• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
infomar - майстор
Не мога да разбера къде е уловката.

При метални керемиди ако не се направят отдушници на билото може да възникне конденз и да се появи мухъл в подпокривното пространство.. да загният носещите греди и т.н.т

Добре де, но при класическият покрив от преди 100 години: керемиди с дъсчена основа и "асфалтова" хартия над дъските/под керемидите, рядко се прави каквито и да са отдушници... и не съм чул някой да се оплаче, че има мухъл и конденз на тавана.

И в двата случая няма вентилация а резултата е различен :?
Grezinski - специалист
infomar написа:
Не мога да разбера къде е уловката.

При метални керемиди ако не се направят отдушници на билото може да възникне конденз и да се появи мухъл в подпокривното пространство.. да загният носещите греди и т.н.т

Добре де, но при класическият покрив от преди 100 години: керемиди с дъсчена основа и "асфалтова" хартия над дъските/под керемидите, рядко се прави каквито и да са отдушници... и не съм чул някой да се оплаче, че има мухъл и конденз на тавана.

И в двата случая няма вентилация а резултата е различен :?
Задаваш въпрос, на който за да се отговори изчерпателно, трябва да се изпишат мин. 5 страници :)

Първо, дали ще имаш допълнителен вентилационен елемент, зависи от площта и наклона на покрива ти, както и други субективни ф-ри. Отворите между билните капаци и ниската вълна на керемидата се затварят с уплътяващи профили, които в горната си част, имат дупка за да отвеждат въздуха под керемидата. Т.е. този уплътняващ профил не позволява да навее или подлизне вода по ниската вълна, но не запечатва напълно връзката между керемидата и капака.
По същия начин се уплътнява и в случаите, когато нямаш билен капак, примерно при контакт със стена/калкан.

Конденз възниква предимно сутрин и вечер в преходните сезони, когато рязко се сменя температурата. Конденз е и росата, т.е. с каквито и керемиди да си покрит, се налага да се бориш с лошите прояви на този естествен процес. Всъщност, "да се бориш", означава да ограничиш овлажняването на дървената конструкция, за да не гние и образува мухъл, за което помага пародифузното фолио; също така, да отведеш капките в улука, или да ги откапиш без да ти мокрят челната дъска, за да не гние пък тя.

Инъче, що се отнася за керамиката или бетона, разликата между старите и новите покривни покрития е в технологията на изработка. Съвременните керемиди са със правилни размери и геометрия, плътни сглобки, които на 2-3та година от експлоатацията си се запълват с фин прах и др. органични частици, т.е. напрактика стават въздухоплътни. Загледай се в старите керемиди, там няма една с една еднаква, зеят отвсякъде, което е помагало на покрива да "диша".

Всъщност, ако вземем един стар покрив, и го сложим върху сграда изградена със съвременни материали, с обитаемо подпокривно пр-во, проблем със сигурност ще има. Но той няма да дойде от вида на керемидата а от черната хартия. Нови дограми, фасади, мазилки, изолации, пласт по пласт, колкото и дишащи да са материалите, забавят отвеждането на топлите влажни пари от вътре и естествено насочва много по-голяма част(от колкото в миналото) нагоре, през покрива. Вървейки нагоре, преминават през бетон, дърво, картони, вати и т.н. и достигат до дъсчената обшивка, която няма никакъв проблем да ги пропусне, но е "запушена" от битумната хартия. В същото време, тя се намира под керемидите, където циркулира студен атмосферен въздух. И там, върху дъските, тези пари кондензират. Дървеният материал започва да гние а на ватата и се нарушават топлоизолационните х-ки и става от лошо по-лошо.
Същото се получава и при битумните керемиди, когато не е осигурена вентилация под OSB-то на което са налепени.
И за да не звучи като реклама...:
1. Същото ще се получи и ако монтирате метални керемиди директно върху OSB-то. Единствено височината на вълната, не е достатъчна, за да осигури нужната вентилация.
2. Същото ще се получи и ако обшиете с гладка ламарина, без да се осигури вентилация...
infomar - майстор
Grezinski написа:
infomar написа:
Не мога да разбера къде е уловката.

При метални керемиди ако не се направят отдушници на билото може да възникне конденз и да се появи мухъл в подпокривното пространство.. да загният носещите греди и т.н.т

Добре де, но при класическият покрив от преди 100 години: керемиди с дъсчена основа и "асфалтова" хартия над дъските/под керемидите, рядко се прави каквито и да са отдушници... и не съм чул някой да се оплаче, че има мухъл и конденз на тавана.

И в двата случая няма вентилация а резултата е различен :?
..................

Всъщност, ако вземем един стар покрив, и го сложим върху сграда изградена със съвременни материали, с обитаемо подпокривно пр-во, проблем със сигурност ще има. Но той няма да дойде от вида на керемидата а от черната хартия. Нови дограми, фасади, мазилки, изолации, пласт по пласт, колкото и дишащи да са материалите, забавят отвеждането на топлите влажни пари от вътре и естествено насочва много по-голяма част(от колкото в миналото) нагоре, през покрива. Вървейки нагоре, преминават през бетон, дърво, картони, вати и т.н. и достигат до дъсчената обшивка, която няма никакъв проблем да ги пропусне, но е "запушена" от битумната хартия. В същото време, тя се намира под керемидите, където циркулира студен атмосферен въздух. И там, върху дъските, тези пари кондензират. Дървеният материал започва да гние а на ватата и се нарушават топлоизолационните х-ки и става от лошо по-лошо.
Същото се получава и при битумните керемиди, когато не е осигурена вентилация под OSB-то на което са налепени.

Прав си, теоретично е така. Издържано е от всички посоки и не мога да те оборя.

Напълно съм съгласен с теб.... но къщата на комшията е строена 1964-та година.... покривът е изпълнен с дъски, черна хартия, надлъжни летви и керемиди.. от старите които са се произвеждали тогава с два канала. Дъските не са мръднали въобще, няма мухъл и изгнилости. Материала на гредите не е чам а едно здраво дърво, дето и с трион не се реже лесно. Стоят като нови, малко прашясали. Всичко на покрива е измазано с хоросан и от никъде не взима въздух.

Божа работа.... теоретично трябваше всичко да е изгнило... а сме 2016та и ще изкара още поне 100 години.

Не отричам съвременните технологии. Те се обосновават на точни науки, строги формули и стриктно технологично изпълнение. Просто се чудя, как преди 50-60 години са ги правили....

Въпросът го повдигам, понеже моята къща е строена по онова време 1967-ма година и са икономисали дъските и черната хартия, като керемидите са ги наредили направо на напречни летви наковани върху гредите. Ако погледна под ъгъл все ще се види в сумрака някакви белеещи се дупчици между керемидите, но теч на вода съм нямал. Преди две години направих едно пререждане на керемидите - профилактично. Сега обмислям, за да съм в тон със съвремието да направя покрива "както трябва". За това и ще следя темата с интерес. Насочил съм се към металните керемиди и ще огледам сайтовете как са цените им заедно с допълнителните елементи, но лошото е, че нямам много хоризонтални била, и почти всички платна ще трябва да се режат... :?
egomen66 - майстор
Вертикалните летви над-стърчат с 1.5 сантиметра , от обшивката.Има сложена предпазна мрежа. Челната дъска , е захваната за последната хоризонтална летва от скарата , плюс за всяка вертикална летва.Паро-пропускливата мембрана е обърната по обшивка-ката , и прихваната с шипки за нея.Това е само на скатовете.

Прикачен файл

20151103_122158.jpg
Grezinski - специалист
egomen66 написа:
Вертикалните летви над-стърчат с 1.5 сантиметра , от обшивката.Има сложена предпазна мрежа. Челната дъска , е захваната за последната хоризонтална летва от скарата , плюс за всяка вертикална летва.Паро-пропускливата мембрана е обърната по обшивка-ката , и прихваната с шипки за нея.Това е само на скатовете.
Няма покривна система, както и производител на аксесоари като пародифузно фолио, в упътването на когото, горният ръб на челната дъска да надстърча над дъсчената обшивка.
Това се допуска, в случаите когато наклона на ската е достатъчно голям, за да прекъснеш вертикалната летва в задната част на първата керемида и да изкараш мембраната над първите летви! Този детайл се изпълнява и на покриви без плътна дъсчена обшивка, за да може фолиото да се опъне и да не се подмята от въздушния поток.
Също така, не се препоръчват вертикални летви с дебелина под 3 см!
Както писах по-горе, независимо от покривното покритие, въздухът, който се намира между керемидата и мембраната, при определени атмосферни условия, кондензира. Този конденз, ако правилно те разбирам, ще се събира в "джоба" зад челната дъска.
Това в никакъв случай не ти пречи, защото тези керемиди, с минерална посипка, не са с толкова плътна сглобка и в повечето случаи ,не изискват допълнителна вентилация. Водата от този конденз е достатъчно малко, за да се изпари при по-топло време и изобщо да не разбереш за нея.

Единствената причина, челната дъска масово да се вдига до нивото на шипките е за да може да се монтира теглен/безшевен улук.
В повечето слуваи, монтажниците на улуците и на керемидите са различни, всеки прави това, което му е удобно, без да се интересува от детайли.

Това са добрите новини, за лошите няма да пиша.... освен ако не те интересуват различни гледни точки.

Между другото, сигурен съм, че и в материалите на О-лин, които въпреки, че са наши конкуренти, аз уважавам, няма да намериш подобен детайл при стреха.

Поздрави!
egomen66 - майстор
Аз не се изразих правилно.Пародифузно фолио (подпокривна мембрана) е положено директно върху обшивката. Вертикалните летви са по дълги с 1-1.5 см. , спрямо обшивката.Така докарахме точни размери и по диагоналите. Направихме го така , за да осигурим по добра циркулация на въздуха между керемидите , скарата и обшивката...най вече за лятно време.

Нямам хубава снимка...

Прикачен файл

thumb3_KELZFZ.jpg
thumb3_KELZFZ.jpg (59.9 KиБ) Видяна 1165 пъти

Прикачен файл

20151111_130559.jpg
Grezinski - специалист
egomen66 написа:
Аз не се изразих правилно.Пародифузно фолио (подпокривна мембрана) е положено директно върху обшивката. Вертикалните летви са по дълги с 1-1.5 см. , спрямо обшивката.Така докарахме точни размери и по диагоналите. Направихме го така , за да осигурим по добра циркулация на въздуха между керемидите , скарата и обшивката...най вече за лятно време.

Нямам хубава снимка...
Добре сте направили, това е много работещ детайл, който позволява да качиш улука максимално нагоре, независимо от системата и начина на захващане.

Поздрави!
Grezinski - специалист
infomar написа:
Grezinski написа:
infomar написа:
Не мога да разбера къде е уловката.

..............
..................

...........

..............

Напълно съм съгласен с теб.... но къщата на комшията е строена 1964-та година.... покривът е изпълнен с дъски, черна хартия, надлъжни летви и керемиди.. от старите които са се произвеждали тогава с два канала. Дъските не са мръднали въобще, няма мухъл и изгнилости. Материала на гредите не е чам а едно здраво дърво, дето и с трион не се реже лесно. Стоят като нови, малко прашясали. Всичко на покрива е измазано с хоросан и от никъде не взима въздух.

Божа работа.... теоретично трябваше всичко да е изгнило... а сме 2016та и ще изкара още поне 100 години.

Не отричам съвременните технологии. Те се обосновават на точни науки, строги формули и стриктно технологично изпълнение. Просто се чудя, как преди 50-60 години са ги правили....

Въпросът го повдигам, понеже моята къща е строена по онова време 1967-ма година и са икономисали дъските и черната хартия, като керемидите са ги наредили направо на напречни летви наковани върху гредите. Ако погледна под ъгъл все ще се види в сумрака някакви белеещи се дупчици между керемидите, но теч на вода съм нямал. Преди две години направих едно пререждане на керемидите - профилактично. Сега обмислям, за да съм в тон със съвремието да направя покрива "както трябва". За това и ще следя темата с интерес. Насочил съм се към металните керемиди и ще огледам сайтовете как са цените им заедно с допълнителните елементи, но лошото е, че нямам много хоризонтални била, и почти всички платна ще трябва да се режат... :?
Много могат да са причините приятеля ти да няма проблеми. Може да се вентилира между хартията, която надали е опъната перфектно, може плочата да е хидроизолирана със смола, която не пропуска водни пари, може да няма външна топлоизолация, да му е стара дограмата, да обитава на по-ниски температури, да готви на терасата, да проветрява често през прозорците, да има отдушник в банята, и какво ли още не....

Във връзка с твоя покрив, изрязването по контура ще ти е най-малкия допълнителен разход. Аз не съм имал проект със стар покрив, на който да не се е наложило изправяне на скатовете, което в по-добрия случай, може да се постингне само с двойната скара.
Имай предвид, че каквото и ново покритие да ползваш, вдлъбнатите, провиснали скатове ще ти "вадят очите" .

Поздрави!
infomar - майстор
Grezinski написа:
infomar написа:
Grezinski написа:

Много могат да са причините приятеля ти да няма проблеми. Може да се вентилира между хартията, която надали е опъната перфектно, може плочата да е хидроизолирана със смола, която не пропуска водни пари, може да няма външна топлоизолация, да му е стара дограмата, да обитава на по-ниски температури, да готви на терасата, да проветрява често през прозорците, да има отдушник в банята, и какво ли още не....

Във връзка с твоя покрив, изрязването по контура ще ти е най-малкия допълнителен разход. Аз не съм имал проект със стар покрив, на който да не се е наложило изправяне на скатовете, което в по-добрия случай, може да се постингне само с двойната скара.
Имай предвид, че каквото и ново покритие да ползваш, вдлъбнатите, провиснали скатове ще ти "вадят очите" .

Поздрави!
Благодаря.
Имам въпрос за металните керемиди:
Като ново всичко изглежда прекрасно... като картинка в модно списание.

При наличие на евентуално провисване в бъдеще, което не е изключено поради различни причини, то металните листи могат ли да реагират на това или се получава измятане, изкривявания и в последствие труден и скъп ремонт? Сега при евентуално провисване се изправя деформираната част с крик, сменя се изкривеното, счупено ребро или подпора и локално пререждане на керемидите върши работа. Не мога да си представя при получаване след десетина години на покрив тип "дунавски вълни" как ще реагират металните листи. Това е разбира се чисто хипотетично, но не изключено и ми се струва, че в подобен случай и наличие на изкривени листи ще е необходима пълната им подмяна.

От къде мога да намеря ценова листа на вашата продукция, за да сравня с подобните предлагани на пазара. Обикновено при 80% от българите гледаме да направим компромис с цена/качество и налични средства. Изисква ли се монтаж от специалисти или средно сръчен може да ги положи използвайки дадените указания? Скъпо ще ми излезе доставката чак от София, имате ли складове и на други места.... (Може и на лични)
Grezinski - специалист
infomar написа:
Grezinski написа:
infomar написа:
................

При наличие на евентуално провисване в бъдеще, което не е изключено поради различни причини, то металните листи могат ли да реагират на това или се получава измятане, изкривявания и в последствие труден и скъп ремонт? Сега при евентуално провисване се изправя деформираната част с крик, сменя се изкривеното, счупено ребро или подпора и локално пререждане на керемидите върши работа. Не мога да си представя при получаване след десетина години на покрив тип "дунавски вълни" как ще реагират металните листи. Това е разбира се чисто хипотетично, но не изключено и ми се струва, че в подобен случай и наличие на изкривени листи ще е необходима пълната им подмяна.

............... Изисква ли се монтаж от специалисти или средно сръчен може да ги положи използвайки дадените указания? Скъпо ще ми излезе доставката чак от София, имате ли складове и на други места.... (Може и на лични)
Листите са еластични и позволяват огъване както по дължина, така и по ширина. Обикновено се работи с листи до към 3.2, за да могат да се хванат от двама човека, в двата края, без да се деформират.

Виж тук: https://www.facebook.com/lindabbulgaria ... =3&theater

Изображение

При достигане на тези гранични състояния, които описваш, такива, които налагат чак подмяната на греди, се съмнявам, да можеш да възстановиш покритието без следи.

Но, да, умерени неравности се поемат без проблем. Немалка част от обектите ни са ремонти на стари покриви, без подмяна на основната дървена конструкция.

Поздрави,
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Скатен покрив избор на покритие (видове керемиди)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: