• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Американския стандарт ACI 306R-12 “Cold Weather Concreting” предписва за бетонирани площи с размер над 1.8м при отрицателни темп. (от -1 до -18С), температурата на бетона в миксера и тази на бетона излязъл от бетон помпата да не е по ниска съответно от плюс 7-10С. Температурата на бетона в плочата не бива да спада под плюс 5С за първите 48 часа.
BLUEPUPIL-2 - специалист
50 кг цимент при хидратация, предизвикват покачване на температурата с около 10С. Около 80% от тази температура се генерира през първите 48 часа, като пика е между 10-тия и 20-тия час. 1м2 от 16см плоча има 0.16м3 бетон, ако е ползван 330 кг цимент на 1м3 бетон, то тези 0.16м3 бетон съдържат 52-53кг цимент продущиращи покачване на температурата общо с около 10С, което за първите 48 часа е около 8С. Приемаме че температурата на въздуха рано сутринта е 0гр. с тенденция да се повиши до 5-6С при очакваното слънце. Температурата на инертните материали е да речем 0гр. а тази на водата 10С. Бет смес ще пристигне на обекта с темп. не повече от 1-2С, по-горе казахме, че бет. смес. трябва е с мин. 5С. Ако приемем, че темп. на въздуха към 14 часа е достигнала заявените 5-6С и бетонирате на обед, за да дадете възможност на темп. на кофража и армировката да се покачи до 2-3С то на десетия час темп. на 1м2 от плочата няма да може да се качи над 5С, което е абсолютния минимум. Та с думи прости, ако температурите на въздуха рано сутрин са не по-ниски от 0гр. и дневните не по-ниски от 5-6С за 24 часа преди и 48 часа след бетонирането, може да се пробвате да изливате плочи. За всеки случай си вземете под наем една профи пароструйка и непосредствено преди бетонирането минете кофража и армировката. Трябва кофража да има подходящи луфтове и отвори за да може кондензиралата пара във вид на вода да се изтече. Когато изневиделица и най-неочаквано охлаждащия фактор- вятъра започне с бързо темпо да понижава темп. на бетона, хващате пароструйката и почвате да загрявате кофража отдолу. И отгоре, върху чергите и платната над найлона покрили плочата, внимавате да не разтопите найлона и да вкарате вода в плочата.
Ако добавите качествени електролити увеличавате шансовете на бетона да се отърве без деградация на крайната якост.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Стр. надзор в много щати от USA дава предписания да не се ползват стоманени или алуминиеви кофражи когато температурите спаднат до и под 32F, което е -1.7С.
nolkov - специалист
Благодаря!
Ние вчера ляхме колони и шайби - -5 беше сутринта, бетона дойде на 10 градуса с добавка за -5 градуса. През деня не качи повече от 3 градуса. Снощи като гледах беше - 6 в най-студеното време.
Не са полагани грижи за бетона след изливането - има ли според вас от какво да се притеснявам?
За плочата най-вероятно ще чакам до началото на март - за свое успокоение....
BLUEPUPIL-2 - специалист
Ако добавката е в подходящо количество и с нужното качество би трябвало да няма поражения по бетона при температури до -5 С, без да се вземат допълнителни мерки. При бетони без електролити проблемите започват при минус 2С. Този опасен диапазон при Вас от минус 2С до минус 6С, е сравнително малък и дори некачествена добавка с икономисано количество, трябва да се справи.
nolkov - специалист
Благодаря! Заради успокоението си мисля да направя тест на якостта след 40 дни. Знаете ли фирми, които извършват подобни услуги?
Да попитам дали това е и причината бетоновия възел да дава сертификат за бетона след 40 дни? Взимат проба от всеки бетон и тестват на 40 ден?
BLUEPUPIL-2 - специалист
Трябваше преди бетонирането да отскочите до НИСИ да ви дадат форми и по време на бетонирането да ги напълните и да преседят при същите условия, както колоните и шайбите. След това се пускат на пресата и имате якостта в мРа. Другите два постфактум варианта са разпробиване с боркорона и изваждане на един цилиндър от бетон от шайбата и пускане отново на пресата, ама е доста скъпо. И втория начин е със специален уред, които стреля с-щу бетона и от дълбочината и формата на отпечатъка се съди за якостта на бетона. Метода е приблизителен и понякога дава доста отклонения от реалните стойности.
nolkov - специалист
Да, мислех за последния метод. Може би ако се направят няколко "изстрела" и се осреднява.
Доколкото знам вачно е първите 8 часа след изливането да е над нулата или да не замръзва, за да стартира химическата реакция, след това дори и да падне под -5 (колкото е добавката при мен) просто реакцията спира и "тръгва" отново, когато температурата се повиши - или бъркам?
nolkov - специалист
А защо бетоновия възел след 40 дни дава сертификати?
BLUEPUPIL-2 - специалист
Критични са първите 48 часа, за да бъде набрана необходимата мин. якост и през този период темп. на бетона трябва да е над 5С. После ако темп. на бетона спадне под минус 2С, процесите спират и при покачване на темп. се възобновяват. Колкото повече такива цикли има толкова повече се редуцира крайната якост. Противозамръзващата добавка понижава температурата на замръзване на водата и по-този начин не допуска бетона да бъде подложен на разрушителните сили при разширението на замръзналата вода, които увреждат структурата на бетона, но не могат да предотвратят понижаването на скоростта и спирането на процесите в бетона при темп. под минус 2С, освен ако не са добавени някой по high-tech съставки.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Армиране и отливане на бетонова плоча" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: