Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
B0t - специалист
Здравейте отново, за сега решихме да сложим пароизолация между картона и ватата. Окончателно се отказахме от акумулиращия ефект на стената тъй като акумулиращия ефект на подовото е също доста голям и това комбинирано с голямата му инертност ни е предостатъчно. С ватата в стената постигаме ефект на бързо затопляне на помещенията, които са относително малки (дневна 34кв, спални по 13-15кв).

Задавайки компонентите на стената в калкулатора на марисан и избирайки София се получава това:

-----
Прикачен файл:
Stena komponenti.png
Прикачен файл:
Stena kondenz.png
Stena kondenz.png (22.37 KиБ) Видяна 2371 пъти
Прикачен файл:
Stena syhnene.png
Stena syhnene.png (18.25 KиБ) Видяна 2371 пъти
-----

Общо натрупан конденз за годината няма, като малкото натрупан главно през Март-Април би трябвало да изсъхне за 15 дни. Но, ако задам по-сурови зимни условия (януари и февруари -15, и другите отоплителни месеци също малко по-студени) се получава това:

-----
Прикачен файл:
Stena komponenti 1.png
Прикачен файл:
Stena kondenz 1.png
Stena kondenz 1.png (38.15 KиБ) Видяна 2371 пъти
-----

На базата на тези резултати се чудя дали въобще има смисъл от пароизолация .. и дали поставена по този начин няма да предизвика конденз в стената лятно време когато охлаждам къщата с климатик или конвектор (ТП) например?
BLUEPUPIL-2 - специалист
:idea: 1..При този тънък зид, вкарай ст. бет. колони навътре от външните стени, избягвайки термомостта- важи за безгредова плоча и късите 50см конзоли ще облекчат полетата;
:idea: 2..Тънките паропрегради след гипскартона, доказано ще те разочароват в по-дълъг отрязък от време, затова ги замени с профилирана ламарина- пак ще ти излезе по-евтино, калкулирано за 20-30години.
:arrow: Пожелавам ти да няма мухъл, а той неизменно е налице при евтини паропрегради и/или липса на въздушен поток, който да суши.
:arrow: Конструктивно изолационната с-ма конструирай така, че да подлежи на ремонт и подмяна на нейните елементи на възможно най-ниска цена, а не да правиш всичко отначало и цената да стане 150%+.
B0t - специалист
вт мар 26, 2019 3:11 pmBLUEPUPIL-2 написа:
:idea: 1..При този тънък зид, вкарай ст. бет. колони навътре от външните стени, избягвайки термомостта- важи за безгредова плоча и късите 50см конзоли ще облекчат полетата; - имаш предвид да вкарам колоните навътре спрямо външните стени ли?! Ако да, това не е вариант при мен. Плочата е безгредова, да, но не разбирам какви са тези къси 50см конзоли?! Предоставените от теб обяснения са крайно недостатъчни ...
:idea: 2..Тънките паропрегради след гипскартона, доказано ще те разочароват в по-дълъг отрязък от време, затова ги замени с профилирана ламарина- пак ще ти излезе по-евтино, калкулирано за 20-30години. - пак не е ясно какви са разочарованията и защо ще се появят .. ?!
:arrow: Пожелавам ти да няма мухъл, а той неизменно е налице при евтини паропрегради и/или липса на въздушен поток, който да суши. - не съм казал, че ще слагам евтина паропреграда, а и паропреградата спира парата, не и въздушния поток!
:arrow: Конструктивно изолационната с-ма конструирай така, че да подлежи на ремонт и подмяна на нейните елементи на възможно най-ниска цена, а не да правиш всичко отначало и цената да стане 150%+. - това просто не виждам как може да стане при условие, че всичко се покрива с два пласта гипсокартон. Пак виждам изложена теза без факти и насоки ..
Hursa - майстор
Но решили ли сте - каква да бъде конструкцията, скелета на къщата. Щом на вътре не е вариант, с външен скелет ли ще бъде. Ако колоните са в ъгълите - то в тези ъгли няма да имате 15 см вата вътрешно и или 10 см стиропор външно - и ще компрометирате топлоизолацията в ъглите, където дори и да няма колони ще имате повишени топлозагуби. Не казвате нищо за тавана, а там е желателно да имата дори по добра топлоизолация от тази на стените. А пода, щом ще слагате подово и там е желателно топлоизолацията да бъде сравнима с тази на стените. Как ще се съчленят тези ограждащи конструкции и как ще се топлоизолират тези съчленения за да не се получат "термомостове". Всичко това може да се реши комплексно, предполагам, но поне трябва отначало да решите, каква ще е носещата конструкция. Може и без зид, например с такава система (може би), но след като се реши каква ще е конструкцията и какво ще позволи тя. Но тези въпроси се решават от конструктора на сградата, може би с него трябва да се консултирате, все пак той ще решава въпросите по-важни от топлоизолацията.
(В калкулатора, заложените формули са за едномерен топлинен поток през "безкрайно" голяма стена. Не се отчитат ъгли, преходите таван-стена, под-стена, около прозорци, преходите вътрешна-външна стена, а в тези места потока не може да се приеме за едномерен и има значително по-голям топлинен поток за еденица площ. И макар, че тези площи не са големи - може да се появи конденз в тези участъци, дори при много "дебела" топлоизолация.) Ако все пак сте решили външните стени да са зидани и сравнително "тънки", и ако все пак ще има вътрешна и външна изолация - може би е по-добре външната изолация да е по-дебелата. Т. е. вътрешната да допълва външната, компенсирайки нейните недостатъци.
BLUEPUPIL-2 - специалист
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
=== имаш предвид да вкарам колоните навътре спрямо външните стени ли?! Ако да, това не е вариант при мен. Плочата е безгредова, да, но не разбирам какви са тези къси 50см конзоли?! Предоставените от теб обяснения са крайно недостатъчни ...
:idea: Ето ти я класическата безгредова плоча при, която фасадните стени са пред колоните и се елиминира термомостта. И не е вариант при теб, защото питаш след, а не преди да ти направят проекта.

Прикачен файл:
1.png
1.png (9.24 KиБ) Видяна 2305 пъти



вт мар 26, 2019 3:11 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Тънките паропрегради след гипскартона, доказано ще те разочароват в по-дълъг отрязък от време, затова ги замени с профилирана ламарина- пак ще ти излезе по-евтино, калкулирано за 20-30години
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
=== пак не е ясно какви са разочарованията и защо ще се появят .. ?!
:idea: Разочарованието ще бъде право пропорционално на количеството водни пари проникнали в изолацията. И за да ти стане съвсем ясно, иди да видиш подобна на твоята изолация ама на 10-тина години.
вт мар 26, 2019 3:11 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Пожелавам ти да няма мухъл, а той неизменно е налице при евтини паропрегради и/или липса на въздушен поток, който да суши.
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
=== не съм казал, че ще слагам евтина паропреграда, а и паропреградата спира парата, не и въздушния поток!
:idea: Този минималистичен въздушен поток не може да суши изолацията от проникналите водни пари.
вт мар 26, 2019 3:11 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Конструктивно изолационната с-ма конструирай така, че да подлежи на ремонт и подмяна на нейните елементи на възможно най-ниска цена, а не да правиш всичко отначало и цената да стане 150%+.
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
=== това просто не виждам как може да стане при условие, че всичко се покрива с два пласта гипсокартон. Пак виждам изложена теза без факти и насоки.
:arrow: Фактите и насоките сами ще дойдат, като се отскубнеш от руслото на конвенционалния изолационен mаinstream и погледнеш на проблемите с по-критичен поглед и после си отговориш на двата най-важни изолационни въпроса- Колко години ще дяни тази изолационна с-ма? И няма ли, да е по-изгодно да поизгладя някой детайли и да удължа живота на този особен вид инвестиция.

P.S.
В началото при всички изолации няма проблеми. С напредване на годините разликите се позасилват. В драстичните случаи, като някой виртуозни изпълнения на топъл мансарден покрив, достигат състояние на тотална щета още на 5-тата година. #-o :rolleyes: :shock: :? :cry:
B0t - специалист
ср мар 27, 2019 1:20 pmHursa написа:
Но решили ли сте - каква да бъде конструкцията, скелета на къщата. Щом на вътре не е вариант, с външен скелет ли ще бъде. Ако колоните са в ъгълите - то в тези ъгли няма да имате 15 см вата вътрешно и или 10 см стиропор външно - и ще компрометирате топлоизолацията в ъглите, където дори и да няма колони ще имате повишени топлозагуби. Не казвате нищо за тавана, а там е желателно да имата дори по добра топлоизолация от тази на стените. А пода, щом ще слагате подово и там е желателно топлоизолацията да бъде сравнима с тази на стените. Как ще се съчленят тези ограждащи конструкции и как ще се топлоизолират тези съчленения за да не се получат "термомостове". ............... Но тези въпроси се решават от конструктора на сградата, може би с него трябва да се консултирате, все пак той ще решава въпросите по-важни от топлоизолацията.
(В калкулатора, заложените формули са за едномерен топлинен поток през "безкрайно" голяма стена. Не се отчитат ъгли, преходите таван-стена, под-стена, около прозорци, преходите вътрешна-външна стена, а в тези места потока не може да се приеме за едномерен и има значително по-голям топлинен поток за еденица площ. И макар, че тези площи не са големи - може да се появи конденз в тези участъци, дори при много "дебела" топлоизолация.) Ако все пак сте решили външните стени да са зидани и сравнително "тънки", и ако все пак ще има вътрешна и външна изолация - може би е по-добре външната изолация да е по-дебелата. Т. е. вътрешната да допълва външната, компенсирайки нейните недостатъци.

Скелета на къщата ще е монолитен. Колоните ще са И в ъглите, да, но погледнато отвън колоната свършва на същата вертикална повърхност на която свършва и плочата. Външната изолация ще покрива всичко - страници на плочата И колоните! Къщата ще е на два етажа, като тавана ще е изолиран с 20см. вата. В подовата замаска ще има 5см. фибран. Относно по-дебела външна изолация, по-дебелата такава затруднява съществено външни монтажни работи, та 10см. е максимума който бих искал да сложа.

ср мар 27, 2019 1:59 pmBLUEPUPIL-2 написа:
:idea: Ето ти я класическата безгредова плоча при, която фасадните стени са пред колоните и се елиминира термомостта. И не е вариант при теб, защото питаш след, а не преди да ти направят проекта.
Колоните ще са и в ъглите на сградата, като погледнато отвън колоните ще са на една вертикална повърхност със страниците на плочата. Отвън всичкото ще е покрито с 10см. изолация - термомост няма.
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
:idea: Разочарованието ще бъде право пропорционално на количеството водни пари проникнали в изолацията. И за да ти стане съвсем ясно, иди да видиш подобна на твоята изолация ама на 10-тина години.
вт мар 26, 2019 3:11 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Пожелавам ти да няма мухъл, а той неизменно е налице при евтини паропрегради и/или липса на въздушен поток, който да суши.
ср мар 27, 2019 9:38 amB0t написа:
=== не съм казал, че ще слагам евтина паропреграда, а и паропреградата спира парата, не и въздушния поток!
:idea: Този минималистичен въздушен поток не може да суши изолацията от проникналите водни пари.
Щом пароизолацията ще затруднява съхненето на конденза, мога и да не я слагам за въздушния поток да е по-голям и да може да съхне. Добра идея ли е да няма пароизолация за да се повиши въздушния поток?
BLUEPUPIL-2 - специалист
съб мар 30, 2019 11:33 amB0t написа:
Щом пароизолацията ще затруднява съхненето на конденза, мога и да не я слагам за въздушния поток да е по-голям и да може да съхне. Добра идея ли е да няма пароизолация за да се повиши въздушния поток?
Да повторим двата най-важни пароизолационни постулата. 1..Допускане на възможно най-малко количество водни пари в изолацията и 2..Вече проникналите в изолационните пластове водни пари, трябва да може да се евакуират и да не се допуска акумулирането им, например чрез вентилируема фасада. При допускане на компромиси по отношение на тези две препоръки е логично да се намали съдържанието на вода във въздуха, чрез влагоуловители. За баните, компромисите почти винаги водят до петна, мухъл или разрушаване на изолацията след замръзването на втечнените водни пари.
Hursa - майстор
За какъв въздушен поток може да се говори в пластовете изолация. Практически такъв не трябва да има. През пластовете водните пари се разпространяват, чрез дифузия - от зоните с по-висока, към зоните с по-ниска концентрация. Различните материали имат различно съпротивление по отношение на тази дифузия. Паропреградата има много високо такова съпротивление и така, както сте планирали да топлоизолирата - според мен, трябва да има, под гипсокартона (може между двата пласта). Все пак проникналите в неголямо количество пари (например през "неплътности" в паропреградата) трябва да "мигрират" навън (където абсолютната влажност е относително ниска през зимата), без да кондензират или замръзват - зида и стиропора имат относително неголямо съпротивление на паропроникване и би трябвало да го осигурят. Паропреградата трябва да ограничи проникването на тези пари в топлоизолационните слоеве от топлите затворени помещения през зимата, в които от битовите ни дейности има сравнително голямо пароотделяне (така го разбирам аз. В калкулатора на "марисан" е заложен коефициент на съпротивление на паропроникване - отбелязано като "мю" - според мен. Но обикновено с "мю" се бележи коефициента на паропроницаемост. Двете величини са реципрочни.)
През лятото е друго - тогава температурната разлика ще бъде значително по малка (в случая сте заложили -15 градуса, а в помещенията поне 20 - 25 градуса). През лятото, жегите са по около 6 часа в денонощието, през нощта външните температури ще са значително по-ниски. През лятото - относителната влажност все пак не е много висока навън.
B0t написа:
Скелета на къщата ще е монолитен. Колоните ще са И в ъглите, да, но погледнато отвън колоната свършва на същата вертикална повърхност на която свършва и плочата. Външната изолация ще покрива всичко - страници на плочата И колоните!
Какви ще са размерите на тези колони? Едва ли ще са 12х12 см. И докато на стените ще имате външно - 10 см стиропор + зид + 15 см вата. В ъглите и без това слаби места по отношение на топлоизолацията - ще имате 10 см стиропор + бетон + значително по-тънък пласт вата (10 см ЕПС ще имате и спрямо периферията на плочата на тавана и междуетажната). А поради това се налага ползването на паропреграда, дори и според изчисленията на калкулатора на така заложената топлоизолация на стените - да не се предвижда поява на конденз. Но пък вероятно не планирате "нискоемисионна къща". 5 см ХПС не е ли твърде малко, още повече при "подово" отопление. (А на тавана, при положение, че на стените предвиждате сумарно 25 см изолация, може би ще е добре да увеличите от 20 на 25 30 см, но това ако ще се стремите да намалите топлозагубите - за приближаване до топлозагубите от нискоемисионни сгради.)
B0t - специалист
Колкото повече чета, толкова повече не разбирам. Някой може ли да ме насочи към кадърен топлоинженер за консултация?
Sagittarius63 - специалист
Ако имам възможност сега да строя къща,бих я направил по следният начин:отвън 8см. ЕPS или вата,четворка тухла,5см. вата,единичка тухла,гипсова мазилка.Таваните на стаите гипскартон с 5см. вата + изолация фибран между гредичките на дюшемето - предпочитам го пред ламината.

Тема "Вътрешна+външна изолация на външна стена - ще има ли конденз и смисъл въобще като изпълнение?!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: