• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Благодаря за разясненията.
Не е проблема в гаража- него ще го правя допълнително с метални профили и отгоре термопанели.
Неяснотата ми е повече за верандата.
Идеята ми беше, че за да елиминирам термомоста ( който би се получил от верандата) първо мислех да направя къщата, да я изолирам, и след това да направя верандата с отделен фундамент, т.е двата фундамента нямат връзка и съответно няма термомост.
От отговорите разбирам, че трябва да направя фундамента на къщата и този на верандата заедно, и само да разделя плочите.
Извинявам се за начина по който обяснявам- нямам техническо образование.
Руди - майстор
За верандите има варианти.

Ако верандата е ниска, върху насип - най-добре е да се отдели
изцяло, да се изпълни след изолацията на къщата и да има
собствени ивични основи по контура си.

Ако верандата е висока, на колони и под нея е въздух,
фундаментите може да са общи, а да се отделят колоните
и плочата.

Друг вариант са дървените веранди (декове), те са изцяло
отделени, а и не са топлинен проводник.
Изображение

Руди, Благодаря за вариантите.
Аз клоня към първия вариант - дали верандата влиза в това определение- ниска и с насип?
Прикачил съм изображение на фасадата за да се види каква е височината на верандата.
Идеята е, верандата да е на нивото на пода на къщата ( от ляво височината и е 50 см от нивото на земята, от дясно 90 см),по цялата фасада, и да е отделена изцяло конструктивно.
ewgeny - напреднал
Не е хубаво да се отделя конструктивно. Ще пропадне. Поне го анкерирай.

Кой и защо е изтрил предното ми мнение? Или други гледни точки са нежелани?
Евгени, и аз за това си мислех- да не вземе да пропадне или да се измести, че то гаранция няма.
Май няма смисъл да се рискува, пък и като отделя само плочата на верандата, отчасти се решава проблема.
За анкерирането не бях се сетил, благодаря за което.Този метод мисля да го използвам, за захващането на перголата ( или какъвто е навеса на верандата) към фасадата, че и там се чудех как става работата, защото не искам да е директно към зида.
Руди - майстор
Гаранция няма, но все пак има някои правила,
които е добре да спазваме, за да не ни пропадат
верандите и пътеките.

Първо, трябва да се отстрани хумуса - докъдето има
корени на треви, храсти, дървета, някъде хумусът е
една педя, някъде до метър.
Второ, да се уплътни дъното на изкопаното. Ако става дума
за обратни насипи около къща, да се уплътняват на пластове,
не по-големи от 20-30 см. В обратните насипи да няма боклуци:
парчета тухли, корени от дървета, да няма прекалено големи
камъни, защото около тях остават кухини... При уплътняването
сухата почва може да се напръска леко с маркуча, но не да
се мокри! Изкопът да се пази от дъжд, че става лошо!
Трето, най-отгоре е добре да се сложи баластра с едър
пясък и пак да се уплътни - 20-30 см, не повече.
Преди да се сложи арматурата е добре да се постели някакъв
дебел найлон, за да не изтече циментовото мляко от бетона.

За да не пропада верандата, когато е отделена, трябва да има
ивична основа по целия контур, включително до стената на къщата.

Ако все пак се отиде към анкериране на плочата на верандата през
изолацията на къщата по традиция се използват дебели (ф20 и повече)
арматурни пръти през 50 см. Най-добре е да са предварително заложени
в бетона на къщата. Втори вариант - залепени с нещо такова:
Хилти RE500
Трети вариант - просто набити с чук в отвори дълбоки поне 15 см.
Задължително и за трите варианта е арматурните пръти да се
грундират, защото в зоната на изолацията не са защитени от
ръжда!
ewgeny - напреднал
За някои неща не съм съгласен, но ще ги замълча.
Обаче ще кажа, че никога не се анкерира с ф, а с N арматура.
m_markovski - специалист
Руди написа:
...
Преди да се сложи арматурата е добре да се постели някакъв
дебел найлон, за да не изтече циментовото мляко от бетона...
Стига с тези простотии - найлони и циментово мляко!
Ако бетонът е рядък, става само за основи на кокошарник! Качественият бетон няма консистенцията на супа - стискаш го в дланта си и нищо не изтича, отваряш си пръстите, а бетонът си запазва формата. Истината е в малкото вода и хубавото разбъркване, а ако е необходима висока обработваемост, се добавя пластификатор. Четете за водоциментното отношение преди да строите! Тук във форума има десетки качествени мнения по въпроса.

За да не бъда обвинен от някой обидчив, моля, хората са го написали - http://www.holcim.bg/produkti-i-uslugi/ ... -voda.html
Руди - майстор
ewgeny написа:
За някои неща не съм съгласен, но ще ги замълча.
Обаче ще кажа, че никога не се анкерира с ф, а с N арматура.
Стандартното означение за диаметър е ф. Иначе, ако под "N" се
разбира оребрена армировка, си прав. По старите стандарти A-III и T-IV,
по новите вече B420 и B500.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Идеен план на къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: