• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Руди - майстор
Явно си решил да е стомана.
При този начин на стъпване, препоръчвам ти квадратния профил.
IPE профила е по-висок и тесен и при неравна основа, каквато
се очаква, може да е по-нестабилен. Пък и поясът на IPE е по-дебел -
7.4 мм и ще е по-трудно със самонарезите.
Преди гипскартона, бих затворил тавана с шперплат или OSB,
и да запълня с някакъв звукоизолационен материал - твърда вата,
сгурия, керамзит... Хем да се чува по-слабо тропането отгоре,
хем за топлоизолация, пък и подът да стане по-тежък и да не вибрира.
Gomes 10 - помощник
Руди написа:
Явно си решил да е стомана.
При този начин на стъпване, препоръчвам ти квадратния профил.
IPE профила е по-висок и тесен и при неравна основа, каквато
се очаква, може да е по-нестабилен. Пък и поясът на IPE е по-дебел -
7.4 мм и ще е по-трудно със самонарезите.
Преди гипскартона, бих затворил тавана с шперплат или OSB,
и да запълня с някакъв звукоизолационен материал - твърда вата,
сгурия, керамзит... Хем да се чува по-слабо тропането отгоре,
хем за топлоизолация, пък и подът да стане по-тежък и да не вибрира.

Да и аз това си мислех за IPE профила че може би ще е по трудно със самонарезните винтове.А за по добра шумо и топло изолация обмислях и варианта с посипка на перлит между самите профили,но не знам дали ще е достатъчно ефективно специално за шумо изолация.Но това ще го обмислям допълнително.Важното е сега да подбера правилните профили.
Gomes 10 - помощник
Хайде де колеги няма ли да бутнете едно рамо с изчисленията.
BLUEPUPIL - майстор
Колега, поздравявам те че си избрал стоманата пред дървото и бетона. Ако в строителството може изобщо да се говори за възвишеност, то стоманата е обречена да я олицетворява.
Gomes 10 написа:
Връзката между стоманата и зида мисля да я направя по следния начин:каменния зид който е до нивото на пода на първия етаж е по широк от тухления зид който продължава от там на горе а върху самия каменен зид е отлят бетонен пояс.Мисля металните профили направо да ги положа върху пояса и с някакви шпилки или бетонно желязо набито в трегера да ги заваря.
Дотук добре, но ако се ползват високи и тесни греди каквита са IPE, IPN и кутиеобразните правоъгълни кухи профили има вероятност профила да се катурне, и е нужно да бъде допълнително укрепен, затова предлагам квадратен днойно т-прифил HEA.
Gomes 10 написа:
А в другия край там където зида е изцяло тухлен (вътрешна стена) мисля просто да напъхам металните профили в отворите където са били дървените греди без да ги захващам по никакъв начин в зида.Просто ще си лежат на тухлите.Сигурен съм че и в момента дървените греди лежат вкопани по същия начин в двете срещуположни стени без да са захванати с каквито ида било крепежи към тях.Ако има някакви други начини дайте съвет.
Решаващо в случая ще е големината на площа на ст. греда която стъпва върху зидарията. Отново тесните и високи ст. греди имат сравнително малко площ чрез която да предадат товара на зидарията и може да се стигне до състояние при което, товара върху тухлите непосредствено под гредите да се окаже по-голям от този който тухлите могат да понесат преди да се напукат или натрошат. И отново HEA гредата предлага по-голяма контактна плащ със зидарията. Най-добре е да се излее ст. бет пояс над зидарията ,ако не е възможно, е препоръчително реда тухли под отворите за ст. греди частично да се премахне и да се излее армиран бетон с размер кратен на премахнатите брой тухли 25, 38 още по добре 50см и с ширина равна на тази на стената. Ако и това е неприемливо, отворите за ст. греди да се поразширят, доколкото е възможно и след слагане на ст. греди, около тях плътно да се запълни с бетон- така част от теглото ще се предаде на стената чрез горния пояс на двойното т и ще се облекчи работата на тухлите непосредствено под гредата. Автора трябва да знае, че при еднаква носимоспособност, ст. греди са по-леки от дървените и е възможно да запази първоначалните проектни параметри на пода като подмени дървените греди със стоманени................. Правоъгълните кухи греди са с дължина 6м. и няма да е изгодно да се нарежат на по 4м. Най-изгодно би било двойно т с дължина 12.1м. да се нареже на 3х4м.
Gomes 10 написа:
Хайде де колеги няма ли да бутнете едно рамо с изчисленията.
Кажи през колко см. ще са ст. греди и колко ще е натоварването на м2. от пода? Или още по-лесно, представи си че върху гредата има равномерно разпределен товар (не точков който е съсредочен на едно място). Колко е той? Ето ти един реалистичен сценарии за натоварване върху гредата: в най-неблагоприятния вариант допускаме ,че има два еднакви по големина, постоянни товара-100кг разположени симетрично- на по 1.5м от опорите и разстояние между тях 1м.
Gomes 10 - помощник
Здравей колега и благодаря за включването в темата.А сега по въпроса-профилите мисля да ги пусна на мястото на старите дървени греди.Все още не съм разковал дюшемето да видя през какво разстояние са,но предполагам че ще са през 40 до 50 см.Що се отнася до теглото на м2-мисля да покрия гредите с кофражен шперплат около 7 листа които ще са с общо тегло около 250кг.Отгоре ще има ламинат който ще е с тегло около 150 кг.Под стоманените греди там където е хизбеното помещение ще има таван от гипскартон и там ще има около 250 кг.Общо всичко ще са около 650 кг. на 20 м2.Което ще рече приблизително около 33 кг. на м2.Без да броим и мебелите които ще са отгоре.
BLUEPUPIL - майстор
Gomes 10 написа:
Точно това таванче с размери 5х4 мисля да махна и да подменя с метални профили,които ще сложа на същите места където са били и дървените греди...
Първо уточни размерите. Какво е светлото разстояние между зидовете в които ще слагаш ст. греди, колко са дебели зидовете- колко навътре в тях имат възможност да влязат гредите. Добре е да минат през цялата им ширина. За подовете на жилищни сгради обикновено се приема натоварване от 200кг/м2 плюс собственото тегло на подовата конструкция ,което в твоя случай можем да закръглим на 50кг/м2. Получава се общо 250кг/м2 натоварване върху ст. греди. Това тегло устройва ли те?
Руди - майстор
Gomes 10 написа:
Здравей колега и благодаря за включването в темата.А сега по въпроса-профилите мисля да ги пусна на мястото на старите дървени греди.Все още не съм разковал дюшемето да видя през какво разстояние са,но предполагам че ще са през 40 до 50 см.Що се отнася до теглото на м2-мисля да покрия гредите с кофражен шперплат около 7 листа които ще са с общо тегло около 250кг.Отгоре ще има ламинат който ще е с тегло около 150 кг.Под стоманените греди там където е хизбеното помещение ще има таван от гипскартон и там ще има около 250 кг.Общо всичко ще са около 650 кг. на 20 м2.Което ще рече приблизително около 33 кг. на м2.Без да броим и мебелите които ще са отгоре.
Не забравяй пълнежа от перлит/керамзит или нещо друго, в случай, че не си се отказал да го правиш.
Това ще даде още 25-30 кг за 10 см пълнежен слой.

Не те съветвам да хващаш директно гипскартона за конструкционните профили,
ако не искаш да се пука по фугите. Помисли за подконструкция от ламаринени
профили или дървени летви, която да служи за буфер.
Gomes 10 - помощник
Светлото разстояние между зидовете е 5x4.Като профилите ще се пускат на късата страна-4 м.Зидовете са широки по 25 см. и да има възможност профилите да стъпят на цялата широчина на зида.А що се отнася до тези 50 кг/м2 собствено тегло на подовата конструкция,няма да е зле да се презапасим още малко че както е споменал колегата Руди забравих да сложа в това число и тежестта на изолацията,която мисля да е каменна вата,можеби на 2-3 пласта.Не вярвам да вдигне чак толкова теглото,но за всеки случай.А и все още не знам какви ще са профилите и колко ще излезне и тяхното тегло.По груби сметки са около 12-13 профила.Предполагам че какъвто и профил да изберем няма тежи по малко от 40-50 кг.за дължина от 4м.
BLUEPUPIL - майстор
BLUEPUPIL написа:
Правоъгълните кухи греди са с дължина 6м. и няма да е изгодно да се нарежат на по 4м. Най-изгодно би било двойно т с дължина 12.1м. да се нареже на 3х4м.
След като гредите ще трябва да са с дължина 4.5м. това горното отпада. Следователно 12.1м. ще се нарежат на 2х4.5м. и остава парче от 3м., което с половината(1.5м.) от друго парче 3м. след снаждане ще образува 4.5м. греда. Целта е да не се губи стомана и да излезе възможно най-евтино. Та въпроса към автора е: Иска ли да има снадени ст. греди. Ако отговора е ДА, бих му препоръчал връзка с болтове и 2 допълнителни профила (накладки)- ще му трябва бормашина с над 1000 вата и ниска скорост на въртене- демек голям въртящ момент, плюс добре заточени бургии. За улеснение можем да направим връзката с машинни болтове, а не с такива предназначени за ст. конструкции. Заваръчното съединение зависи много от технологията и техниката на самия заваръчен процес и в този формат не мога да поема отговорност за него. Истината е, че нямам много опит със заварки. Там където съм работил, труда на заварчика беше доста скъп и се предпочиташе болтовото съединение, при монтаж на стр. площадка.
Gomes 10 - помощник
Е да със сигурност ще се наложи да се снаждат.По 3м. парче на всеки 2 профила ще ми дойде доста отпадък.Колега виждам че имаш познания в областта със стоманата.Ще ти бъда много благодарен ако ми помогнеш да изчислим какви профили и с каква височина,широчина и дебелина да избера,след като вече се знае какво ми предстои и с какви размери е помещението.И според теб ще го има ли този пружиниращ ефект който го има в момента с дървото.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Избор на метални профили за подмяна на гредоред" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: