• 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 50
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
schuldiner - майстор
ср фев 22, 2023 5:40 pmskostadinov написа:
... Та ще го помоля да ми разпише някакво писмено съгласие от името на Тъста му, че се отказват от всякакви претенции.
...
Това изглежда обещаващо. Благодаря!. Ще проуча какви са възможностите и цените.
Описал си 7 пункта, в съда може да ти поискат още 17. Няма значение, дори двеста да са, отказът от претенции преди това ще ти ги спести в 99% от случаите. И нищо не струва.
Класическата ситуация - чуквате се на пътя, слизате, разбирате се кой виновен с/без пари, но без протокол и без КАТ, по живо по здраво си тръгваш... колегата остава и вика патрулка, а теб те издирват като напуснал. Нататък и да си бил невиновен, все тая.

Обещаващо е :-D Всеки инженер може да ти ги сметне като momentum /гасене на кинетична енергия/, примерно 10 тона с 60 км/ч, и да станат бази за стълбове на ажурна ограда.
skostadinov - специалист
ср фев 22, 2023 6:15 pmschuldiner написа:
ср фев 22, 2023 5:40 pmskostadinov написа:
... Та ще го помоля да ми разпише някакво писмено съгласие от името на Тъста му, че се отказват от всякакви претенции.
...
Това изглежда обещаващо. Благодаря!. Ще проуча какви са възможностите и цените.
Описал си 7 пункта, в съда може да ти поискат още 17. Няма значение, дори двеста да са, отказът от претенции преди това ще ти ги спести в 99% от случаите. И нищо не струва.
Класическата ситуация - чуквате се на пътя, слизате, разбирате се кой виновен с/без пари, но без протокол и без КАТ, по живо по здраво си тръгваш... колегата остава и вика патрулка, а теб те издирват като напуснал. Нататък и да си бил невиновен, все тая.

Обещаващо е :-D Всеки инженер може да ти ги сметне като momentum /гасене на кинетична енергия/, примерно 10 тона с 60 км/ч, и да станат бази за стълбове на ажурна ограда.
Благодаря! Ще го имам предвид.
Lutchezar - майстор
Имаше наскоро една катастрофа на пътя до летището. Огромен склад, мрежеста ограда на метални стълбове. Шофьорът беше изправил завоя, рикошет в стълба и оплетен в мрежата.
Веднага се започна да се пита защо няма бетонна ограда, и се включи собственикът на обекта. Каза че не му позволяват, защото тогава всеки удар ще е летален и го задължават да е такава. Аз го разбрах че ще го съдят и него при смъртен случай.
Ще потърся снимки и линк.
Но това с оградите явно не е толкова просто...
resistbody - майстор
ср фев 22, 2023 6:43 pmLutchezar написа:
Имаше наскоро една катастрофа на пътя до летището. Огромен склад, мрежеста ограда на метални стълбове. Шофьорът беше изправил завоя, рикошет в стълба и оплетен в мрежата.
Веднага се започна да се пита защо няма бетонна ограда, и се включи собственикът на обекта. Каза че не му позволяват, защото тогава всеки удар ще е летален и го задължават да е такава. Аз го разбрах че ще го съдят и него при смъртен случай.
Ще потърся снимки и линк.
Но това с оградите явно не е толкова просто...
Е тая сграда 2 пъти я удрят тирове, при втория загина шофьора... не са съдили собственика, ама няма и ограда де.. за щастие в помещението не е имало работници и в двата случая...
https://www.google.com/maps/@42.0211592 ... 8192?hl=bg
Lutchezar - майстор
Мисълта ми е че идеята е да се спират колите без да е смъртоносно. Както има мантинели без навсякъде да е бетон. Предполагам че е законодателно уредено някъде.
Иначе щеше да има ровове с крокодили и минни полета направо :-D.
skostadinov - специалист
ср фев 22, 2023 10:23 pmLutchezar написа:
Мисълта ми е че идеята е да се спират колите без да е смъртоносно. Както има мантинели без навсякъде да е бетон. Предполагам че е законодателно уредено някъде.
Иначе щеше да има ровове с крокодили и минни полета направо :-D.
Има някаква логика във всичко казано до тук, но според мен нещата са относителни и зависят от много фактори.
Аз със сигурност ще се погрижа да направя подсилена ограда на която също отвън да има светлоотразителна маркировка (ако ми позволят) с цел да се предпазя и с цел ако някой реши да идва на гости да си остане отвън или най много на метър от оградата.
На първо място трябва да опазя семейството и чак тогава ще мисля за това как да опазя пияните/дрогирани/нехайни шофьори на които не им пука какво биха могли да причинят.
Lutchezar - майстор
Естествено е човек да пази себе си и близките си.
Но разпитай дали това е за първи път, има места където редовно някой влиза в къща и ограда защото пътя не е разчетен за високи скорости или подобни.
Също така дали входните врати са на относително безопасно място спрямо траекторията на пътя е важно явно в твоя случай.
Ал_ - специалист
ср фев 22, 2023 10:31 pmskostadinov написа:
Напълно съм съгласен с теб. Пък ако законодателят е решил да ги пази - да обезопасява пътищата, има си ресорна агенция за целта. Да осъществи контрол - също. Но надали на тоя хубавец от библиотекарския и книжката му ще вземат дори. Не че не може и без книжка
BLUEPUPIL - майстор
Смесиха се две неща, които са различни.

1..Къща, ограда и някой се нацепи в нея.
Виновни са водача, радиуса на кривата,
сигнализацията, маркировката, мантинелата
и пр.

2..Дълбок строителен изкоп и МПС озовало
се в него. Освен горните причини има още две
неща по които могат да ви изнудват, изкопа
трябва да бъде сигнализиран и обезопасен.

В съда ме притиснаха по следния начин. Радиуса
на завоя е малък и дори при спазване на наложеното
ограничение при определени метеорологични
условия има потенциал центробежните сили да
изхвърлят МПС-то в пасището. Според вещите
лица, това е много добро решение, тъй като се
осигурява пространство за спиране, което прави
изпитанато “G„ много по-малко, така значително
се намалява опасността от тежки поражения и смърт.
От момента в който съм направил изкопа, аз като
изпълнител и като представител на собственика чрез
изрично пълномощно съм повлиял косвено върху
изхода от ПТП по следните два пункта.
1..Не добро известяване на водачите за опасността
чрез подходяща сигнализация.
2..Липсата на предпазна ограда, която да възпре
МПС-тата да попаднат в дълбокия изкоп със стърчаща
армировка, на която се набучи пътника до водача.

Имах двама адвокати, и бях обвинен в причиняване
на смърт по непредпазливост.
На адвоката на отсрещната страна плащаше една
зелена организация, финансирана отвън, която беше
против това застрояване.

Както вече казах парите решиха всичко.
С прокуратурата се споразумяхме и те редуцираха
нещата до глоба. Платихме и на близките и
гражданският иск, беше оттеглен.
:wink:
Та оттогава без бетонните греди за които ви казах
не почвам да копая на такива опасни места. Един
се нацепи яко в преградата, дойдоха от КАТ после
от близката община и накрая и от АПИ и не ,
намериха повод за да искат парички.
:yawinkle:
skostadinov - специалист
чет фев 23, 2023 12:12 pmBLUEPUPIL написа:
Смесиха се две неща, които са различни.

1..Къща, ограда и някой се нацепи в нея.
Виновни са водача, радиуса на кривата,
сигнализацията, маркировката, мантинелата
и пр.

2..Дълбок строителен изкоп и МПС озовало
се в него. Освен горните причини има още две
неща по които могат да ви изнудват, изкопа
трябва да бъде сигнализиран и обезопасен.

В съда ме притиснаха по следния начин. Радиуса
на завоя е малък и дори при спазване на наложеното
ограничение при определени метеорологични
условия има потенциал центробежните сили да
изхвърлят МПС-то в пасището. Според вещите
лица, това е много добро решение, тъй като се
осигурява пространство за спиране, което прави
изпитанато “G„ много по-малко, така значително
се намалява опасността от тежки поражения и смърт.
От момента в който съм направил изкопа, аз като
изпълнител и като представител на собственика чрез
изрично пълномощно съм повлиял косвено върху
изхода от ПТП по следните два пункта.
1..Не добро известяване на водачите за опасността
чрез подходяща сигнализация.
2..Липсата на предпазна ограда, която да възпре
МПС-тата да попаднат в дълбокия изкоп със стърчаща
армировка, на която се набучи пътника до водача.

Имах двама адвокати, и бях обвинен в причиняване
на смърт по непредпазливост.
На адвоката на отсрещната страна плащаше една
зелена организация, финансирана отвън, която беше
против това застрояване.

Както вече казах парите решиха всичко.
С прокуратурата се споразумяхме и те редуцираха
нещата до глоба. Платихме и на близките и
гражданският иск, беше оттеглен.
:wink:
Та оттогава без бетонните греди за които ви казах
не почвам да копая на такива опасни места. Един
се нацепи яко в преградата, дойдоха от КАТ после
от близката община и накрая и от АПИ и не ,
намериха повод за да искат парички.
:yawinkle:
Ебаси скапаната работа. Значи яко са те нахендрили теб.
Значи ако имаш построена къща и някой се нацепи в нея са си виновни водача и хората/институциите, които отговарят за поддръжката на пътя/маркировката и т.н.

Ако обаче си в процес на строителство искат да те прецакат и тебе защото не си обозначил. WTF е нали внасяш проекти и ги съгласуваш със всевъзможни институции и те са ти дали предписания какво да направиш и накрая са ти одобрили проектите и са ти дали РС, което е обявено до заинтересованите лица.
Тоест ако си изпълнил предписанията, кой по дяволите трябва да ти каже къде каква сигнализация да сложиш и кой трябва да питаш дали можеш да слагаш изобщо?

В моя случай ме накараха да направим пътен проект и той е съгласувам с нужните институции. Не е ли тяхна задача,да кажат ако смятат, че строежа е на опасно място и трябва да направиш X, Y, Z?

Това е доста тъпо.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 50

Тема "Мисия Нов Дом - от А до Я" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: