• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Sandman - специалист
Успех в начинанието пожелавам!
Ще следя темата :)
2metraninja - специалист
Прикачен файл:
20201029_105933.jpg
Отначало майстора викаше да сме го наливали на 1 път, после каза че по-точно и по-добре щяло да стане на 2 пъти. Първия път до под плочата и после да се сложат мрежите и фибите и т.н. и по-точен кофраж да се изправи отгоре да е абсолютно водоравно.
Прикачен файл:
20201029_123733.jpg
35 кубика Б25 това наливане. Питах има ли файда от разни водоплътни добавки, фибри и кристализатори и ми казаха че няма голям смисъл, а не били никак евтини. Ще видим с времето.
Прикачен файл:
20201029_123510.jpg
Кофража им издържа геройски, нищо че беше валяло предишната вечер.
Прикачен файл:
20201029_131318.jpg
Прикачен файл:
20201029_172448.jpg
Дойде и останалата част от дървения материал без гредите за покрива, които нямало смисъл да се сушат, било ОК да се коват направо, защото се спъвали и там си съхнели после. Голяма играчка това подреждане, дори и само да направиш равна подложка отдолу.
шоп - майстор
@2metraninja

за изолация мислил ли си?
тези 35м3 бетон ако ги бе направил изолирани от грунта ( прочети на руски какво е утепленная шведская плита или УЩП ) можеше да имаш един безплатен огромен топлоакумулатор, който да използваш за безплатно и/или нискотемпературно отопление.
Но вече е бита карта тази идея.
Фундамента е отлят, важното е нагоре да няма грешки, че всеки хидро и термомост е скъпа грешка:-)
Руди - майстор
Аз не съм съгласен да се оставя хумусът в рамките на къщата, поне едно
20-25 см трябвало да се почисти като гледам откосите, за да се махне
треволяка и корените му. Като почнат да гният - слягат.
Пък и хумусът може да се ползва за планиране на двора.

Добавките за водоплътност не са скъпи и напразно си ги
икономисал, все пак къщата е дървена. Майсторите ти вероятно
не са наясно - то не може всичко да се знае. Пък и да не се занимават...
Така както е безкофражно-грапав, няма начин да се сложи никаква
хидроизолация. Поне подложки - ленти под стените сложи, а и опорния
венец (хоризонталните греди до бетона) вземи да ги импрегнираш.
2metraninja - специалист
пет ное 13, 2020 2:31 pmшоп написа:
@2metraninja

за изолация мислил ли си?
тези 35м3 бетон ако ги бе направил изолирани от грунта ( прочети на руски какво е утепленная шведская плита или УЩП ) можеше да имаш един безплатен огромен топлоакумулатор, който да използваш за безплатно и/или нискотемпературно отопление.
Но вече е бита карта тази идея.
Фундамента е отлят, важното е нагоре да няма грешки, че всеки хидро и термомост е скъпа грешка:-)
То това дори не всичко! :-D После наляхме още 19 кубика - за плочата и малко за антрето. Питах майстора дали има смисъл и начин да се изолира бетона от земята и той вика: по този начин като се налива само в изкопи - няма как. Вика: ако беше по-равно, можеше поне отдолу да сложим фибран, ама така ще се размести и начупи и няма да върши предвидената работа - само ще заровиш едни няколкостотин лева фибран под бетона.
Това със заравняването си го отчетох като сериозна грешка изобщо - че като купих мястото не вкарах 1 багер да го нивелира, ако трябва да се донесе пръст още да се изравни и после един трактор да го изоре, фрезова, да го направи на прах направо и на тепсия равно и така да си почива 3-4-5- години колкото ни отне да се организираме/престрашим да почнем да строим. А сега е на бабуни цялото и с наклон и е лека дупка - по-ниско е от кота терен, ама както и да е - за следващия път ще знам.

Понеже мисля да е с подово отопление, вика: ти ще сложиш фибрана под всяка стая и това ще ти е изолацията от студа отдолу.

Да, под стените ще има изолация, и самите греди, които са на пода ще са катраносани. Така е написал архитекта. Взех воалит без посипка 3 мм, но даже ми се вижда афиф - тя тази хартия като я напънеш малко и се цепи. Гледал съм че слагат един материал като дебела гума с пъпчици - не мога да се сетя как се казва и се чудя дали да търся такава и да слагам.

Също искам да катраносам и пусна воалит отстрани на бетонните основи докъдето може като се махне кофража. Или пък с някаква течна гума да го намажа?
2metraninja - специалист
пет ное 13, 2020 2:48 pmРуди написа:
Аз не съм съгласен да се оставя хумусът в рамките на къщата, поне едно
20-25 см трябвало да се почисти като гледам откосите, за да се махне
треволяка и корените му. Като почнат да гният - слягат.
Пък и хумусът може да се ползва за планиране на двора.
Да, и аз така сега го мисля, ама не го помислих когато трябваше. От друга страна пък не ми се щеше да разрохвам пръстта, че не мога да си представя как ще го уплътнят идеално с трамбоване. Та и така и така...
пет ное 13, 2020 2:48 pmРуди написа:

Добавките за водоплътност не са скъпи и напразно си ги
икономисал, все пак къщата е дървена. Майсторите ти вероятно
не са наясно - то не може всичко да се знае. Пък и да не се занимават...
Ми не знам за тея добавки, това ми го каза и бетонджията. Вика: трябва такива добавки да намериш, които са планирани за конкретния бетон. Разказа ми всякакви истории. Вика: Слагали са такива добавки в много качествен техен и на конкуренцията бетон. Вика: нашия стегна. на конкуренцията - с шепи се гребеше още след 2 дена. Не че на конкуренцията е кофти нещо - просто тея добавки никой не ги знае кви са, за къв бетон са правени, дали са съвместими... Техния бетон бил английски, на конкуренцията австрийски или нещо такова. Много приятен пич тоя Миле от Хидробетон, дори и накрая да не купих от него, 2 часа си говорихме, интелигентно момче. Разправяше ми за негови клиенти как преди уж слагали някви извънземни добавки, двойна почти цената ставало, като го пробвал - бил Б15 бетон и други такива. Де да го знам, може всеки да си поддържа неговата адженда.
пет ное 13, 2020 2:48 pmРуди написа:
Поне подложки - ленти под стените сложи, а и опорния
венец (хоризонталните греди до бетона) вземи да ги импрегнираш.
Да, ще сложа. И целия материал мисля да го импрегнирам. Купих бохемит 5 литра да го пробвам, на теория звучи много добре, но не мога да си представя че разходната му норма е 30 милилитра на квадрат. Колкото и да е концентрат. То на хомеопатия ще отиде. Например една руска бъркана химия - Натриев бихромат със син камък, оцет и вода - там разходната му норма е 600 мл на квадрат. Как бохемита го концентрираха то 30 мл - не знам... Работата е че и тая руска химия не излиза много евтино. Дадоха ми акъл да съм вземел горено машинно масло. Няма ли да мирише това нещо и да се хлъзга - не съм сигурен. А, и дали няма да направи дървото още по-горимо?
2metraninja - специалист
Прикачен файл:
20201110_130049.jpg
Майстора каза, че толкова арматура колкото в моите основи за една дървена къща имало, сумарно в цялото тяхно село в къщите нямало да се намери :-D Вдигнаха още кофража до нивото на плочата, изравниха по конец всичко ужким и още 19.5 кубика бетон наляхме. Майстора вика че основите ми били здрави като за двуетажна тухлена къща с плочи. Нека, да е здраво. Раправя ми как масово - дори и сега - строяли с 10-15 см изкопче, отгоре един ред мрежа, наливат бетона и почват да коват фрейминга. Един техен приятел беше дошъл да ги види и се хвалеше как за 25 000 лева бил построил 100 квадрата дървена къща на груб строеж, но майстора ми каза после че той също така с полу-плоча отдолу само бил строял и други неща си спестявал. Вика: как няма да му излезе евтино, то колкото искаш, толкова ти излиза евтино, после след първото леко земетресение като се намести пръстта малко се напукват таваните гипскартона, вратите почват в касите да не влизат добре, ама нали е евтино... Де да знам, аз като помисля че само в основите зарових 10-11 бона материали и труд, поне ще се успокоявам че е здраво :)
Прикачен файл:
20201110_131120.jpg
Отгоре с вибромастар го минаха няколко пъти, стана доста гладко и равно наистина.
шоп - майстор
Наистина строиш здраво и за това не съжалявай, а се радвай.
Ако бе пуснал темата преди 1-2-3 години щеше да получиш много конструктивни съвети.
Например както спомена Руди, чернозема се премахва, насипва се 10-15 см пясък.
Пластовете пясък се полагат по 5 см и се мокрят и трамбоват с виброплоча.
Така вече имаш равна основа и се полагат 15-20 см фибран и отгоре 20 см фундаментна двойноармирана плоча с вградено подово.

Така с един удар биеш няколко заека.
Имаш изолация, хидроизолация, подово и замазка накуп.

За дървени къщи е желателно този бетонен топлоакумулатор за да имаме голяма инертност и комфорт на обитаване

Прикачен файл

shvedskaya-plita-fundament.jpg
shvedskaya-plita-fundament.jpg (96.32 KиБ) Видяна 1167 пъти
2metraninja - специалист
Мда, добра идея изглежда. Нищо, другия път :) Засега ще слагам отгоре подовото. Много по-скъпо ли излиза да се сложи подово, отколкото да се слагат радиатори/конвектори евентуално за термопомпа?
шоп - майстор
пет ное 13, 2020 5:38 pm2metraninja написа:
Много по-скъпо ли излиза да се сложи подово, отколкото да се слагат радиатори/конвектори евентуално за термопомпа?
При твоя случай ако сега не сложиш подово, а след години ще сгрешиш много.
Подово отопление монтирано при строежа е по-евтино и комфортно от система с отопление с радиатори.

Ако ще се отопляваш с ТП подовото е ОК
Ако искаш и да се охлаждаш с ТП си заложи и изводи за вентилаторни конвектори към всяка стая. Не пести от диаметър на тръбата. Забрави тръбички ф16
Няма да обеднееш ако заложиш ф20, ф25
не забравяй и тръби за отвеждане на конденза от конвекторите при охлаждане с подходящ наклон. Те могат да бъдат и ф16 :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: