• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
resistbody - майстор
нед окт 10, 2021 10:39 pmradius написа:
А защо ползваш стените за кофраж на колоните? Сега това се счита за неправилно.
И аз бях поел по този път, момчето което ми гради отказа да работи без колони.. след което дървения материал скочи в небето и взех метален кофраж под наем и не съжалявам въобще (нямам бригада строя сам с братчеда и вече един работник с опит)
НАРЕДБА №2 от23.07.2007 г. за проектиране на сгради и съоръжения в земетръсни
райони
Чл. 71.(1) При скелетни сгради зидарията на самоносещите стени се свързва със
скелета на сградата посредством еластични връзки.
(2) Между самоносещите стени и колоните на скелета се предвижда фуга(междина)
не по-малка от 20 mm, която се запълва с нискоякостни материали(като клас на якост на
натиск на вароциментов разтвор М1 N/mm2 и др.)
Споко няма да ти падне къщата като са ти така отляти колоните..
BLUEPUPIL - майстор
Момчета, чест и почитание, ама
накриво отиват работите и се налага
BLUE-то да се дълбочее.

Чл. 45. Тухлените калканни и фасадни стени,
както и фронтоните и атиките се обрамчват
със стоманобетонни колони, разположени
през не повече от 3 m осово разстояние, и
с хоризонтални или наклонени стоманобетонни
пояси, разположени също през не повече от
3 m осово разстояние по височина.
Чл. 52. Неносещите елементи (преграждащи
и ограждащи стени
, скелетни пълнежи и др.)
се предвиждат олекотени и свързани с носещата
конструкция - колони, стени и др.

Чл. 53. Неносещите елементи и техните
закрепващи връзки се изчисляват на сеизмични
сили извън равнината им съгласно чл. 23.
Чл. 70. Допуска се използването на самоносещи
стени в следните случаи:
1. при разстояние между колоните, обрамчващи
стените, не по-голямо от 7,20 m;
2. при височина на сградите, мерено от терена,
изпълнявани в сеизмични райони със сеизмичен
коефициент:
а) 0,05 < 0,15 - до 20 m;
б) 0,15 0,27 - до 18 m;
в) > 0,27 - до 12 m.
Чл. 71. (1) При скелетни сгради зидарията
на самоносещите стени се свързва със скелета
на сградата посредством еластични връзки.
(2) Между самоносещите стени и колоните на
скелета се предвижда фуга (междина) не
по-малка от 20 mm, която се запълва с
нискоякостни материали (като клас на якост
на натиск на вароциментов разтвор М 1
N/mm2 и др.).
(3) По цялата дължина на самоносещите стени
на нивата на етажните конструкции се предвиждат
земетръсни пояси, свързани със скелета на сградата.
Не мога да разбера, защо ще тургате фуги между
колоните и тухлата? Ако ще пазите мазилката от
напукване, гредата отгоре ще натисне и пак ще
я напука. Повтарям ви за кой ли път, че сеизмичната
вълна не знае коя стена е носеща и коя не. В
критична ситуация зид опрял до колоните ще може
да „погълне и неутрализира“ енергия, която иначе
би нанесла щети на конструкцията.

Затова съвета на BLUE, за едноетажни и двуетажни
къщи е да ползвате по-яки тухли, а не да се стремите
към олекотяване.

:partyman:
Пеш - специалист
В лошо време какво с по-хубаво да си уплътниш деня ако не, с търсене на перфектни компоненти за следващите етапи на къщата.
Дограмата вече я решихме, Профил VEKA 70, Каса 5кам. SOFTLINE 70мм, Стъкло 36мм 4Ка/4Б/4Вис.ен. към 7000лв за цялата гъща.

И така дойде време и за входната врата, до сега не съм си мислил, че е толкова ограничен избора. А ако говорим за ценови диапазон направо не ми се повярва. Та варианта към който клоня е Porta doors - energy protect със впечатляващ UD =1.1W/m2 и цена около 2500лв. ( баси... :axe: )

Тук бих искал някой да сподели мнение, отностно вратите и какво е избрал. Не ми пречи да дам 2500лв (да не ме разбирате погрешно, изобщо не ми се нрави да се разделя с такива пари..), но ако найстина има смисъл и е много добър вариант защо не?

Примерна снимка на вратата която съм харесал:
Прикачен файл:
0-02-0a-0dbf47c73ca5bff2968540ffa80f67f549e376b8b31d494cdf092ee1aa958fac_eb721b7f45fb7775.jpg
mkocev - специалист
Относно дограмата, питай за цена с топъл дистанционер на стъклопакета. Уж е по-добре. Намалява вероятността за конденз по краищата.
За избраната вратата съвет нямам мнение. Моята сам си я направих, след като разгледах достъпните като цена врати. Порта доорс изглеждат добри. Хьорман също са добри, ама май са по-скъпи.
Другият (и доста добър, според мен) вариант е, да си намериш някой добър майстор (по вашия край трябва да има такива :)) и да ти направи хубава дървена врата с добър "хардуер". Като цена би трябвало да излезе доста под тази на Порта, а ще върши същата работа. За къща няма голям смисъл вратата да е блиндирана с емнайсестранно заключване, тъй като е много по-лесно да се влезе през някой прозорец.
В тоя ред на мисли, може да питаш и за секюрити обков на дограмата, ако не е предвиден такъв. Не че пази стъклото от чупене, но все пак прави отварянето отвън една идея по-трудно :)
Една насока. Твърди се, че при двустранно отварящите се механизми, крилото прибира по-плътно към касата, поради наличието на повече пинове.

Сетих се и още нещо. Понеже ни си писал за цвят на дограмата. Моята дограма е същия профил, с фолио антрацит върху бяла основа. Вижда се бяло по канта на крилото и вътрешните страни на касата. Това е при отворен прозорец/врата и за мен не е проблем. Има обаче друга недомислица. При монтажа на стъклопакета се вижда тясна част от вътрешната част на стъклодържача и касата (под уплътнението). В моя случай, пакета е с черен топъл дистанционер и белите ивици, които се виждат през стъклото меко казано не изглеждат добре. Изхабих една камара перманентни маркери за да боядисам тази видима част преди остъкляването :) Така че, ако случайно си избрал такъв цвят го имай предвид.
Пеш - специалист
пет окт 15, 2021 3:37 pmmkocev написа:
Относно дограмата, питай за цена с топъл дистанционер на стъклопакета. Уж е по-добре. Намалява вероятността за конденз по краищата.
За избраната вратата съвет нямам мнение. Моята сам си я направих, след като разгледах достъпните като цена врати. Порта доорс изглеждат добри. Хьорман също са добри, ама май са по-скъпи.
Другият (и доста добър, според мен) вариант е, да си намериш някой добър майстор (по вашия край трябва да има такива :)) и да ти направи хубава дървена врата с добър "хардуер". Като цена би трябвало да излезе доста под тази на Порта, а ще върши същата работа. За къща няма голям смисъл вратата да е блиндирана с емнайсестранно заключване, тъй като е много по-лесно да се влезе през някой прозорец.
В тоя ред на мисли, може да питаш и за секюрити обков на дограмата, ако не е предвиден такъв. Не че пази стъклото от чупене, но все пак прави отварянето отвън една идея по-трудно :)
Една насока. Твърди се, че при двустранно отварящите се механизми, крилото прибира по-плътно към касата, поради наличието на повече пинове.

Сетих се и още нещо. Понеже ни си писал за цвят на дограмата. Моята дограма е същия профил, с фолио антрацит върху бяла основа. Вижда се бяло по канта на крилото и вътрешните страни на касата. Това е при отворен прозорец/врата и за мен не е проблем. Има обаче друга недомислица. При монтажа на стъклопакета се вижда тясна част от вътрешната част на стъклодържача и касата (под уплътнението). В моя случай, пакета е с черен топъл дистанционер и белите ивици, които се виждат през стъклото меко казано не изглеждат добре. Изхабих една камара перманентни маркери за да боядисам тази видима част преди остъкляването :) Така че, ако случайно си избрал такъв цвят го имай предвид.
Дървена врата за външно използване, не бих си направил. смятай че след 5 години, ще вее от всякъде с какъвто и да е дървен материал (в рамките на разумното говорим) . Изобощо не гледам и защитните механизми на вратите, единственните две неща са : да ми хареса и да пази топлото да не излиза.
Мерси за коментарите ти отностно дограмата, мисля че с точно такъв дистанционер са предвидени ( черен - топъл), цвета е Орех.
mkocev - специалист
При ореха мисля, че основата е кафява, така че няма да го има проблема с белите ивици.
Успех
mkocev - специалист
Абе няма ли кой да го оправи тоя форум и да се спре с двойните постове :)
Virtex - майстор
пет окт 15, 2021 2:56 pmПеш написа:

И така дойде време и за входната врата, до сега не съм си мислил, че е толкова ограничен избора. А ако говорим за ценови диапазон направо не ми се повярва. Та варианта към който клоня е Porta doors - energy protect със впечатляващ UD =1.1W/m2 и цена около 2500лв. ( баси... :axe: )
За дограмата : също съвет за топли дистанционери.

За вратата - за около 2500-3000лв вземаш хорман с 0,98 W /m² със стъкло. Ако влезнеш в стандартните им размери на "промоции".
Тези Портадорс варианта със стъкло по средата маи не бяха 1.1W/m2. Но е възможно да съм гледал стари брошури.
Пеш - специалист
Сега дойде дилемата за покривите и по-точно местата, където ще се вижда дървената обшивка.Обмислям да я направя с кофражни греди, НО тук строителите ме съветват да ги направя с ламперия( както се прави попринцип).
Мен ми се искаше да шлайфам кофражните греди и да ги лакирам за да постигна подобно на ламперията. Как мислите вие?
Имате ли подобни решения, защото нещо не намирам примерни покриви в интернет.

Отностно вратите, вероятно ще е тази на Портадорс, защото другите варианти скачат над 3 000лв и ми идва в повече...
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 33

Тема "Проект "Къщичка"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: