• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
VanyaA - специалист
пон дек 03, 2018 1:19 pmРуди написа:
...Дано всичко върви
нормално с инфраструктурата до новото УПИ - път, вода, ток...
Довечера точно това ще е първото, което ще уточняваме - канализацията на селото минава по цялата дължина на лицето на нашия парцел, и понеже то е 87 метра, имаме точно две шахти, към които да заустим. Друго много хубаво е, че стълба на тока, към който ни е разрешено да се присъединим, е точно срещу бъдещата врата на къщата - едни 10 метра трябва да се прокопаят, за да се пусне кабела. Във връзка с процедурата за смяна на статута на земята, има изготвени пацеларни планове за ток и ВиК, като не знам кога се сключват предварителните договори с комуналните дружества, но и това е въпрос от списъка за довечера :) Другото, което разбрах е, че няма да минаваме процедура за допускане и после за изработване на ПУП, тъй като това вече е направено пак при смяната на статута. Преди да замразим нещата с проекта, архитекта беше казал, че той е готов, трябва само да раздаде подложките на специалистите от екипа му, с които работи.
naster написа:
...Дайте максимални насоки на архитекта, той/тя няма да се сети сам/а какво искате. Мислете в посока пасивни с/у активни мерки: изложение, компактност на сградата, термомостове, въздухонепроницаемост, изолация, дограма, вентилация...
Архитекта го бях побъркала с въпроси и мейли, когато уточнявахме къщата - изложение, разпределение, покрив и т.н. :) Изложението ще бъде изток-югоизток, там са и френските прозорци. На западната страна ще има само един прозорец (няма как да минем без него), а на север - единствено малки прозорчета от гаража, котелното и гардеробното (за проветряване все пак :) ) По темата пасивна къща - от там тръгнахме като идея, но няма да се справим да е пасивна по всички правила. Най-големия ми проблем все още е, че не ми е ясно как се прекъсват термомостовете, но все пак за това са архитекта, и конструктора, и целия екип - надявам се те да ми обяснят. Притеснението ми е, че ще имаме веранда - 10 метра дълга, а съм чувала, че като се излива плочата, се леят заедно (плочата на къщата и верандата). Е за този термомост довечера ми е точка номер 4 от списъка с въпроси :)
Горкия архитект :)
VLADO66 - майстор
Ако верандата е на приземния етаж, може и да се направи с отделни основи и да не се правят заедно.По скъпичко ще излезе.
naster - майстор
пон дек 03, 2018 2:47 pmVanyaA написа:
...но няма да се справим да е пасивна по всички правила. Най-големия ми проблем все още е, че не ми е ясно как се прекъсват термомостовете, но все пак за това са архитекта, и конструктора, и целия екип - надявам се те да ми обяснят. Притеснението ми е, че ще имаме веранда - 10 метра дълга, а съм чувала, че като се излива плочата, се леят заедно (плочата на къщата и верандата). Е за този термомост довечера ми е точка номер 4 от списъка с въпроси :)
Горкия архитект :)
Термомостът първо трябва да знаете къде се намира, а после се прекъсва с подходяща изолация: дебелина и материал. Аз обичам да си го представям (с "малки" изключения като прозорците например) като хладилна чанта на плажа - непрекъснатата обвивка на къщата с изолация е вътрешността на чантата.

Нашата веранда на кота 0.00 е 6х3м с общи рандбалки с къщата. Решението: прекъснахме бетоновата настилка около външния зид, и, така или иначе, изолация над бетоновата настилка планирахме комбинирана 12-15см EPS с плаваща армирана замазка/вата с дюшеме. Едит: Изолацията над бетоновата настилка е само вътре в къщата, а не на верандата. Аз да поясня...
Последна промяна от naster на пон дек 03, 2018 4:10 pm, променено общо 1 път.
VanyaA - специалист
пон дек 03, 2018 3:40 pmnaster написа:
... Решението: прекъснахме бетоновата настилка около външния зид, и, така или иначе, изолация над бетоновата настилка планирахме комбинирана 12-15см EPS с плаваща армирана замазка/вата с дюшеме.
Благодаря за споделения опит! Направо копи/пейст към въпрос 4 и довечера да ми бъде показано къде, как, какво :) Аз не се славя с въображение, а още по-малко с технически знания по въпроса строеж, така че сигурно имам и глупави, и смешни въпроси, но това е положението - ще се наложи да ме изтърпят :) А на теб и другите, които помагат тук, огромно БЛАГОДАРЯ! :prayer:
Здравейте,
Понеже темата е за нова къща, реших, че е подходящо да се включа тук с въпрос. Може ли някой да помогне със съвет за зимното бетониране. Предстои изливане на плоча тези дни. В бетонната смес ще се сипе добавка Sica Antifreeze 1%. Навсякъде пише, че при отрицателни нощни температури е добре бетонът да се топлоизолира. Но практически как се прави това не ми стана ясно. Та нали при полагането не може да се стъпва по бетона. Как тогава отгоре му ще сложим топлоизолационните платна. Идеята ми беше отгоре да наредим XPS 5 см, а после същият да го използваме за топлоизолацията над таванската плоча.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Нагазил си в дълбокото! Mного трябва да внимаваш! Ако не е голям зор изчакай прогноза за мин. 7 поредни дни със сутрешни темп. над 0 градуса!
radius - майстор
И като ти разредят накрая бетона да може да излезе всичко, чакай на добавката. Аз го ядох( и ям и сега) по този параграф, но добре че става дума за част от пътеките, а не за нещо по къщата.
BLUEPUPIL-2 - специалист
Целта е темп. на бетона през първите 48 часа да не пада под +5 гр. за да се достигне мин. якост от 2N/mm2. Следващата цел е темп. на бетона до осмия ден да не пада под 1 гр. Доставчика на бетона трябва да гарантира (независимо от прибавените електролити), че темп. на бетона излязъл от бетон помпата, (а не от бет. възел) е над 5гр. Ако е ползван дървен кофраж, отдолу няма нужда да се вземат доп. мерки, но отгоре след като бетона набере нужната якост се слагат талпи и върху тях се върви за да се покрие бетона с нещо подходящо.
Благодаря за бързите отговори. Ще внимавам.
Руди - майстор
Зимното бетониране се практикува редовно.
Добре е да се залива в ден, когато се очакват положителни
дневни температури. Достатъчно бързо набира якост,
така че след 2-3 часа може да се ходи за да се покрие с нещо.
Топлоизолация е супер, кофражни дъски, слама, велпапе, дори само
найлон ще го предпази от бързо охлаждане при ветровито време.
Бетонът отделя топлина при свързването, така че и сам се топли.
Добавката ще запази водата от замръзване достатъчно време, но
излишна вода с маркуча не бива да се допуска.
С декофрирането на плочи и греди не бива да се бърза. Крайната
якост се достига по-бавно през зимата.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

Тема "Приключението нова къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: