• 1
  • 2
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
infomar
Имам едно помещение с външни размери 3.35 х 2.60 с дебелина на стените излети от бетон по 30 см. покрито с бетонна плоча с дебелина около 5-7 см. върху което искам да излея бетонна плоча за под на гараж. Колата ще е с размери 4.40 х 1.90,с междуосие 2.60, а плочата с очаквани размери 3.10 х 4.75. Плочата ще стърчи от едната страна 0.50 м, а от задната 1.45. Влиза се от пред/посочено със стрелките.

Изображение


С каква дебелина препоръчвате да се излее плоча върху съществуващата за да издържи кола с тегло 1500 кг. Ако добавим други разни предмети вътре - не повече от 2 тона. Стените някаква олекотена конструкция, тавана също.
Съществуващата плоча едва ли ще издържи....
Смущава ме, това стърчене на плочата около 1.50 м. от задната страна не е ли много, въпреки, че задните гуми няма да се отдалечат повече от 40-50 см. от съществуващата стена.

Изображение

На снимката се вижда помещението над което ще се излива плочата - заграденото. Оградата от пред ще се събори разбира се.
шоп - майстор
Аз лично бих я направил 15 см дебела. Ако имам идея някога да достроявам нещо отгоре, защо не и 20 см. двойно армирана.

Плочата ще ти е с квадаратура под 15м2

сам може да си сметнеш колко бетон ще ти отиде при дебелина 10 см и при дебелина 15 см. При цена на м3 бетон Б25 около 100лвм3 оскъпяването ще е под 100лв. Има ли смисъл от икономии?
infomar
шоп написа:
Аз лично бих я направил 15 см дебела. Ако имам идея някога да достроявам нещо отгоре, защо не и 20 см. двойно армирана.

Плочата ще ти е с квадаратура под 15м2

сам може да си сметнеш колко бетон ще ти отиде при дебелина 10 см и при дебелина 15 см. При цена на м3 бетон Б25 около 100лвм3 оскъпяването ще е под 100лв. Има ли смисъл от икономии?
Дебелината не е проблем, смущава ме това стърчене от метър и половина да не висне когато задните/предните гуми го налегнат. И аз си мислех около 20 см. дебелина с двойна армировка в стърчащите краища, а на другите площи единична. Относно дострояване от горе - няма да има такива идеи, защото мястото не става.
krasi92 - майстор
20 Санта и вкарвш н профили на цялата дължина 3 ил 4 броя или релси и освен да потъне друго маи не може да и се случи
Чираче - майстор
Моето предложение е следното. Можеш да помислиш върху него.
Вземаш един голям къртач, и премахваш съществуващата плоча. Правиш кофраж, като съобразиш следните неща:
1. Остави отвор за канал в началото на гаража поне 2 м дължина. Задължително обкантен с винкел Г40, в който да сложиш напречни дъски. Вярвай ми, че гараж без канал си е просто помещение за престояване на автомобила. Лично мнение. :?
2. На издадените 1,45 м плоча предвиди поне 4 външни подпорни бетонни триъгълника от долу. Два под гумите, и два в краищата.
На издадените 0,5 м предвиди поне 6 подобни подпорни триъгълника.
3. Надлъжно на канала направи два трегера с размери 25х25 см с дължината на помещението, с арматура поне N20 в долната част.
4. При това предложение дебелината на плочата е минимум 12 см

Очаквам критики за предложението. :lol:
infomar
Чираче написа:
Моето предложение е следното. Можеш да помислиш върху него.
Вземаш един голям къртач, и премахваш съществуващата плоча. Правиш кофраж, като съобразиш следните неща:
1. Остави отвор за канал в началото на гаража поне 2 м дължина. Задължително обкантен с винкел Г40, в който да сложиш напречни дъски. Вярвай ми, че гараж без канал си е просто помещение за престояване на автомобила. Лично мнение. :?
2. На издадените 1,45 м плоча предвиди поне 4 външни подпорни бетонни триъгълника от долу. Два под гумите, и два в краищата.
На издадените 0,5 м предвиди поне 6 подобни подпорни триъгълника.
3. Надлъжно на канала направи два трегера с размери 25х25 см с дължината на помещението, с арматура поне N20 в долната част.
4. При това предложение дебелината на плочата е минимум 12 см

Очаквам критики за предложението. :lol:
Както предлагаш наистина ще стане здраво, но да разбивам плоча, която ще ми служи за подпора на новата, после да търся подпори, платна..... ще оскъпи прекалено много идеята. Ако не става без допълнително подпори от зад и в страни, а само с плоча от горе над тази, предполагам ще се откажа и ще търся друго място. За канал си прав, ще мисля.
Все пак 50 см. стърчаща плоча, (след като колелото ще бъде върху стената и тя няма да носи нищо), ми се струва , че няма нужда от подпори.
krismarg - специалист
Няма да я разбиваш цялата, а само отвор за "канал". Няма нужда да изграждаш канал, а само си влизаш в долното помещение и си действаш по автомобила. Хюнебеци има под наем (или с дървени подпори), така или иначе при изливането ще трябва да подпреш отдолу съществуващата плоча. Дебелина 12-15 см ще ти е достатъчна,освен ако не паркраш тир отгоре. Армировката от страни се прави като за тераса, а на по_дългата част пускаш две колони с греда.
p.v.x - майстор
infomar написа:
Чираче написа:
Моето предложение е следното. Можеш да помислиш върху него.
Вземаш един голям къртач, и премахваш съществуващата плоча. Правиш кофраж, като съобразиш следните неща:
1. Остави отвор за канал в началото на гаража поне 2 м дължина. Задължително обкантен с винкел Г40, в който да сложиш напречни дъски. Вярвай ми, че гараж без канал си е просто помещение за престояване на автомобила. Лично мнение. :?
2. На издадените 1,45 м плоча предвиди поне 4 външни подпорни бетонни триъгълника от долу. Два под гумите, и два в краищата.
На издадените 0,5 м предвиди поне 6 подобни подпорни триъгълника.
3. Надлъжно на канала направи два трегера с размери 25х25 см с дължината на помещението, с арматура поне N20 в долната част.
4. При това предложение дебелината на плочата е минимум 12 см

Очаквам критики за предложението. :lol:
Както предлагаш наистина ще стане здраво, но да разбивам плоча, която ще ми служи за подпора на новата, после да търся подпори, платна..... ще оскъпи прекалено много идеята. Ако не става без допълнително подпори от зад и в страни, а само с плоча от горе над тази, предполагам ще се откажа и ще търся друго място. За канал си прав, ще мисля.
Все пак 50 см. стърчаща плоча, (след като колелото ще бъде върху стената и тя няма да носи нищо), ми се струва , че няма нужда от подпори.
Мога да те светна , как да го направиш , но след такова гениално предложение , направо ме е страх.
Някой много филми е гледал за мегаструкторите на Хитлер.
infomar
krismarg написа:
Няма да я разбиваш цялата, а само отвор за "канал". Няма нужда да изграждаш канал, а само си влизаш в долното помещение и си действаш по автомобила. Хюнебеци има под наем (или с дървени подпори), така или иначе при изливането ще трябва да подпреш отдолу съществуващата плоча. Дебелина 12-15 см ще ти е достатъчна,освен ако не паркраш тир отгоре. Армировката от страни се прави като за тераса, а на по_дългата част пускаш две колони с греда.
Аз предполагах, че поне над помещението, където е сегашната плоча, че няма да има нужда от подпиране от долната страна, но може би греша.
Относно отворът - разбира се, че ще го направя в последствие.
torbalan - Дървен философ
У дома гаража е точно така...

Плочата е дебела около 15 см. Няма подпори. Арматурата е №12 през 15 см.

3 метра не е ли прекалено тясно за гараж? Или ще го ползваш за мотор?
  • 1
  • 2

Тема "Дайте мнение за дебелина на долна плоча на гараж." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: