Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
angelfilev - специалист
Проблемите ти в случая възникват от ограниченията които неволно или не сам си въвел. Предварително си избрал, че пантата трябва да прилича на обикновена "класическа" панта и се опитваш да и вградиш търкалящи лагери. Като следствие възникват трудно решими проблеми и необходимост от компромиси.
В подобни случаи се прилага принципът на "Разширение на условието на задачата". За илюстрация нека формулираме задачата така:
" Да се направи Панта2 за врата с размери... и тегло...така,че
1. Да се завърта ръчно със сила не повече от 100н.
2. Да не се нуждае от обслужване и внимание докато съществува вратата.
3. Да е проста и евтина за изработка и монтаж".
При такава свобода разсъжденията следват логически ход. Търкалящи лагери отговарят на 1, донякъде на 2, но не на 3.
Плъзгащи лагери отговарят на 2 и 3, на 1 за момента неизвестно, да се провери.
Ръчната сила създава момент от примерно 100х1,2 =120 нм.
Силите на триене в пантите е 0,15х20000=3000н, респективно при ос 20мм 3000х0,01=30нм.
Сметките са ориентировъчни, наум само за ориентация.
Изводът с известни уговорки още на този етап е, че не са нужни търкалящи лагери.

При технически въпроси почти винаги има множество варианти за решение, колкото по-сложни, толкова повече. На началният етап е трудно да се прецени най-удачният. Нужно е набързо и приблизително да се развият и проучат.
Предлагам ти само няколко.
Свали си в pdf каталога на INA за PERMAGLIDE изделия.
https://www.permaglide.com/en/catalogue ... downloads/
Тези изделия ти решават проблема. Издържат 250н/кв.мм. Досмазват се след стотици часове непрекъсната работа при сериозни обороти. При теб практически никога.
Не си спомням коефициента на триене, но е по-малък от 0,15 който приех от сметките наум.
Когато се обадиш в офиса на INA в София е възможно да ти кажат, че ще доставят ако поръчаш примерно 20 втулки и варианта да не е приемлив.
Извинявай не ми се пише повече сега, ще продължа утре.
angelfilev - специалист
BLUEPUPIL, времето е чудесно, настроението добро и ще пиша креативно, кратко и ясно.
Има съвременни и качествени решения, но не съм убеден вече, че си заслужава да се коментира.
С въпроса за лагери създаде илюзия за много специална порта с тегло 0,5-1т. Като се разсея леко информационната мъгла се проясни, че става дума за обикновена порта която няма причина да е по-тежка от около 50кг.
На въпросната порта не и трябва нищо повече от по две панти на крило-струговани, всяка от по два детайла. Пантите да се заварят на място и готово. Предполагам почти всеки от форума има поне една такава порта.

Ако е вярно това което пиша възниква въпроса за какво беше целият шум? Въпросът е реторичен.
BLUEPUPIL - майстор
пет апр 30, 2021 10:20 amangelfilev написа:
BLUEPUPIL, времето е чудесно, настроението добро
и ще пиша креативно, кратко и ясно.
Чест и почитание за това, че диалога е креативен
и без лични нападки.

Като човек занимаващ се няколко десетилетия със
строителство имам макар и косвен допир до пантите
за портални двукрили врати. Признавам, че темата за
пантите е извън ареала на моите компетенции и е в
полето на маш. инженери.

Защо бягам от конвенционалното решение за
панти без лагери?

1..Лесно износване на пантата при не подновяване на
смазката;

Тук възникват въпросите, ако няма лагери:
1.1.Каква да е стоманата?
1.2.Дали да бъде температурно обработена?
1.3.Как би се отразило заваряването на постигнатата
чрез закаляване твърдост?

За елиминиране на заваряването към крилото и касата,
както е видно от чертежа е предложен монтаж с болтове.
Това би позволило след струговането да се заварят рамената
и да се премине към топлинна обработка.

2..При заваряването е почти невъзможно да се осигури
съосност на пантите. Обикновено се заваряват в затворено
положение и при отваряне тази липса на съосност води до
увеличаване на съпротивлението при отваряне.

3..Горните точки 1 и 2 при панти с недостатъчна твърдост
и не подновяване на смазката в комбинация с тънкостенни
кутии, водят до увеличаване на луфтовете, оттук провисване
и трудности за опериране със заключващите механизми.

Твърдението че посоченото крило с размери В=200см и
Н=220см тежи 50кг е вярно, ако се ползва тънкостенна кутия.
Аз бягам от такова решение, защото „отпускането“ е осезаемо.
Работил съм с ГВ профили от стомана с клас над традиционния
за БГ 235 и мога да кажа, че поведението е превъзходно. Така
че, теглото ще клони (с всичкото) му към 100кг. Беше посочено,
че не си струва за врата с ширина 200см да се правят панти с
лагери. Аз съзнателно намалих крилата до 200см, което създава
трудности с достъпа. Ако носимоспособността на пантите
позволява бих искал да увелича ширината на крилата до 300см
и теглото ще стане около 150кг при височина 220см.

Дайте акъл (още не съм прегледал посочените каталози с „готови“
решения) какъв да е дизайна на пантата с или без лагери,
така че да издържи поне 30 години без поддръжка и
провисването на края на крилото, широко 300см да не е
повече от 5мм за посочения период?
angelfilev - специалист
Добре! Ако имаш малко търпение тия дни ще ти предложа един-два варианта на панта за врата с тегло 150кг, височина 2200мм, ширина 3000мм. Ако желаеш промени тези цифри както ти е удобно.
cat - специалист
Изображение Това е търсената панта , предназначена е за портал с тегло 1 тон .
http://rimpexgroup.com/category.php?category=41
BLUEPUPIL - майстор
пет апр 30, 2021 5:19 pmangelfilev написа:
Добре! Ако имаш малко търпение тия дни ще ти предложа един-два варианта на панта за врата с тегло 150кг, височина 2200мм, ширина 3000мм. Ако желаеш промени тези цифри както ти е удобно.
Имам търпение, нека минат празниците.

От общината не дват Н за врата да е повече
от 220+10=230см.

Няма място за плъзгаща врата.

За ширината, колкото повече по-добре,
демек касата ще е широка 600см, да не остават
парчета.
Горната част на касата ще е с болтове и след
напасването ще се махне.
Размерите на касата ще са 600 х 240см.
Ще може да се транспортира, дори без да се
махат страничните капаци.

От тези 240см височина, около 230 ще са над терена.
Крилата би трябвало да бъдат около 290-295 х 220см.
След като тегловите ограничения падат, бих искал да
ползвам UPN 65x42, при нужда от 18м материал за
крило става 18х7.09кг/м'~130кг.
Ако сложа дървения с дебелина 2см ще стане
0.02х6м2х550кг=66кг.
Така крилото би стигнало тегло около 200кг.
Като рамото на конзолата е 290-295см.

Касата ще е от UPN 80x45 17м х 8.64кг~150кг.
Общо 2х200+150=550кг.
cat - специалист
Във височината на портала има ли ограничения , ако няма евентуално портал тип хармоника няма ли да е по добър вариант .
BLUEPUPIL - майстор
Според тех. служба на общината максимума за
врата на уличната регулационна линия е 230см.
cat - специалист
Ще задам въпроса по друг начин . Това което ще влиза през този портал колко е високо ,? Питам защото в твоят случай хармониката е най удачното решение но и трябва горна релса .

Тема "Лагери за панти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: