Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Grezinski - специалист
Е точно това обсъждаме; ако лееш в земята не слагаш кофраж и нищо не загробваш.
За добавката - точно това е идеята. Наливаш в миксера, бърка си се там и после лееш без да мислиш изобщо за други операции, които са значително по-сложни, скъпи и най-важното - няма кой да извърши със съвест.
mailou - помощник
Имам един чисто хипотетичен въпрос. Ако първата плоча е задигната 30-35 см. от нивото на кота "терен" (става дума за напълно равен терен), каква дебелина трябва да бъде плочата и колко вкопана в земята, ако приемем варианта с леене на бетон директно в земята?
Grezinski написа:
Е точно това обсъждаме; ако лееш в земята не слагаш кофраж и нищо не загробваш.
За добавката - точно това е идеята. Наливаш в миксера, бърка си се там и после лееш без да мислиш изобщо за други операции, които са значително по-сложни, скъпи и най-важното - няма кой да извърши със съвест.
Grezinski - специалист
mailou написа:
Имам един чисто хипотетичен въпрос. Ако първата плоча е задигната 30-35 см. от нивото на кота "терен" (става дума за напълно равен терен), каква дебелина трябва да бъде плочата и колко вкопана в земята, ако приемем варианта с леене на бетон директно в земята?
Grezinski написа:
Е точно това обсъждаме; ако лееш в земята не слагаш кофраж и нищо не загробваш.
За добавката - точно това е идеята. Наливаш в миксера, бърка си се там и после лееш без да мислиш изобщо за други операции, които са значително по-сложни, скъпи и най-важното - няма кой да извърши със съвест.
Дебелината на плочата няма никаква връзка с леенето в земята.
Не мога да ти кажа. Нали за това се правят проекти. Ако искаш да си формираш някаква бюджетна стойност; можеш да заложиш дебелина на ивичния фундамент 45 см.; дълбочина в земята 80 см(120 обща); плоча 16 см. и едва ли ще сбъркаш много, а и е по-вероятно да калкулираш по-висок разход. Те на блоковете плочите май са по 10-12 см.
Но ако си почнал така, трябва да ме питаш и какъв е средния разход на армировка; средна цена на инертни материали за обратен насип(не е малък разход), коефициент на разбухване пък ти трябва за да сметнеш коректно разхода и т.н. 0,3*100 кв.м. са ти 30 кубика уплътнен обратен насип.
Аз не се занимавам с грубо строителство, просто съм си изпълнил моя проект. Но пък много обикалям и мога да ти кажа, че от проект до проект и проектант до проектант, разликата може да е огромна. По един начин се фундира в Русе; по друг в покрайнините на Бургас(пресни наблюдения).
mailou - помощник
Далеч съм от мисълта, а и смятам за утопично да се правят крайни заключения във финансов аспект на база на мненията във форума. Пределно ясно е ,че два еднакви проекта няма, а и условностите понякога могат да направят голяма разлика.
За едно обаче съм категоричен - мнението на хората тук е полезно и дава основа за частичен информиран избор, за което благодаря.
Grezinski написа:
mailou написа:
Имам един чисто хипотетичен въпрос. Ако първата плоча е задигната 30-35 см. от нивото на кота "терен" (става дума за напълно равен терен), каква дебелина трябва да бъде плочата и колко вкопана в земята, ако приемем варианта с леене на бетон директно в земята?
Grezinski написа:
Е точно това обсъждаме; ако лееш в земята не слагаш кофраж и нищо не загробваш.
За добавката - точно това е идеята. Наливаш в миксера, бърка си се там и после лееш без да мислиш изобщо за други операции, които са значително по-сложни, скъпи и най-важното - няма кой да извърши със съвест.
Дебелината на плочата няма никаква връзка с леенето в земята.
Не мога да ти кажа. Нали за това се правят проекти. Ако искаш да си формираш някаква бюджетна стойност; можеш да заложиш дебелина на ивичния фундамент 45 см.; дълбочина в земята 80 см(120 обща); плоча 16 см. и едва ли ще сбъркаш много, а и е по-вероятно да калкулираш по-висок разход. Те на блоковете плочите май са по 10-12 см.
Но ако си почнал така, трябва да ме питаш и какъв е средния разход на армировка; средна цена на инертни материали за обратен насип(не е малък разход), коефициент на разбухване пък ти трябва за да сметнеш коректно разхода и т.н. 0,3*100 кв.м. са ти 30 кубика уплътнен обратен насип.
Аз не се занимавам с грубо строителство, просто съм си изпълнил моя проект. Но пък много обикалям и мога да ти кажа, че от проект до проект и проектант до проектант, разликата може да е огромна. По един начин се фундира в Русе; по друг в покрайнините на Бургас(пресни наблюдения).
Руди - майстор
"Първата плоча", когато няма сутерен, обикновено
лежи върху почвата и се нарича "настилка".
Добре е под нея да е почистено от хумус и
останки от корени, строителни и други отпадъци,
а после да се насипе и уплътни някакъв подходящ
материал (баластра, чакъл, кариерни отсевки).

Дебелината, армировката и класа на бетона ще я предпише
конструкторът в зависимост от това как е натоварена,
най-вече със зидовете от първия етаж.

Дълбочината на основите зависи от две съображения:
- да се достигне здрава почва, според геоложкия доклад и/или
с оглед след изкопаването;
- да се избегне замръзване под фундаментите, което за България
се приема 80 см в равнините (под 1000 м надморска височина) и
100 см в планините, мери се от планираното ниво на терена.

При високите сгради има и още съображения, но тук не важат...
mailou - помощник
Руди написа:
Дълбочината на основите зависи от две съображения:- да се достигне здрава почва, според геоложкия доклад и/илис оглед след изкопаването;- да се избегне замръзване под фундаментите, което за Българиясе приема 80 см в равнините (под 1000 м надморска височина) и 100 см в планините, мери се от планираното ниво на терена.При високите сгради има и още съображения, но тук не важат...
Казано на жаргон - "светна ми" след този пост. Мисля, че придобих доста по ясна представа. Благодаря!
Здравейте, получих оферта за груб строеж на двуетажна къща. Бихте ли ме консултирали за цената на кофража дали е ок. За кофраж на колони и греди е предложена цена 27 лв. без ДДС и за плоча 25,50 лв. без ДДС.
Keresteliev - специалист
Panne написа:
Здравейте, получих оферта за груб строеж на двуетажна къща. Бихте ли ме консултирали за цената на кофража дали е ок. За кофраж на колони и греди е предложена цена 27 лв. без ДДС и за плоча 25,50 лв. без ДДС.
Това е оферта за 100 лукса или 17 ампера?
radius - майстор
Кофража е на квадрат по нашите ширини...
BLUEPUPIL-2 - специалист
Grezinski написа:
За фундамента сложи по-висок клас бетон; B25, ако не ти е заложен такъв. Разликата в цената е минимална.
Също така, сложи добавка за водоплътност/водоотблъскване или както там се нарича, и не се занимавай с мембрани, които първо не знаеш колко добре са залепили/презастъпили/монтирали/прокъсали и т.н.... Слагаш си добавката и колкото и немърливи да са майсторите(а те са!), няма какво да объркат.
В туби е и се излива още в бъркачката.
Химията ти е необходима само във фундамента. Сика има навсякъде; Пенетрон - на Черни Връх, във Ваджо.
ТЕКОМ-добавки за бетон!
mailou написа:
първата плоча е задигната 30-35 см. от нивото на кота "терен"
За да няма влага, освен водоплътните добавки се придържай към класическото повдигане над терена от 70-80см, което в повечето случаи, исторически погледнато се оказа, че работи сравнително добре, по отношение на влагата. Изкопай цял изкоп, а не траншеи с 1м по-широк от всички страни. Изкопната пръст се изхвърля. За да се съкратят разходите при едноетажна къща, вкопаване от 80см. е напълно достатъчно, ако почвата на тази дълбочина е със съмнителна носимоспособност, накарай твоя конструктур да прояви творчество и вместо да прави по-дълбоки основи да разшири основната фуга на фундамента- там където стъпва на почвата до ширина удовлетворяваща почвените условия, но да запази вкопаването в терена на не повече от 80см. Обратният насип е с подходящи фракции чакъл. Ако тези условия се изпълнят- забравяш за късащата нервите хидроизолация!

Тема "Проект на едноетажна къща и груб стоеж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: