• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Грижи за отлетия бетон
BLUE-то отдавна знае едни работи за бетона, дето ги е понаучил, докато беше в странство. Сега тука в БГ, гледа други работи и не му харесват, ама е принуден да си трае и да си мълчи, щото всички се кланят на парата. Обаче, тука във форума има хора дето искат нещата с техните бетони да са ОК. Затова ще повдигнем завесата. Фокус на вниманието ни ще бъде недопускане на бързото изпарение на водата от отлетият бетон. Практиката е кофража на колоните и шайбите да се сваля след 24-48 часа. И после, някой ги полива с вода. Няма да влизам в подробности, това е по-добре от нищо, но не е добра практика. Най-добре е кофража да остане колкото е възможно по-дълго на колоните, върху откритата им част отгоре, да се поставят дървени стърготини, сено, слама, парцали и пр. Които периодично се мокрят. За плочата важи почти същото с допълнението, че може да се покрие с найлони, които се махат при поливане с вода и пак се разстилат. Прескачаме модерните методи и се спираме на мазилата за бетон. Измежду тях има и такива дето не вършат почти никаква работа. Тук проблема е уцелване на правилният момент. Твърде рано- размива се от водата в бетона. Твърде късно- абсорбира се в бетона, вместо да остане на повърхността. Сега дойде ред да хвърля бомбата като кажа, че изпарението на влагата от бетона трябва да се контролира поне до 28-мият ден и тогава бетона получава 95% якост от 100%-ната, която се постига след 180 дни с хубаво и непрекъснато овлажняване. При положение, че не е ограничена скоростта на изпарение на водата от бетона се получава 40% от якостта- 100%-ната, постигната след 180 дни. Сега тука някой да не вземе да обърка проектната якост на бетона на 28 ден с тази която давам тук за 180-тия ден при влажни условия. Та накрая всеки си решава какво иска, но винаги е за препоръчване като купувате бетони за къщи, да не са по-ниски от В25---В30(С 20/25---С 25/30), за всеки случай, да имате мегдан да губите якост и пак накрая нещата да „мязат“. В една друга тема спорихме дали къщата ще издяни 200 години, при проектни 50? Ако бетоните са на ниво (което у нас в полето на къщите, все още си е лукс), бет. покритие на армировката е богато, сеченията са големи и неутрализират негативното влияние на провисването и най-вече основите и фасадите са защитени от неблагоприятното влияния на влагата, то 100 години не ви мърдат, преди да почнете да заздравявате и укрепвате.


Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg (33.22 KиБ) Видяна 2125 пъти
Моля ви всички, не опитвайте да си правите къщите по описания начин. Все едно да си предписвате сами антибиотици без лекар!
BLUEPUPIL-2 - специалист
Добре дошъл във форума!
пон яну 27, 2020 10:08 pmamaar написа:
Моля ви всички, не опитвайте да си правите къщите по описания начин.
Молбата ще бъде най-вероятно временно отхвърлена или игнорирана, докато молителят не покаже, кое го е афектирало и прояви уважението присъщо за една не деградирала дискусия, като даде цитати с които не е съгласен и съответно обясни просторно своите аргументи, ако може с доказателствен материал.
пон яну 27, 2020 10:08 pmamaar написа:
Все едно да си предписвате сами антибиотици без лекар!

Паралела с отношенията или липсата на такива между доктор и пациент е напълно неуместен. Защото в случая имаме аналога на доктор в лицето на проектантите. Темата има за цел да превърне проекта в реалност с възможно най-малко травматизъм и драматизъм.
radulan - напреднал
Много добре обяснено!

Доколкото разбирам трябва да се слага и пясък и по дребен чакъл и по едър чакъл. Нали така? За да може да се намали количеството на водата и цимента.

Това, че в бетон помпите бетона е рядък, автоматично ли го прави по слаб?

Нацистите как са успявали с тогавашната техника да леят огромно количество бетон, при това след 80 г. все още е здрав като гранит?
BLUEPUPIL - майстор
пон авг 09, 2021 10:51 pmradulan написа:
Това, че в бетон помпите бетона е рядък, автоматично
ли го прави по слаб?
Ако бетона е обикновен-ДА!
По-слаб е от по-гъстия му аналог.

Сравнително гъстия бетон е скъп!
Иска прецизна работа със зърнометричния
състав на инертните материали. По-малкото
вода, дава голям зор на помпите и намалява
скоростта на придвижване на бетона в
тръбите. Част от помпите в бг са втора
ръка и са бракувани по отношение на
гъсти бетони.
nikkk - специалист
Ще помоля за съвет, дали това което съм решил да правя е армирано достатъчно. Ако въпроса ми не е за тази тема, моля за извинение. :)
Значи според чертежа, решил съм да направя подпорна стена, иззидана от плътни бетонни тухли (с размер 50х25х10см, официално се водят "пътни ивци от вибриран бетон"). За беда обаче тази стеничка се явява върху насип и за да не бера ядове от неотменното слягане на насипа, съм решил да направя носеща греда (рандбалка може би е по-точния термин?). Гредата от едната си страна (ляво на чертежа) ще има собствен фундамент, който стъпва дълбоко и на здраво, а от другата страна ще е шипирана в съществуваща стоманобетонна площадка със собствен фундамент (в дясно на чертежа). Така гредата ще е закотвена здраво и ще носи бетонните тухли над нея.

Тъй като имам разни материали налични и се опитвам да ги използвам, гредата смятам да армирам с 4 пръта N16 и бигли 20х20 през 20см.
Бетонът ще е със сечение 25см (ширина) на 35см (височина), като армировката ще е в долната част.
Дължината на гредата е 565см.
Натоварването на цялата греда ще е около 2500 кг (7 реда бетонни тухли).

Тук има доста хора, които са навътре в материята и са виждали много подобни решения, ясно ми е че за напълно точен отговор са нужни сметки, но просто от практиката и опита на съфорумниците, дали ще ми е слаба гредата или дали съм попрекалил?

Прикачен файл

чертеж.PNG
чертеж.PNG (32.95 KиБ) Видяна 1278 пъти
BLUEPUPIL - майстор
1..Биглата трябва да е по цялата височина на гредата.
Например за греда 25х35 да е 20х30см, в случая с 2.5см
бет. покритие;

2..Въпреки малкия товар бих препоръчал височината на
гредата да се увеличи до 40см.

3..
пон сеп 13, 2021 8:53 pmnikkk написа:
а от другата страна ще е шипирана в съществуваща
стоманобетонна площадка със собствен фундамент

По-добре ушири фундамента във вид на стъпка и набучи нова
колона. От гледна точка на статиката е най-добре да оставиш
между верандата и новата колонка светло около 50см и го
армираш с горна армировка.
nikkk - специалист
Благодаря на BLUEPUPIL за изчерпателния отговор. Ще направя препоръчаните промени. Единствено по т.3 може би ще срещна трудности, но ще разкопая и ако има възможност, ще го направя.
BLUEPUPIL - майстор
Практичен съвет от Blue за покривни, дървени ребра с междуосие 0.5-0.6м, за общо тегло (сняг + собствено тегло) до 150кг/м2.

L -разстояние между столиците
H -височина на реброто

L2.5м----------H=14см
L2.0м----------H=12см
L1.5м----------H=10см

Ребрата да не са по-стройни от 10х6; 12х8; 14х10см.
Иначе ще трябва междинно укрепване.
:wink:


Прикачен файл:
Q12.jpeg
Q12.jpeg (82.51 KиБ) Видяна 304 пъти
Наклонът на ската има ли някакво отношение?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Тема "Как да си направя армировката?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: