тухлите отдолу отпада. Или не е добре както съм го замислил?
lektora - специалист
чет юли 26, 2018 1:43 pmnautilus33 написа:
Работата е там, че трябва да има капаче за конденза отдолу, а и мисля от там да се чисти вместо отстрани, т.е. отвор за ревизия, и за това варианта да е хваната, т.е. да стъпва на тухлите отдолу отпада. Или не е добре както съм го замислил?
Не е никакъв проблем иноксовия димоотвод да е хванат с метални скоби за стената на помещението, след това изолация и след това да се облече с нещо подходящо по ваш вкус (пожароустойчив гипсокартон примерно). За частта над плочата и покрива вече се даде добро предложение (приложено и от мен) с алуминиева печатарска плака. Така комина ти става значително по лек в сравнение с зидан ...
Относно долната част, продават се специални тапи за конденз, с които можеш да уловиш и изведеш конденза.
Най-добре долния край на комина да завършва с такава тапа (от където ще може и да се почиства), а малко по нагоре, където ще се включиш да сложиш двоен имитаф на 45*.
nautilus33 - майстор
Нещо такова ли представлява тапата
Изображение

Иначе като вариант, май нещо такова ще бъде, иначе ако тръгна да зидам, не виждам как ще стане почиставнето, след като димоотвода трябва да седне на тухлата отдолу.Освен ако не се направи със странична врата за ревизия, обаче проблема с конденза как ще се реши в такъв случай, не знам.
ПП тази печатарска плака, след като е алуминиева няма ли да се нагрява много, или ватата ще спира по-голямата част от топлината, понеже четох, че температурата на димните газове при горене на въглища достига до макс. 400 градуса.
sian - специалист
При нормална работа на котела до 150 С. Миналата зима смених котела с такъв с ретортна горелка. Пълня бункера с дребни въглища и той сам си ги подава в горелкато и си включва вентилатора. Сложих термометър на изхода на котела. Температурата на газовете достига макс +30С тази на водата. Или не повече от 95С. Котела е работил непрекъснато 4 месеца. Голямо удобство е. Може да работи и на пелети. Ако имаш финанси си сложи такъв. Обслужването е 2 пъти в седмицата по 30 мин.
lektora - специалист
чет юли 26, 2018 3:23 pmnautilus33 написа:
Нещо такова ли представлява тапата
Изображение

Иначе като вариант, май нещо такова ще бъде, иначе ако тръгна да зидам, не виждам как ще стане почиставнето, след като димоотвода трябва да седне на тухлата отдолу.Освен ако не се направи със странична врата за ревизия, обаче проблема с конденза как ще се реши в такъв случай, не знам.
ПП тази печатарска плака, след като е алуминиева няма ли да се нагрява много, или ватата ще спира по-голямата част от топлината, понеже четох, че температурата на димните газове при горене на въглища достига до макс. 400 градуса.
Ватата ще спре топлината, нали това и е целта.
Само напомням че трябва да е не по малко от 60 кг/кв.м. и по спецификации да издържа на поне 700*С,
последното от гледна точка на пожароустойчивост, в случай на запалване на комина например.
nautilus33 - майстор
На първо търсене намерих това: Rockwool CONLIT 150 AL фолио - 25 мм
Дават го, че е за камини, но не пише на колко градуса държи
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Изграждане на външен комин за къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: