Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Virtex - майстор
Привет на всички.

Трябва да се направи дворна врата, която да послужи за вход/изход на автомобил.

Качвам "примерна" схема на съществуващата ограда ( в черно ), къде ще стои колата ( зелено + посоката на влизане и излизане) и предложенията за вратата ( червено и синьо ).

Моля ако някои има съвети или предложения да ги каже, защото засега "виждам" само този вариант, описан по-долъ

Ако някои погледне отстрани може да му хрумне друга идея, която аз пропускам за момента.

Варианта, който виждам са две крила, като червеното няма да се отваря напълно, само частично с цел по-лесни маневри.

Синьото крило засега не може да се направи плъзгащо, защото ще "затвори" място, непоказано на изображението. Съответно ако не се направи подвижно червеното крило, маневрата ще бъде трудна или мястото ще остане неизползваемо.

Имота е ограден от две улици, като подхода от улицата, изобразен с лилаво ("от горе") е доста по-подходящ и лесен за ползване.

Заключването на двете евентуални крила го виждам като малко странно за изпълнение, защото няма да са в една равнина, но предполагам има решение и затова.

Обмислям и варианта за автоматизация на тази врата след време, като не знам дали в предложеният вариант ще може да бъде изпълнено лесно.

Приемам всякакви коментари и предложения :)

Прикачен файл

vrata.png
vrata.png (16.72 KиБ) Видяна 2122 пъти
Andri01 - майстор
Уффф,миналия век,като конструирахме совалката ,въпросите бяха по-елементарни :(. :?
preslav - майстор
Вратите могат да са тип хармоника и да се събират в произволна посока, към стълба, обратно, към средата. Може и да се направят като ролетни щори, но не навиващи се вертикално, а хоризонтално - зависи каква визия целиш.
Virtex - майстор
Andri01 написа:
Уффф,миналия век,като конструирахме совалката ,въпросите бяха по-елементарни :(. :?
За съжаление принципа на работа в подписа ( KISS ) е трудно приложим и се налага задаване на повече въпроси :-D
preslav написа:
Вратите могат да са тип хармоника и да се събират в произволна посока, към стълба, обратно, към средата. Може и да се направят като ролетни щори, но не навиващи се вертикално, а хоризонтално - зависи каква визия целиш.
Не знаех, че има подобен тип прибиране на ролетни щори.

Като цяло се търси някаква хубава визия. Съществуващата стена е каменен зид ( 1м + железни декорации до 1.6м ) и обмислях или врата от ковано желязо или дървена такава.
preslav - майстор
Пробвай да направиш някоя снимка, може и още идеи да се появят - нали знаеш как се наричат хора пълни с идеи!
Andri01 - майстор
" Идиоти" :) Идея от "..." : червената се отваря на вънка/ към стълба,синята-плъзгаща на ляво. Автоматизацията им ще бъде комбинация от "отварящо рамо" за червената и ЕД с редуктор за синята.
Руди - майстор
Няма ли друг начин за влизане в двора?
Не е най-добрата идея да се излиза на кръстовище между две улици на заден ход.
По принцип е забранено, пък и ако автомобилът идва от запад или юг
(отдолу или отляво на картинката), и влизането трябва да е с маневри,
на всичкото отгоре има и стълб да пречи на маневрите и видимостта.
yanko78 - специалист
Ком ще се автоматизира, проблема лесно се решава. Има "подови" автомати за врати на панти. Монтират се под нивото на готова настилка. Трябва да се търсят и такива с по голям ъгъл на отваряне от 90 градуса. Допълнително към тях може да се окемплектова и допълнителна брава която заключва вратите, фотоклетки и т.н. Задължително вратите се отварят навътре. Проблем би било, ако няма разстояние колата да се напъха навътре, за да може радиуса им на затваряне да не опрат в нея.
Virtex - майстор
Руди написа:
Няма ли друг начин за влизане в двора?
"Главната" улица е отбелязана в горната част на схемата, тази вляво се води "улица без изход". По тази улица рядко минават автомобили.
yanko78 написа:
Задължително вратите се отварят навътре. Проблем би било, ако няма разстояние колата да се напъха навътре, за да може радиуса им на затваряне да не опрат в нея.
Мислех да се отварят навън, за вътре ще погледна дали ще има място.

Иначе поне по големите фирми съм виждал механизми само за "външен" монтаж - т.е. над нивото на настилката.
yanko78 - специалист
Virtex написа:
Руди написа:
Няма ли друг начин за влизане в двора?
"Главната" улица е отбелязана в горната част на схемата, тази вляво се води "улица без изход". По тази улица рядко минават автомобили.
yanko78 написа:
Задължително вратите се отварят навътре. Проблем би било, ако няма разстояние колата да се напъха навътре, за да може радиуса им на затваряне да не опрат в нея.
Мислех да се отварят навън, за вътре ще погледна дали ще има място.

Иначе поне по големите фирми съм виждал механизми само за "външен" монтаж - т.е. над нивото на настилката.
Никога не се монтират от вън и на вън. Ако минава майка с дете по тротоара, може да е отнесеш. Също така, масово механизмите за "крилати врати" са рамена, които се захващат за колоната и подвижното рамо за крилото на вратата. Задължително пак от вътре се монтират, понеже имат ключалка за освобождаване при липса на ток. Ако са отвън са в пъти по уязвими. Има изключения за външен монтаж, но не е правилно и подходящо. Щом си на улица е хубаво да има и сигнална лампа, когато се задейства за да предупреждава другите коли, че нещо ще се случва. По принцип автоматите които си гледал, нямат възможност за такъв голям радиус да отворят, какъвто на теб ти е нужен. Ако е стандартно 90 градуса отваряне, не е проблем.

Тема "Съвет и помощ за дворна врата за кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: