Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
BLUEPUPIL - майстор
Руди написа:
Трябва да се мисли за температурното разширение и конденза в местата на връзка между различни материали.
Как ще се отрази температурното разширение и съответно конденза на трите основни комбинации от връзки: 1.стомана-ст.бет; 2.стомана-дърво; 3.дърво-ст. бет.?
u2k - помощник
BLUEPUPIL написа:
u2k написа:
:)Все пак още съм ентусиазиран да разбера за различни начини, по възможност по лесни за строеж...
Eдноетажна къща. Ивични бетонни фундаменти или по-евтиния вариант- единични фундаменти на дълбочина 80см. Вдигане над терена- по избор в диапазона 0-70см. Плоча или армирана запазка на ниво 0.00. Ст. бет. колони с достатъчно напр. сечение за поемане на земетръсното натоварване. Таван-Покрив: Стоманени главни греди, разположени хоризонтално и хванати за ст. бет. колони или за ст. бет греди. Има начини ст. греди да се проектират така, че да се монтират на ръка, без механизация. Дървен скатен покрив- не е нужно да е олекотен- т.е. може да се сложат керамични или бетонни керемиди. Стени- абсолютно всички видове са приложими и възможни.
Доста полезно благодаря!
Теренът ми е наклонен, още не знам колко метра е деневилацията. Лицето е от към пътя където е високата част и има деневилация колкото за етин етаж. Това е къщата на съседа до мен. Изображение
Незнам дали ще е удачно да е на един етаж въпреки,че и аз предпочитам да е на един етаж.
Мислех си фундамента да е със стапало като тази снимка Изображение
Руди - майстор
BLUEPUPIL написа:
Как ще се отрази температурното разширение и съответно конденза
на трите основни комбинации от връзки: 1.стомана-ст.бет; 2.стомана-дърво; 3.дърво-ст. бет.?
Ще оспамим темата, ако се разпрострем на този въпрос. Ще ти дам два примера, на които съм бил свидетел:
1. Стоманобетонови сутеренни стени. Върху тях ще се реди дървен гредоред.
За разделянето на полетата на гредореда е натикана стоманена греда (малко над 6 м) с фланцеви
плочи, които с анкери са хванати за срещуположните стени. В резултат от нагряването, гредата
се изметнала, щото и двата детайла не допускат удължаване, стените не мърдат, а сечението е стройно.
2. Покрив на къща (малко над 100 години), надзид, пояс и стояща покривна конструкция. На пръв поглед
дървото (дялан червен чам) в добро състояние, с изключение на частта в контакт с бетона и зидарията.
Заради конденза "вградената" в стената част от главните греди беше станала на каша.

Разбира се, има начин да избегнат тези ефекти, но трябва да се мисли и за тях.
BLUEPUPIL - майстор
u2k написа:
Теренът ми е наклонен, още не знам колко метра е деневилацията. Лицето е от към пътя където е високата част и има деневилация колкото за етин етаж.... Незнам дали ще е удачно да е на един етаж въпреки,че и аз предпочитам да е на един етаж.
Ако склона е достатъчно устойчив, най- евтиното решение, което до голяма степен намалява излетия в основите бетон, при сравнително голям наклон на терена е направата на единични фундаменти с колони вдигащи кота 0.00 до малко над най- високата точка на наклонения склон. След което е възможна направата на всичко на едно ниво, елиминирайки стълбите. Изпълнението на помещения, вкопани в склона е скъпо, а добрата и най-важното, трайна(20-30години) хидроизолация е почти мисия невъзможна.
BLUEPUPIL - майстор
Прикачен файл:
1.jpg
Прикачен файл:
2.jpg
бетон-дърво
Tsilkov - майстор
u2k когато започваш собствен строеж и си на етап проект (или още повече предпроектни проучвания) се почва със следните неща: нужни брой и вид помещения (функционална програма) и бюджет (които пък дава относителни рамки на квадратурата). От там нататък се минава през разположение на обемите (стаите) в план и височина. Чак след това се мисли за материали и технологии.
Съществува и обратния път да започнеш от материали и технологии, но той се прави само ако си търговец/производител на материали и целта ти е да продадеш възможно най-много (пък ако ще част от тях да са "набутани" на клиента) :wink:
BLUEPUPIL - майстор
Руди написа:
1.Стоманобетонови сутеренни стени. Върху тях ще се реди дървен гредоред.За разделянето на полетата на гредореда е натикана стоманена греда (малко над 6 м) с фланцеви плочи, които с анкери са хванати за срещуположните стени. В резултат от нагряването, гредата се изметнала, щото и двата детайла не допускат удължаване, стените не мърдат, а сечението е стройно.
Ако, приемем ,че стоманената греда е 6м. и температурите, при които работи са от -10 до +40 градуса, то линейното удължаване е максимум 3.6мм. Реално температурния диапазон не е 50 гр. а е наполовина по-малък т.е. 25 градуса и удължаването на гредата ще бъде 1.8мм. Което не е никакъв проблем. При по-дълги греди може да се приложат връзки, които поемат температурното удължаване.
Руди - майстор
BLUEPUPIL написа:
Реално температурния диапазон не е 50 гр. а е наполовина по-малък т.е. 25 градуса и
удължаването на гредата ще бъде 1.8мм. Което не е никакъв проблем.
Колега, защо държиш да не сме по темата?
Да сметнем: възпрепятстваното удължаване от
2 мм за 6-метрова греда предизвиква 70 MPa напрежение на натиск,
едно IPE 300 се изкълчва при 50 MPa (около 26 тона), а отместването
в средата е над 60 мм. За мен си е проблем...
BLUEPUPIL - майстор
Руди написа:
BLUEPUPIL написа:
Реално температурния диапазон не е 50 гр. а е наполовина по-малък т.е. 25 градуса и
удължаването на гредата ще бъде 1.8мм. Което не е никакъв проблем.
Колега, защо държиш да не сме по темата?
Да сметнем: възпрепятстваното удължаване от
2 мм за 6-метрова греда предизвиква 70 MPa напрежение на натиск,
едно IPE 300 се изкълчва при 50 MPa (около 26 тона), а отместването
в средата е над 60 мм. За мен си е проблем...
Въпроса е интересен и заслужава да се разгледа в отделна тема!

Тема "Къща от бетон и дърво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: