• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
brum - майстор
Гаража се явява покрив на складово помещение. Не е точно гараж, а е плоча предвидена за паркиране на коли. Върху плочата има навес.

Към момента плочата си седи на гол бетон. Излята е сигурно преди година. В най-скоро време ще излива и бетон който да оформи рампата за качване на колата от улицата.

Към този момент обмисля как ще се действа като се стопли за да се довършат строителните работи и да може да се ползва гаража.

Това което е обсъждано до сега е армирана замазка (5+ сантиметра) с която да се дадат наклони към улицата и над нея - гранитогрес. Подозирам, че и хидроизолация ще бъде удачно да се сложи.

Търсят се и други идеи. Целта е максимално добро отношение между цена и живот на настилките.

Като въпроси това което се е появило до сега е защо тия замазки са толкова дебели? Не може ли да се изсипе бетон върху плочата и да се изравни като замазка? Гледам, че не се прави, но не знам защо. Подозирам, че или няма да се свърже здраво с плочата отдолу и ще се натроши.

Другото за което чета, ама не съм сигурен дали не чета прекалено много реклами са полимерни покрития. Удачни ли са за гараж който е почти на открито (навес има, ама вода ще влиза с колите, а температурите ще са като на открито)? И има ли нещо по-специални при замазките ако се ползват такива?

Ако има и други идеи - добре дошли са.
шоп - майстор
нед яну 16, 2022 11:26 pmbrum написа:
Ако има и други идеи - добре дошли са.
Аз бих сложил асфалт. Има смеси за студено полагане дори.
Шлайфан бетон ми е номер 2 в класацията.

Други неща от типа замазки, бетони, грес не бих сложил, защото водата, леда и солта ще ги компроментират.
brum - майстор
Тоя асфалт с каква минимална дебелина е?

Едно време бях гледал за този вариант, ама беше за верандата около къщата. Там отпадна, защото площта беше голяма, а нямаше как да влезе машина заради денивелацията на парцела...

Но асфалт е много добра идея. Благодаря!
kozl - майстор
Ако асфалта и асфалтобетон, къде е хидроизолацията :?
Гледах в съседната сграда на покрива на подземния гараж, положиха един пласт Изола Петров и отгоре асфалтираха около 5 см дебелина. Но не знам с каква фракция е асфалтобетона и се опясявам да не се забучат камъчетата в хидроизолацията при уплътняването и да я продупчат. Аз бих предложил първо 2-3 см асфалто пясъчна смес над битумната хидроизолация и после асфалтобетона и опа 8 см дебелина :?
brum - майстор
Самият асфалт не е ли хидроизолаця? И да пробие някъде самият той си остава още една хидроизолация. Но ще се консултирам с фирми дето изпълняват такава дейност.
kozl - майстор
brum написа:
Самият асфалт не е ли хидроизолаця?
Като асфалт - да.
Като настилка от асфалтобетон - не.
brum - майстор
Асфалт като асфалт не е ли нарицателно за асфалтобетон? И ако не - какво точно е асфалт? Чист битум без добавените фракции ли?
MamaMy - майстор
Аз съм за мозайка с добавки за водоустойчивост колкото и архаично да звучи. Доказала се е през годините в милион бани, а който е разбивал такава може да разкаже за здравината и. Естествено тук може и да не се полира за да има сцепление, а след изсъхване дори да се импрегнира допълнително с импрегнант за мрамор. :)

ПП Сегашните рецепти за асфалт го правят силно порьозен. Целта е да не се образзуват локви и вади по платното. Дренажа отдолу отвежда водата отстрани на пътя. Който е виждал строеж на немска магистрала, може да потвърди. Точно преди асфалтиране правят напречни канали на всеки метър в бетона и в тях полагат някакво гофре. Предполагам, че е перфорирано.
fantom - специалист
пон яну 17, 2022 9:53 ambrum написа:
Асфалт като асфалт не е ли нарицателно за асфалтобетон? И ако не - какво точно е асфалт? Чист битум без добавените фракции ли?
Опростено ;)
асфалт=битум+камъни
бетон=цимент+камъни
Полимерните, може би имаш предвид смоли? Има такива които с четка се нанасят, подобно на индустриалните подове... Мисля че си заслужават.
brum - майстор
Дават ми съвети да мина плочата с контактен грунд, да насипя отгоре удачен бетон с който да оформя наклоните, да наръся втвърдители и да го изпердаша. Така правили индустриални подове навремето като дебелините можело и да са по-тънки. При 2-3см дебелина се ползвало фибромрежа която е с голямо око, а при дебелине над 4см се ползвала нормална армираща мрежа.

Доколкото разбирам идеята контактния грунд ще осигури добра адхезия между бетона и плочата отдолу. Тия втвърдители щели да дадат допълнителна здравина, за да не се троши като се минава с кола по него.

Това ще е евтино като решение, но не съм наясно тоя контактен грунд каква адхезия ще осигури. Ако е добра не виждам причина да не се получи. Все едно се удебелява плочата с малко (или с повече там където трябва да се повдигне за да се докара бетона).

За асфалта (асфалтобетона) се консултирах с една фирма и казаха, че 5см дебелина ще е достатъчно. Като цена обявиха 1000 и малко пари за 45м2 (гаража + рампата пред него). Т.е. цената изглежда съвсем приемлива за труд и материали. Само дето не съм сигурен, че тия много разбират това за което говорят. Според тях асфалта бил и хидроизолация (топъл асфалт), пък всички други източници ми казаха, че не осигурявал хидроизолация.

Продължавам с размислите и страстите. Имам тази седмица да го измисля и другата ще се работи уж по рампата от улицата към гаража. До тогава трябва да са ясни настилките за да се направи удачно рампата.

За полимерните - точно. Настилки за индустриални подове. Само дето трябва да оставят основата грапава, че като се намокри да може да се влиза с кола, а не да се въртят кръгчета по рампата. Нещо такова ще е финишното покритие ако остане на бетон.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Евтин вариант за под на външен гараж?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: