Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
schuldiner - майстор
нед фев 23, 2020 12:54 amBLUEPUPIL написа:
Нормите и стр. литература обикновено приемат дървесината да е с около 12% влажност. Има корекционен коефициент, когато иде реч за дървесина, която ще се експлоатира в по-влажни условия, с който се редуцират нейните характеристики, да речем 0.9.

Най-интересен, обаче остава въпроса, когато се работи с мокър материал, кой от трите подхода е най-удачен:
1..Не се предприема нищо- работи се така все едно материала е сух.
2..Увеличава се с една стъпка сечението.
3..Подпира се временно отдолу, докато изсъхне.
То май не може легално с мокър материал, ама нека изпълнителят да си носи риска. Според мен, ако говорим за ребра 5х10 и 6х12, най-добре е временно подпиране и да си съхне в правилната форма. По-големите сечения при съсъхването могат да деформират конструкцията въпреки временното укрепване. Най-често се усукват, което не ги прави по-слаби, но усукването прецаква крепежите и нарушава равнината на покрива. Гредите бих изчакал да си изсъхнат сами и тогава да ги монтирам, ако не съм ги бракувал. На практика изсъхват достатъчно за няколко дни /на открито с обветряне/, за да се преценят дефектите, не е като по книгите да чакаш на проветриво, на сянка, месеци, че и да ги превърташ по няколко пъти...
Руди - майстор
Общо взето масивният български дървен материал е влажен.
Фирмите, занимаващи се с дървение къщи обикновено внасят
масивен материал, примерно от Австрия, сух и калиброван
или поръчват слепени греди за по-големите сечения, също
гарантирано сухи.
Монтаж с допълнително подпиране е приемливо решение.
Купуването навреме на материала и престояването му
на строежа също се практикува често.
При натоварване на влажен материал, има опасност от
пълзене - деформации, които с времето се увеличават.
След изсъхването на материала те се запазват дори
след като го няма товара.
Материал, който ще работи във влажни условия е добре
да се импрегнира.
шоп - майстор
нед фев 23, 2020 11:13 amschuldiner написа:
На практика изсъхват достатъчно за няколко дни /на открито с обветряне/
Изобщо не съм съгласен. Това да не е паросушилня!!!

Дървенията се суши при естествени условия 1-2 години. Стегната в стек с колани през 50 см и с летвички между всеки слой. Това под покрив и на течение.
schuldiner - майстор
нед фев 23, 2020 6:10 pmшоп написа:
нед фев 23, 2020 11:13 amschuldiner написа:
На практика изсъхват достатъчно за няколко дни /на открито с обветряне/
Изобщо не съм съгласен. Това да не е паросушилня!!!

Дървенията се суши при естествени условия 1-2 години. Стегната в стек с колани през 50 см и с летвички между всеки слой. Това под покрив и на течение.
Точно това казвам - чамът не се суши с години и не се пристяга. Като срежа чемберите на сухия материал и ми се разбягват на всички посоки - не, мерси. Ако ще се криви, да го виждам още при покупката или поне преди монтажа. Ако знаеш как да избираш, бракът е под 5%. Интересно, говорил съм с много оборотна борса, казва, че съм от единиците, които преглеждат гредите. Защо ли другите не ги гледат? Сигурно щото нищо не виждат...

Руди, импрегнираният материал е по-слаб. Колкото по-агресивна химията, толкова по-зле. За влажна среда е по-важно да има защитена облицовка, а конструкцията да има възможност да съхне/да се проветрява.
шоп - майстор
нед фев 23, 2020 7:10 pmschuldiner написа:
говорил съм с много оборотна борса, казва, че съм от единиците, които преглеждат гредите. Защо ли другите не ги гледат? Сигурно щото нищо не виждат...

Масово хората гледат гредите или талпите да са загладени външно, разбирачите гледат само среза от двата края и годишните кръгове. Коментирано е многократно из форума, прилагал съм и руски и финландски снимки кой конструктивен дървен елемент как може да се изметне според от коя част на дървената трупа е разбичен.
schuldiner - майстор
Напълно съгласен! Плюс малко от вида бор-ела-смърч, плюс малко от състоянието/външния вид. Масово избягват почернелите повърхностно, а точно те са без дефекти във времето. Сива и червеникава греда не искам. Смолиста също. Ако през талаша успея до видя да няма дупки от дървояди - перфектно.
horgasz - специалист
Благодарности на Руди, за ценната методика. Само ме интересува тоя наклон как се определя, т.е. кои размери или ъгли на покрива участват в него?
Руди - майстор
вт фев 25, 2020 3:02 pmhorgasz написа:
... кои размери или ъгли на покрива участват в него?
Участват хоризонталният размер (заложение) "b" и височината "h".
Прикачен файл:
slope.JPG
slope.JPG (28.7 KиБ) Видяна 2536 пъти
Баш Майсторо - специалист
Поздравления Руди! Много ценна информация за всички! :prayer: Извинявам се за въпроса, но битомната мушама за хидроизолацията с посипка и без посипка за тях ли става въпрос в таблицата или е нещо друго, защото ако за това става въпрос за един пласт много ми се виждат 10кг./м2. ?
Hursa - майстор
пет фев 21, 2020 6:04 pmРуди написа:
Ще споделя мои таблици...
Благодаря!

Тема "Помощ за изчисляването на дървените ребра" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: