• 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Dessie - специалист
Хм, не са ми направили впечатление съществени грапавини по плочата, но пак ще огледам :-) в офертите, които имам до момента никъде не е споменат геотекстил за предпазване на паропреградата. Иначе за найлона - точно за “лек бетон” се споменаваше в офертата, та явно за целта е оправдано :-)
schuldiner - майстор
Аз писах нещо на ЛС, но ето малко и тук, за да може да се изкоментира, евентуално някой несъгласен... Офертата я има преди 4-5 страници:
Няма такъв детайл "пароизолация върху плочата". Има перфорирани битумни мембрани с отвори по 5 см, които се лепят на влажни бетони и също се лфосй "пароизолация", но не такъв е случаят. Пароизолацията, както нееднократно сме казвали, е херметична по таваните. Ако влага попадне при фибрана, тя се отвежда с пароотдушници през замазката или през фасадата.
ХПС по плочата не пречи да се лепи, но няма такава нужда. Т.е. ако се залепи не е грешка, няма да се размести поне, докато ако се постави плътна битумна "пароизолация" е съществена грешка, особено при пропуски в пароизолацията отдолу. Последно лепихме с пяна... по три ивици на панел, над 30 флакона на горе-долу същия покрив и пак къде залепи, къде не...
Найлонът помага да се ограничи навлизането на вода от замазката под фибрана /при Dessie май е ЕПС/, като там на завет ще си съхне до догодина... Освен това аз затежнявам с някаква метална мрежа да не се разлетят плочи и найлони докато дойдат замазкаджиите. Въпреки че машинните замазки си ходят с добра ПВЦ-мрежа, една метална Ф5 отдолу никога не е излишна.

Нещо, което често се пита, е кога се правят бордовете - преди или след замазката. Според мен по-правилно е първо хоризонталната част, обличане с хидро чак до бордовете и залепяне на страниците и равната част от ХПС на борда. Отгоре има ламаринени шапки, така че топлоизолацията е защитена. Минус е, че така се затварят фугите между хоризонтално поставената ТИ и борда, през които биха могли да бягат пАрите изпод ТИ.
Не трябва да се пропускат пароотдушниците. Има за две нива - на ТИ и на замазката. Случвало се е да слагам по десет на сто квадрата, щото се изхитриха да затворят къщата с дограми и да подкарат гипсовите мазилки по етажите:-D След две лета повечето ги махнах, че все пак използваема покрив-тераса...
Dessie - специалист
@shuldiner - изгубих се в обясненията, затова да кажа какво разбрах за последователността и изпълнението, пък ти да потвърдиш / отречеш:
1. Премахване на грапавини от плочата ( ако има)
2. Измитане

Тук в следващите стъпки по отношение на паропреградата тотално се омотах - на ЛС коментирахме, че посочения продукт не е ок, а в друга оферта има само застилане с найлон, след което в/у него се редят ТИ плочи. В две от офертите се полага битумен грунд и върху него битумна паропреграда, в други две - найлон и отгоре ТИ….Никъде из офертите не се споменава за отдушници :? Отивам да видя в нета какво представляват….

Попаднах в нета на споменатата от теб битумна паропреграда с отвори на сайта izolacii.eu, но прави голям скрийншот и не мога да прикача детайла. Моля, посочи ми конкретен продукт, който мога да използвам в моя случай?!?


Независимо от решението за изпълнение на паропреградата и по отношение на бордовете - по детайл по вертикалната част на бордовете имам ТИ. Ако приемем, че направим ТИ на хоризонталната част на покрива, вертикално и хоризонтално по бордовете, след това се застеле найлон, след него се направи замазката, а найлона се задигне по борда с лека застъпка на хоризонталната част, то тогава парите няма ли да си излизат под ламаринените шапки? От друга страна хич не ми е понятно вертикално положената ТИ пък била тя и измазана как няма да се стопи от горелките за последващата хидроизолация?!?
schuldiner - майстор
Ако приемем, че направим ТИ на хоризонталната част на покрива, вертикално и хоризонтално по бордовете, след това се застеле найлон, след него се направи замазката, а найлона се задигне по борда с лека застъпка на хоризонталната част, то тогава парите няма ли да си излизат под ламаринените шапки? От друга страна хич не ми е понятно вертикално положената ТИ пък била тя и измазана как няма да се стопи от горелките за последващата хидроизолация?!?

Точно така е!
Найлонът е за да се ограничи накисването на ТИ при отливането на замазката. Пак повтарям - тази вода, а и влага от други източници, трябва да се изпарява през междините на ТИ-плочи или през бордовете, или през отдушници при по-големи полета. Ето двоен отдушник: https://vjf.bg/wp-content/uploads/2020/ ... 00x225.jpg, едната тръба вентилира под ТИ, а другата над замазката

Още веднъж за битумната хидроизолация по плочата, която в офертата наричат "паропреграда". Фактически е паропреграда за пАри, преминали през тавана и плочата, т.е. държи ги далеч от ТИ. ОК, ТИ не трябва да се мокри. Ама къде отиват тези пАри? Разбирам да е някаква пародифузна мембрана, а тя си е битумна. И никак не е евтина, съдейки по-офертата. Много по-важно е да се направи 100% плътна паропреграда по всички тавани под покривната плоча, там няма да са напразно похарчени пари.
Застилането с найлон ПОД ТИ също е безсмислено, но поне евентуалните пАри ще могат да се придвижат до отдушниците/бордовете, а цената е никаква.
Стиропорът с мрежа и три ръце шпакловка понася леко нагряване. Грее се основно битумното руло.
Dessie - специалист
съб май 27, 2023 8:32 pmschuldiner написа:
Много по-важно е да се направи 100% плътна паропреграда по всички тавани под покривната плоча, там няма да са напразно похарчени пари.
Tова как и с какво се изпълнява? Срещнах го в няколко теми във форума, но никъде не се споменават подробности за материал?!?
nelina_london - специалист
Под плочата ,го разбирам на таваните на втори етаж .Прави се с обикновено паронепропускливо фолио, т.е здрав найлон .Ние сме ползвали на Кнауф .Облепя се много старателно по всички ъгли към тухлата /бетона ,но предполага завършване с гипскартон на конструкция .
При нас си е заложено по проект ,защото се пази ватата над фолиото ,под скатния покрив .
Dessie - специалист
Това, че касае таваните на спалните ми стана ясно, но ако наистина иде реч за найлон, то как се обработва последващо без наличие на гипскартон и вата? Как залепва мазилка за найлон?
schuldiner - майстор
Формално пак е близко до найлон - латексът, контактният, заздравяващият и другите грундове са все същото. Чак хидроизолация като стени/под на баня няма нужда, но и да се пести не е добре.
Dessie - специалист
Аха, добре т.е. Покритието от бетон контакт в/у бетона преди мазилката и последващата обработка на мазилката е достатъчна :-)

И друго пак за покрива - 1% наклон достатъчен ли е? Притеснява ме, че при височина на бордовете на терасите и гаража от 30 см при 6 см за основна ТИ + 5 см за замазка + 2 за хидро , остават 17 см до ръбчето на борда, а 3 от 4-те тераси са с дължина 10 м и отводняване в единия ъгъл. В същото време предполагам, че трябва да останат поне 10 см разстояние между вътрешната част на шапката на борда и новото дъно на терасата?!?
Същият казус е и при основния покрив - борд на 45 см от плочата, но пък 20-ка основна изолация и отново 10 м дължина до воронката?!?

Прегледах продуктовите листи на няколко производителя на битумни хидроизолации. Споменава се битумна паропреграда като част от детайла, има и конкретно цитирани продукти. Казус се оказва обаче, че никой от тях не намерих в БГ. Bituver имат Aluvapor Tender, Sika имат Sarnavap, който е полиетилен с ниска плътност и някаква пяна, Ravago май ползват тънкослойна СБС, попаднах и на Sindelit, което пък е съвсем тъничко 1,6 мм. Тъпото е, че или не търся правилно, или тия неща са само с някакви поръчки, защото никъде из сайтовете на строителните борси не откривам горепосочените продукти. Т.е. Опциите са или найлон ( бил той и Сика) или тънък битум.
schuldiner - майстор
Абе то 1% е достатъчен, ама принципно не е добре с тия едностранни наклони... Ясно че при теб заради прозорците трябва водостоците да се крият далече :) Хората сигурно си знаят, но за всеки случай - 1% средно, но при воронката повече, при билата по-малко. При воронката има няколко презастъпвания на мембраните, които повдигат с 3-4 мм и се натрупва "преграда" точно където не трябва :-D Не бива да се забравя височината на притискащия фланец, т.е. воронката трябва да е заложена още по-дълбоко от нормалните.
Височината на борда - мин. 5, 10 см... Важното е да не кисне във вода тенекето.
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50

Тема "Моето пътешествие “Да построим къща”" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: