• 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
schuldiner - майстор
Блу, а какво ти е мнението за двуслойния бетон за пътеки?
Примерно земновлажен В15 върху с фракция 4-5 см, отгоре В30 с 2-3 см и повечко химия.
BLUEPUPIL - майстор
пет май 14, 2021 6:43 amschuldiner написа:
Блу, а какво ти е мнението за двуслойния бетон за пътеки?
Примерно земновлажен В15 върху с фракция 4-5 см, отгоре В30 с 2-3 см и повечко химия.
Може, ако се бърка на място, по-малко количество бетон,
колкото за едно междуфугие.

Правил съм го с бетоновози, ама голям зор,
за да се спазят следните времеви периоди:

1..Време от изсипване в камиона до полагането.
1.1. Самосвал макс. 1ч
Топло време 45мин.
Горещо време 30мин.

1.2.Бетоновоз макс. 2ч.
Топло време 1.5ч.
Горещо време 1ч.

Ако се прибавят забавители или суперпластификатори
за горещо/топло време, които съдържат, задължително
съставки увеличаващи „прозореца“, горните времена
могат на се увеличат с около 30мин.

Има спор, дали посочените от мен числа касаят само
транспорта до бетонпомпата или включват и цялостното
полагане на бетона.
schuldiner - майстор
Може, ако се бърка на място, по-малко количество бетон,
колкото за едно междуфугие.


На място, естествено, поле по поле. Като ми сурнат 5-6 кубика наведнъж, какво да ги правя? Това са 40-50 метра с ширина метър-метър и двайсет, докато стигна края, ще е "бетон"...

Като съвет за обработката ще добавя, че бетонът трябва обилно да се мокри, поне два пъти на ден след първначалното втвърдяване, след 3-4 дни - по веднъж. За да не бяга влагата, се засипва с пясък или талаш 2-3 см. Аз ползвам едни рула геотекстил 16-та употреба, перфектна работа вършат като се напоят.
Понеже никога не ми се е получавало пердашенето на бетон от миксер, принуждавам се всеки път да ръся цимент след първия половин-един час и така да обработвам. Но, както казах, бетонът може да се отлее в кофражче от дъски, да се вибрира и всичките му дефекти да се поправят с последваща циментова хидроизолация. Ако на някого му се свидят стотина лева за 25 кг хидро /при 1мм слой стига за двайсетина квадрата/, евтиният заместител е торба цимент + 5 л туба бетонконтакт за около 30 лв. общо. Смесва се 1:1 на каша, която е удобна за нанасяне с валяк - може да се повтаря, потретва... и върши работа.
2metraninja - специалист
Много бачкам и чак сега влизам да прочета форума.

По няколко причини предпочитам пътеките ми да са бетонни. Иначе е романтично наистина с речен камък или наредени камъни/плочки/филии дървени стволове и т.н.

Имам два примера на приятели в района с ненапукани и некомпрометирани бетонни пътеки от по десетина години.
Единия е поръчал бетон Б35 и дори не е слагал камъни отдолу - само найлон и отстрани кофражче да се излее и нивелира бетона и армиран с електрозаварена мрежа 20х20. Бил съм у тях, изглеждат си ОК. В сравнение, до дворната чешма бил залял с нормален бетон Б20 или Б25 и казва че всяка пролет с метличката събира изроненото от горния слой на площадката.
Другия не помни какъв бетон е поръчвал, но бил казал на бетоновъзела че го иска за пътеки и най-вероятно са му докарали силен бетон. Той е сложил десетина сантиметра натрошени камъни в легло отдолу, после отново електрозаварена мрежа и отстрани кофраж за нивелиране. Слоя бетон между 7.5 и 10 см. Неговите пътеки са на над 10 години, прати ми снимки - изглеждат като нови. Бил сложил на прясно някаква боя да не са скучно бетонно сиво и са на цвят вид охра.

И трети, малко анекдотичен пример, но като отливахме основите за къщата, остана половин-един кубик от нормалния бетон Б25 и го изсипахме пред входната врата да се получи основа за бъдещото антре към 2х3 метра. Нито камъни, нито найлон, нито кофраж, само армировка 20х20 мрежа, подпряна на няколко парчета тухла. Изляхме бетона директно върху пръстта и прахоляка. Нито вибриран, нито заглаждан отгоре. Дебелината на слоя стана около 10 -12 см. Засега не е мръднала, нито се е изронила, нито напукала, нито нещо друго, макар и само една мека зима да е минала. Наскоро исках да поизкъртя малко от едната страна - ми то не става.. здраво - бетон - и в преносен и в буквален смисъл.
пет май 14, 2021 10:39 pmschuldiner написа:
Виж, ако след бетона минеш и с циментова хидроизолация, ще решиш повечето проблеми, от пукнатините, до озъбването от въглената киселина и хлъзгането, ако го полираш прекалено... А и не е особен проблем на няколко години да удряш един валяк с хидро на пътеките.

Ако на някого му се свидят стотина лева за 25 кг хидро /при 1мм слой стига за двайсетина квадрата/, евтиният заместител е торба цимент + 5 л туба бетонконтакт за около 30 лв. общо. Смесва се 1:1 на каша, която е удобна за нанасяне с валяк - може да се повтаря, потретва... и върши работа.
Каква хидроизолация за бетона отгоре препоръчваш?
ср май 12, 2021 5:36 pmschuldiner написа:
Пречиствателната: ... Подразбира се, декларираш изгребната. Не пречи да я зануляваш през 2-3 години.
Идва ли реално някой да гледа каква яма или пречиствателна станция си сложил? И ако е бетонна, но с 2 отделения - анаеробно и аеробно с активна аерация с помпа и чак тогава е попивното поле, ще ми я зачетат ли за "пречиствателна станция" или само купешките със сертификати признават?
ср май 12, 2021 5:36 pmschuldiner написа:

Фугата е задължителна, поне през 4 м, ама я по-добре на 3. Към сградата ще анкерираш само ако основите й са предвидени за еркерния товар. Дълбочината е на целия слой, а ширината... на десет см слой и един стига. Най-лесно става с ивица фибран, след втвърдяването горният 1 см от фибрана се изрязва и там се пълни с ПУ-уплътнител.
Хмм, не е ли много това цял сантиметър и до долу дълбока тая фуга? Гледах в интернета че отливат целия бетон и после с едни като пердашки ли как се казват - с метален ръб вкопават тази фуга применро на 3-4-5 см дълбочина и не повече от 5 мм широчина и така заглаждат горе ръбчето на фугата да не е грубо.
Идеята ти с тънък фибран като разделител всъщност доста ми харесва. Хем няма да се пълни с вода и пръст и да ми растат плевели там, хем ще си има фуга.
nikolov333 - майстор
На първо време, около моята къща планирам пътеките да ги направя с мембрана и чакъл с повърхностен дренаж по края, докато поулегнат основата и насипа около тях. После ще видя как ще се държи системата и тогава ще решавам за бетона..
2metraninja - специалист
ср май 19, 2021 4:11 pmnikolov333 написа:
На първо време, около моята къща планирам пътеките да ги направя с мембрана и чакъл с повърхностен дренаж по края, докато поулегнат основата и насипа около тях. После ще видя как ще се държи системата и тогава ще решавам за бетона..
Ами няма ли да се вдигне нивото на алеите ако решиш да слагаш и бетон? Или пък да ти останат ниски ако решиш да не слагаш бетон? Или просто ще досипеш още чакъл отгоре?

Също тази мембрана (геотекстилна, нали за такава говорим?) върши ли работа срещу плевелите? Един колега каза, че си растяли почти необезпокоявано през нея под верандата му.
2metraninja - специалист
Отдавна не съм писал, ама работа много и почти нямах време за строежа. Позанимах се с канализацията. Изкопахме ямата, изкопах канали и положих канализационните тръби, днес ще излеем малко подложен беотн и след седмица ще поставим корубите. С 2 секции ще е, водоплътни, с помпа за активна аерация, с друга помпа да връща по-гъстата утайка обратно в първата секция и накрая ще се излиза вече ужким преработената вода в дренажно поленце.

Като приключим с ямата и канализацията и мога вече да заравня двора, ще се занимая с пътеките и вече мога да сложа скеле и да стигна до следващия ми проект, който е лепенето на стиропора отвън и измазването. В тази връзка нещо не мога да намеря информация и да си го представя. Има 1000 видеа и теми за обръщане, но все отвътре. Отвън нищо не можах да намеря. Та който може да помогне с технология и съвети, ще съм благодарен. Покрай прозорците отвън на 90 градуса ли се прави да е стиропора? Само с ъгли с мрежа и шпакловка ли се завършват ъглите на отворите на прозорците? А на вратите?
2metraninja - специалист
В това видео ако правилно виждам, се слага стиропора наравно със светлия отвор за касата на прозореца и е на 90 градуса.

nelina_london - специалист
Надявам се,че разбрах правилно това на 90°.Да,така се прави като на видеото.Всеки ъгъл на прозорец не трябва да среща сладка на EPS на около 20см във всички посоки.И после така си се армират с мрежа предварително прозоречните ъгли.
Не изгледах цялото видео,но лепенето на стиропор си беше точно по технология-или на гребен или рамка и топки.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: