• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
kozl - майстор
Неква случка от промешлена сграда. Плоча без замазка, шлайфана, отгоре епоксидно покритие и като шурна вода в долния етаж....
Пукнатините в плочата се предават на свързаното отгоре. Това за свързаната замазка.
От личен опит:
Гараж с шлайфана мозайка, с парно ТЕЦ, студена вода и с канал + подов сифон от 1970, колата е от 1974. Първата москве, след това ладичка и до пежо. Има пукнатини в мозайката, но мозайката изглежда добре. Е тук там съм я понаранил, че съм причуквал нещо отгоре. Съсед си миеше колата в гаража, та наводне мазето под него. Явно и плочата спукана. Конструкцията на сградата е пакетноповдигаща на 9 етажа.
Тук дето все още живея сградата е с РП от 2002. Правилниците се промениха в гаражите има вода топла и студена и мивка, но няма канал за сифон, защото ако има се изисква каломаслоуловител. Отопление също няма. Замазката е с лек наклон към вратата. Отгоре е изпердашена с циментово мляко. Циментовото мляко крепи замазката и не забелязвам износване. Но пукнатини има, а и след теч от горния етаж и наводнен гараж пукнатините осезателно се увеличиха и по пода и по стените дето бяха наводнени.
Сградата при големия син с РП 2007 г. Той ползва от 2014.
Гаражите на циментова замазка, пердашена с "хеликоптери". Мноо зле. Замазката се рони, особено под гумите. Канал и вода няма. Пукнатини има. Наклони на замазката няма. На места с дебелина към 2 см замазката се отлепи и отлетя. Правих локални поправки със замазка 1:1 земновлажна и я причуках отгоре, демек трамбована. Бетона напоих с Планикрет на Мапей. Това ползвахме във фирмата в-у бетона под замазките. До сега кръпките държат, но не помня кога ги правих.
При малкия син сградата е от 2019. До гараж не се дореди. Та единственото ми наблюдение е, че гаражите са на замазка шлайфана с "хеликоптери" без наклон и даже при проливен дъжд поне един от тях се напълни с вода отвън. Няма отопление няма вода, няма канал.
Та от наблюдението на тези извода е колкото по-ново строителство толкова по-зле е пода на гаража.

Промишлен обект - замазка с епоксидно покритие с кварцов пясък за грапавина. Стои като на малки 1 мм камъчета достатъчно грапаво. Мие се с водоструйка. Отгоре се движи газокар. На места се отлепя и пада, но пък това покритие може да се поправя за 24 часа. Ми гаранцията мина, сега поправя персонала. Лесно за поправка.
В автомивка такова покритие беше пълен провал, главно зимата при ниски Т, но там условията са отвратителни.

И малко електроспам:
При 1970 гаражите бяха с витлови бушони, не помня колко А. Сега не съм се сетил да погледна след смяна на таблата от ЧЕЗ какво са надиплили, но апартаментите бяха с 63А, сега са АП 50А, т.е. деградирали :roll:
2002 АП25А
2006 АП 10А
2019 АП 6А
:?
schuldiner - майстор
съб сеп 03, 2022 9:21 pmradius написа:
Ама тук не е мозайка с/у епоксид , а тънка замазка с/у мозайка.
Е да де, не мисля, че може да стане с мозайка. Това, дето си го представя brum е филц бетон и е много компромисно за под на гараж. А тънката замазка трябва и да е защитена срещу вода и изронване - чисто замазка пак не става. За работилницата епоксидното се получи /на съмнително ниска цена/ - що да не прави и в гаража?
Контактен грунд или шприц върху плочата, замазка 1:3 с наклон към входа, финишна шпакловка. Финишът може да е епоксиден, може силноциментов или с добавени други полимери. Варианти много, само да спомена за металните фибри, съвсем ще се отплеснем... Има разлика в технологията - епоксидните се правят след пълно изсъхване, циментовите веднага след първоначалното свързване на замазката или след обилно мокрене. Вариант е циментовата шпакловка да се гланцира, не с хеликоптер, разбира се.
По принцип замазката, дори и 3-4 см, няма проблем с натоварването от кола, ако не е сбъркана някъде. Риск има при праговете, защото там е най-тънка, а и се получава "удар" при влизането. Там може да се защити с гумена пътека или подобен еластичен праг.
BLUEPUPIL - майстор
нед сеп 04, 2022 8:32 amkozl написа:
Промишлен обект - замазка с епоксидно покритие с кварцов пясък за грапавина. Стои като на малки 1 мм камъчета достатъчно грапаво. Мие се с водоструйка. Отгоре се движи газокар. На места се отлепя и пада, ====
В автомивка такова покритие беше пълен провал, главно зимата при ниски Т, но там условията са отвратителни.
Затова се минава на по-горно ниво:
Полиаспартово полиурейно покритие
(polyaspartic floor coating)


Прикачен файл:
1.jpg

Прикачен файл:
2.jpg

Прикачен файл:
3.png
hidrazin - майстор
пон сеп 05, 2022 4:03 pmBLUEPUPIL написа:
Затова се минава на по-горно ниво:
Полиаспартово полиурейно покритие
(polyaspartic floor coating)
Кво му е по-горното? Ако става дума за цената - да, по-горно ниво е.
И на него му пречи влагата от бетона и се разслоява.
На всичкото отгоре не е устойчив на акумулаторна (сярна) киселина.
Когато е мокър се хлъзга също като при епоксидните подове.
:partyman:
radius - майстор
Тва е по второ направление, това му е хубавото :lol: :lol:
BLUEPUPIL - майстор
Отправната точка на дискусията беше здравина поставена по оста на времето. По този показател Polyaspartic polyurea превъзхожда епоксито. Затова е първи избор за тежко натоварени подове като Forklift areas и Truck Driveways. А това, че на БГ почва нещата са се оср@#$ си е чисто кинтонемско изкривяване на реалността.
Като сърдечните стентове, като туриш най-скапаните и не става добре. Ама пък що да става добре, като пациента трябва да се върне пак, иначе как ще се точи здравната касичка.
С думи прости постоталитарен, държавен капитализъм.
Циркът е пълен.
Чакаме багерите да отидат в карловско, че реката цепи по улиците. Ама май колегите си искат първо паричките за изработеното и служебният кабинет едвам принуди няколко машини да заработят чак днес. Насила хубост не става.
Lutchezar - майстор
Основното също беше че целогодишно се движи микробус по това покритие. Зиме и лете, в дъжд и сняг.
savagebs - специалист
друг вариант битумна хидроизолация, воалит , трошляк, гранитни павета или друг вид устойчиви
ако искаш може и фобран, армирана замазка, хидроизолация, воалит, трошляк, гранитни павета
brum - майстор
Накрая с гранитогрес ще го действам. Намерих грапав на съвсем прилични цени. То труда е повече от гранитогреса в крайна сметка, та не е толкова определящ той.

Та основата е с лош наклон. Ползвахме хубав бетонконтакт и отгоре Баумите Е225. В най-тънката част идва малко под сантиметър и с леко усилие се къртеше. Напоих я добре с Mapei Prosfas и ми се събраха очите. Няколко часа след като го нанесох не можех да откъртя парче от замазката. Дори в най-тънката част стана като едно цяло. Отиде около литър за квадратен метър.

Ако някой прави такова упражнение в бъдеще да споделя подхода който май е най-удачен за свързани замазки. Видях го в една брошира на Баумит. Под замазката се минава с флексово лепило на тънък гребен и докато е още прясно се полага замазката. Ако го бях видял преди да правим замазките щях да давам зор така да се прави.
schuldiner - майстор
Ми то с гранитогреса 90% от хората ще подложат само флексово лепило и пак ще е същото. Реално самите плочи са най-слабото звено, повърхността им трябва да се отчита като стъкло - неутрално на киселини и основи, но уязвимо на удар. Сега ако кажеш и СЕПА на кв.м. ... За сравнение епоксито няма как да падне под 200 кинта на квадрат за три слоя, за полиаспартановата полиурея Блу да каже парите.

ПП Аз мога да ти предложа около 20 вариации на циментови/полимерни смеси за под. Някой, дето това му е работата, сигурно ще предложи 50 и повече. От сайта на баумит предлагат една - да вземат да се гръмнат.

ППП По проект имам шпакловка по челна дъска и под стрехите, които също са дървени. Забърках някаква циментова шпакловка с течна хидроизолация /без мрежа/ и намазах мострената дъска. На другия ден тряснах дъската с най-големия чук и като се спраска, нямаше трошичка от шпакловката разпиляна. Това нещо намазано на пода и танк ще издържи. Излиза около 20 лв./м2 3 мм дебелина като разход на материал.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Евтин вариант за под на външен гараж?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: